Georges Chakra'nın Couture Dili ve Marina Rinaldi

Feminen zarafet ile modern cazibeyi bir araya getiren Georges Chakra, Marina Rinaldi sahnesinde estetiği güncel bir sanat formuna dönüştürüyor. Biz de röportajımızda hem koleksiyon sürecini hem de sanat vizyonunu sil baştan irdeliyoruz.

YAZAR: Cansu Karakuş   FOTOĞRAFLAR: Marina Rinaldi
ABONE OL
3 Ekim 2025 Cuma 11:52 | Son Güncellenme:
13 dakika okunma süresi
Georges Chakra'nın Couture Dili ve Marina Rinaldi

Uluslararası moda sahnesinin seçkin isimlerinden Georges Chakra, her koleksiyonunda feminen gücü yeniden tanımlıyor. Tasarımcı, illüstratör ve ressam kimliğini aynı potada eriten Chakra; couture sahnesinde keskin çizgiler, zarif nakışlar ve heykelsi detaylarla çağdaş bir estetik dili kuruyor. Onun vizyonunda moda, kadının kendini ifade etme biçimine, duruşuna ve hafızada iz bırakan bir anlatıya dönüşüyor. Şimdi bu vizyon, Marina Rinaldi ile buluşarak zamansız şıklığın yeni bir yorumuna kapı aralıyor. İtalyan markasının kapsayıcı ruhuyla birleşen kapsül koleksiyon, 1920'lerin özgür silüetlerinden ve Antik YunanRoma'nın güçlü çizgilerinden ilham alıyor. Mücevher tonlarının ışıltısı, hacimli drapelerin ihtişamı ve akışkan kumaşların zarafeti, koleksiyonu kadınların gücünü ve özgünlüğünü sahneleyen bir şova dönüştürüyor. Georges Chakra ile couture'un şiirsel dilinden kapsayıcı moda anlayışına uzanan; aynı zamanda zamansızlık, zarafet ve cesaret barındıran vizyonunu keşfe davet eden keyifli bir sohbete uzanıyoruz.

Kariyerinizin en başına dönüp baktığınızda sizi Paris Haute Couture sahnesine taşıyan en belirleyici dönüm noktası neydi?

Aslında benim dönüm noktam, tüm zorluklara rağmen üretmeye devam etmeyi seçmekti. Hatta oturma odam zamanla bir atölyeye dönüştü diyebilirim, çünkü durmayı hiç hayal edemedim. Kısacası Beyrut'ta o dönemdeki kaosun ortasında bile odağımı kaybetmemek, beni Paris'e ve haute couture dünyasına taşıyan en önemli şey oldu.

Yolculuğunuz aynı zamanda savaşın gölgesinde başlamış. Peki kişisel zorluklar ve toplumsal krizler, yaratıcılığınızı ve sanatsal direncinizi nasıl şekillendirdi?

Savaşın içinden geçmek insana hayatta kalmayı, uyum sağlamayı ve gerçekten önemli olana tutunmayı öğretir. Benim için o dönemde bu, hayal gücümü kullanarak güzelliğe tutunmak demekti. O deneyim hiç terk etmiyor insanı; özellikle de son altı yıldır Lübnan'da yaşadığımız her şeyle birlikte. Bugün hâlâ işlerime yaklaşımımı derinden şekillendirmeye devam ediyor.

Hem bir illüstratör hem de ressam olarak disiplinler arası bir bakış açısına sahipsiniz. Bu sanatsal pratikler couture estetiğinizi nasıl etkiliyor ve zenginleştiriyor?

Çizim ve resim bana orantıyı, dengeyi ve detayların önemini öğretti. Bu dersler, silüetin çizgisinde, drapelerde ya da işlemelerde oldukça doğal bir şekilde couture'a yansıyor.

Sırt detaylarının tasarımlarınızda en güçlü imzalarınızdan biri haline geldiğini biliyoruz. Peki bedenin farklı bölgelerini güç metaforu olarak kullanma fikri, tasarım felsefenizde nasıl gelişti?

Sırt beni her zaman büyüler. Bir kadın yürüyüp uzaklaştığında, ileriye doğru adım attığında görülen şey odur. O bölgedeki detayları tasarlamak, sessiz bir özgüven ifadesi gibi; gücün görünür olması somut varlığına gerek olmadığını söylemenin etkili bir yolu.

