Sayfa çevirmeyi seven ellere “Sanatçı” kitabını uzatan Seçkin Pirim, sanatseverleri heykel yaparken geçirdiği gelgitli anlara davet ediyor. Herhangi bir sanatsal “izm” içinde yer almalı, diye düşünmeyen Pirim'in sanat dünyasına konuk olduk.

Sayfa çevirmeyi seven ellere “Sanatçı” kitabını uzatan Seçkin Pirim, sanatseverleri heykel yaparken geçirdiği gelgitli anlara davet ediyor. Herhangi bir sanatsal “izm” içinde yer almalı, diye düşünmeyen Pirim'in sanat dünyasına konuk olduk.

ABONE OL
4 Eylül 2019 Çarşamba 16:12 | Son Güncellenme:
4 dakika okunma süresi
SEÇKİN PİRİM'İN DÜNYASI

Eray ERKOCA – eray.erkoca@alem.com.tr

Teknolojinin ivme kazanmasıyla sanatçı, tasarımcı ve mühendis arasındaki ayrımın giderek bulanıklaştığı bir devrin sanatçısı olan Seçkin Pirim’in post-fütürist ve neo-minimal çizgideki heykellerinin sayısız katmanları, bütüne hizmet ederken endüstri sonrası toplumunu irdeliyor. Tekrarların hakim olduğu heykellerinde doğaya ve endüstriye referans veren Pirim’in; daha soyut, kendilerine gönderme yapan son dönem işleri ise zevkleri, takıntıları, ilgi alanları ve merakları ile paralellik gösteriyor. Doğadan aldığı ilhamın teknolojik olanaklarla buluşması sonucunda işler üreten Pirim ile sanatını ve bu ay sanatseverlerle buluşmaya hazırlanan “Sanatçı” kitabını konuştuk.

Sayısız katmanların bütüne hizmetettiği, tekrarların hakim olduğu minimal heykelleriniz ile üç boyutlu görsel ifadeler yaratıyorsunuz. Heykellerinizdeki parça ve bütün arasındaki ilişki üzerine bize ne söyleyebilirsiniz?

Öğrencilik yıllarımdan beri devam eden bir yaklaşım ve üretim biçimi bu aslında… O yıllarda ilgilenmeye başladığım Mevlana ve tasavvuf kültüründeki bir cümleden geliyor: “Birden bütüne”… Bu cümle tam olarak hem mental hem de üretim biçimi olarak işlerimin ana omurgasını oluşturdu. Heykeller form olarak, yapı olarak değişse de birden bütüne doğru tekrarlayarak oluşturma biçimi hiç değişmedi. Kimi zaman da bu içinde kelebek etkisi fikrini de barındırıyor. Birin bütüne olan etkisi. Tüm bu olgular dediğim gibi üretim sürecimin ilk adımları oldu.

Çizimlerinizi dijital ortamda yaptığınızı biliyoruz. Teknoloji, sanatınızda nasıl bir yer tutuyor? Seçkin Pirim’in sanatı “teknolojiden övgüyle bahsediyor” demek doğru olur mu?

Teknoloji özel yaşamımda da son derece ilgili olduğum bir konu. İşlerin üretim sürecinde de olabildiğince teknolojik imkanları kullanıyorum. Birtakım üretimlerde yapım sürecini bu sayede hızlandırmanın, bana ikinci, üçüncü işlerin düşünsel aşaması için daha fazla vakit kazandırdığını düşünüyorum. Malzemeyle spontane şekilde çalışan bir sanatçı değilim. Yapacağım işlerin ilk başta düşündüğüm haliyle sonucunda ortaya çıkan arasında hiçbir fark olmuyor. Üretim sürecinde herhangi bir karar değişikliğine de uğramıyorlar. Bu yüzden üretim sürecini teknolojik imkanlarla olabildiğince kısaltmak, bana gayet makul görünüyor. Ayrıca tüm sanat tarihine baktığımız zaman teknolojinin sanat üzerine olan etkisinin ne kadar etkili olduğunu da görmemek mümkün değil. Bir heykeltıraş için zaman zaman da teknolojik imkanların ve kolaylıkların, sanatçıyı düşünsel olarak da yeni işler üretmek adına zorladığını düşünüyorum. Belki de sanayi için üretilmiş bir makinayı kendi sanatıma nasıl yararlı bir hale getiririm düşüncesi, başka bir açıdan, yeni işler üretmenin önünü açıyor.