2009'da "Edition by Georges Chakra" ile couture estetiğini hazır giyime taşıdınız. Bugün yaratıcılığınızda couture ile hazır giyim arasındaki dengeyi nasıl tanımlarsınız?

Couture her zaman yaptığım işin kalbinde oldu. Orada, yaratıcılığı ve ustalığı hiçbir sınır olmadan ifade edebiliyorum. Hazır giyim farklı; o, daha çok kadınların günlük hayatlarına ulaşmakla ilgili. Zorluk, couture ruhunun bir kısmını daha kolay giyilebilen parçalara aktarmakta. Ama couture daima işimin en saf, en özgür hali olarak kalıyor.

"Zamansızlık" kavramı modada sıkça dile getiriliyor. Sizin için zamansızlık nasıl bir sentezin eseri?

Benim için zamansızlık hem görünümün formunda hem de verdiği duygudadır. Kusursuz bir çizgi önemli; ama bir parçayı genellikle bir sezonun ötesine taşıyan şey, ardındaki duygudur.

Marina Rinaldi ile yaptığınız kapsül koleksiyon, 1920'lerin özgür ruhundan ve Antik Yunan ile Roma'nın zamansız silüetlerinden ilham alıyor. Bu tarihi referansları günümüz kadınının gardırobuna taşımakta sizi en çok heyecanlandıran şey neydi?

En çok hoşuma giden şey, zaman dönemleri arasındaki kontrast oldu. 1920'ler özgürlük ve hareket demekti, Yunan ve Roma ise zamansız çizgiler ve güçtü. İkisini modern bir gardıroba taşımak koleksiyona bambaşka bir enerji kattı.

Sizce moda, kadınların kendi hikâyelerini yazabilmeleri için nasıl gerçek bir araca dönüştürülebilir?

Moda her zaman kumaştan, kesimden ve işlemelerden daha fazlası oldu; başlı başına bir dil. Stil, renkler ve farklı silüetlerle kişiliği ve ruh halini yansıtabilir. Moda, giyenin kendine ait hissettiği, otantik bir hikâye anlatır.

Peki Marina Rinaldi'nin de sizin de benimsediğiniz kapsayıcı moda ilkesinde, beden ölçülerinin ötesine geçerek farklı kültürleri ve kimlikleri nasıl kucaklamalı?

Kapsayıcılık yalnızca beden ölçüleriyle ilgili değil. Farklı geçmişlerden, kültürlerden ve hikâyelerden gelen kadınların kendini görülmüş hissetmesiyle ilgili. Moda, kimseyi bu konuşmanın dışında bırakmamalı.

Koleksiyonun Dubai'de tanıtılmasının üzerine, son zamanlarda yükselen Orta Doğu estetiğinin küresel moda sahnesini nasıl şekillendirdiğini merak ediyoruz. Bu kültürel etki tasarımlarınıza nasıl yansıyor?

Orta Doğu'nun uzun bir detay, ustalık ve güzellik sevgisi geleneği var. Bugün bu ruh, küresel moda sahnesine yön veriyor. Burada büyümüş olmak ve atölyemi Beyrut'ta var etmek, bu etkiyi tasarımlarıma çok doğal bir şekilde taşımama neden oluyor.

Couture defilelerinizi ya da bir podyum sunumunu hikâye anlatımına dönüştürme sürecinizi bize kısaca nasıl anlatırsınız?

Bir şov, izleyicilerin koleksiyonun tasarımcının zihninde canlandığı şekilde hissetmesini ve deneyimlemesini sağlamalıdır. Bu sadece elbiselerden ibaret değil; ışıkların, müziğin, modellerin hareketin ve tüm atmosferin birleşimidir. İzleyicilerin salondan, koleksiyonun verdiği hissin hafızasıyla ayrılmalarını isterim.

Peki hayatta sırt çevirdiğiniz ama değerini sonradan anlayıp size ders veren anılarınız var mı?

Bir dönem doğru hissettirmeyen birçok proje ya da fırsata "hayır" dedim. Geriye dönüp baktığımda, çoğu karar vizyonumu korumama yardımcı oldu. Bazen, inanılmaz derecede zor olsa bile, uzaklaştığınız şey en az yöneldiğiniz şey kadar önemli.

Dünyayı tasarım gayesiyle gözlemlerken bazen sadece durup, dinginlik aradığınız anlar oluyor mu?

Evet, elbette oluyor. Bazen her şey fazlasıyla gürültülü hale geliyor. Ara vermeden yaratım mümkün değil. O sessiz anlar bana yeniden başlama, zihnimi sıfırlama ve tekrar hayal kurma alanı veriyor.

EN ÇOK OKUNANLAR

Netflix'te İzlemeniz Gereken 14 Müzikal Film
Netflix'te İzlemeniz Gereken 14 Müzikal Film

Netflix'te İzlemeniz Gereken 14 Müzikal Film

13 dakika okunma süresi
Yılın Trendi: Doğal Saç Şekillendirme
Yılın Trendi: Doğal Saç Şekillendirme

Yılın Trendi: Doğal Saç Şekillendirme

9 dakika okunma süresi
Bong Joon-ho'nun En İyi Filmleri
Bong Joon-ho'nun En İyi Filmleri

Bong Joon-ho'nun En İyi Filmleri

9 dakika okunma süresi
Melek Zeynep Bulut ile “Açık Anıtlar” Üzerine
Melek Zeynep Bulut ile “Açık Anıtlar” Üzerine

Melek Zeynep Bulut ile “Açık Anıtlar” Üzerine

9 dakika okunma süresi
Kaderin Kesiştirdiği İki Hayat
Kaderin Kesiştirdiği İki Hayat

Kaderin Kesiştirdiği İki Hayat

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Meltem Kaptan'dan Adile Naşit'in Hikâyesine Samimi Bir Dokunuş
Meltem Kaptan'dan Adile Naşit'in Hikâyesine Samimi Bir Dokunuş

Meltem Kaptan'dan Adile Naşit'in Hikâyesine Samimi Bir Dokunuş

Enis Arıkan İle Sahne Işığından Sokak Ritmine
Enis Arıkan İle Sahne Işığından Sokak Ritmine

Enis Arıkan İle Sahne Işığından Sokak Ritmine

Miray Beşli Çapa ile Sanat ve Hayatın Ritimleri
Miray Beşli Çapa ile Sanat ve Hayatın Ritimleri

Miray Beşli Çapa ile Sanat ve Hayatın Ritimleri

Kathleen Pierce'tan Güzellik Teknolojisine Dair Merak Edilenler
Kathleen Pierce'tan Güzellik Teknolojisine Dair Merak Edilenler

Kathleen Pierce'tan Güzellik Teknolojisine Dair Merak Edilenler

Sessiz Parıltı: Mina Akdağ
Sessiz Parıltı: Mina Akdağ

Sessiz Parıltı: Mina Akdağ

Işığı, Ritmi ve İlhamı: Tiziana Terenzi'nin Zamansız İmzası
Işığı, Ritmi ve İlhamı: Tiziana Terenzi'nin Zamansız İmzası

Işığı, Ritmi ve İlhamı: Tiziana Terenzi'nin Zamansız İmzası

"Enfes Bir Akşam” Kadrosuyla Şehri, Zamanı ve Kendini Keşfetmek Üzerine
"Enfes Bir Akşam” Kadrosuyla Şehri, Zamanı ve Kendini Keşfetmek Üzerine

"Enfes Bir Akşam” Kadrosuyla Şehri, Zamanı ve Kendini Keşfetmek Üzerine

Gücü, Şefkati ve Hayalleriyle Alara Mildon'un Dünyası
Gücü, Şefkati ve Hayalleriyle Alara Mildon'un Dünyası

Gücü, Şefkati ve Hayalleriyle Alara Mildon'un Dünyası

Porselenin İzinde: Tuba Önder Demircioğlu ile “Karşılaşma” Üzerine
Porselenin İzinde: Tuba Önder Demircioğlu ile “Karşılaşma” Üzerine

Porselenin İzinde: Tuba Önder Demircioğlu ile “Karşılaşma” Üzerine

Melek Zeynep Bulut ile “Açık Anıtlar” Üzerine
Melek Zeynep Bulut ile “Açık Anıtlar” Üzerine

Melek Zeynep Bulut ile “Açık Anıtlar” Üzerine

IST.FESTIVAL Açılış Yemeği
IST.FESTIVAL Açılış Yemeği

IST.FESTIVAL Açılış Yemeği

Ateşin Dönüştürücü Doğası Üzerine: Gyeyeon Park ile <FFFFIRE>
Ateşin Dönüştürücü Doğası Üzerine: Gyeyeon Park ile <FFFFIRE>

Ateşin Dönüştürücü Doğası Üzerine: Gyeyeon Park ile <FFFFIRE>