RÖPORTAJIN TAMAMI BU HAFTA ALEM’DE.

EN ÇOK OKUNANLAR

Yeniden Doğuşun Ve Zamansızlığın Kutlaması
Yeniden Doğuşun Ve Zamansızlığın Kutlaması

Yeniden Doğuşun Ve Zamansızlığın Kutlaması

5 dakika okunma süresi
Özge Gürel'e İtalya'dan Ödül
Özge Gürel'e İtalya'dan Ödül

Özge Gürel'e İtalya'dan Ödül

1 dakika okunma süresi
Dioriviera: Yazın İlham Veren Yolculuğu
Dioriviera: Yazın İlham Veren Yolculuğu

Dioriviera: Yazın İlham Veren Yolculuğu

3 dakika okunma süresi
Mehtap Elaidi ile Cannes: İlham Dolu Bir Yolculuk
Mehtap Elaidi ile Cannes: İlham Dolu Bir Yolculuk

Mehtap Elaidi ile Cannes: İlham Dolu Bir Yolculuk

4 dakika okunma süresi
TAI ile 2025 Yaz FrekansI
TAI ile 2025 Yaz FrekansI

TAI ile 2025 Yaz FrekansI

9 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Tarihi Sarnıçta Sanatın Yeni Yüzü
Tarihi Sarnıçta Sanatın Yeni Yüzü

Tarihi Sarnıçta Sanatın Yeni Yüzü

İstanbul Modern'de Ömer Uluç Sergisi
İstanbul Modern'de Ömer Uluç Sergisi

İstanbul Modern'de Ömer Uluç Sergisi

Çarpıcı, Katmanlı ve Canlı: Londra'da Jenny Saville Retrospektifi
Çarpıcı, Katmanlı ve Canlı: Londra'da Jenny Saville Retrospektifi

Çarpıcı, Katmanlı ve Canlı: Londra'da Jenny Saville Retrospektifi

Görünmeyeni Görünür Kılanlar: "Time For Women"
Görünmeyeni Görünür Kılanlar: "Time For Women"

Görünmeyeni Görünür Kılanlar: "Time For Women"

Salone del Mobile 2025 Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Salone del Mobile 2025 Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Salone del Mobile 2025 Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Moda Dünyasında Bir Dostluk Hikayesi: Azzedine Alaïa ve Thierry Mugler
Moda Dünyasında Bir Dostluk Hikayesi: Azzedine Alaïa ve Thierry Mugler

Moda Dünyasında Bir Dostluk Hikayesi: Azzedine Alaïa ve Thierry Mugler

Haziran Ayı Sergileri
Haziran Ayı Sergileri

Haziran Ayı Sergileri

Hong Kong'da Basquiat Rüzgarı
Hong Kong'da Basquiat Rüzgarı

Hong Kong'da Basquiat Rüzgarı

Bir Babanın Gözünden
Bir Babanın Gözünden

Bir Babanın Gözünden

"The Edwardians": İhtişam ve Zarafetin Altın Çağı
"The Edwardians": İhtişam ve Zarafetin Altın Çağı

"The Edwardians": İhtişam ve Zarafetin Altın Çağı

Süpersonik Orta Çağ: Sanat, Zanaat ve Zamanın Ötesinde Bir Sergi
Süpersonik Orta Çağ: Sanat, Zanaat ve Zamanın Ötesinde Bir Sergi

Süpersonik Orta Çağ: Sanat, Zanaat ve Zamanın Ötesinde Bir Sergi

Temmuz Ayı Sergileri
Temmuz Ayı Sergileri

Temmuz Ayı Sergileri