CLAUDE MONET İLE RANDEVU

24.06.2020 17:49:44

Sakıp Sabancı Müzesi’nin çevrimiçi sergileri, Claude Monet ile devam ediyor.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Normandiya, Monet için özeldi. Le Havre bölgesinde büyümüştü; gençlik yıllarının manzaralarına dönmekten büyük keyif alırdı. Sanat hayatına burada başlamıştı; 1872-1873’te, İzlenim, Gün doğumu (Marmottan Monet Müzesi, Paris) adıyla bilinen tabloda Le Havre limanını resmetmişti. Yelkenli, Akşam Etkisi tablosunu da burada yaptı. Pourville’deki kumsalın yanı sıra falezler ile Porte d’Amont, 1885-1896 dönemi eserlerinde tekrarlanan temalar oldu. Monet yıllar sonra, 77 yaşındayken, Giverny’den neredeyse hiç ayrılmama alışkanlığını terk etmiş, Honfleur Limanında Tekneler’i ölümsüzleştirmişti.⠀ ⠀ ⠀ ⁣Monet’nin bahçesinde kaybolmak için profilimizdeki linke tıklayınız!⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀ @sabanciholding in katkılarıyla.⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀ #SSMheryerde⠀⠀⠀

Sakıp Sabancı Müzesi (@sakipsabancimuzesi)'in paylaştığı bir gönderi ()

Sakıp Sabancı Müzesi’nin arşivinden derlediği çevrimiçi sergileri, Claude Monet ile devam ediyor. SSM’nin kuruluşunun 10.yılında 9 Ekim 2012 – 6 Ocak 2013 tarihleri arasında gerçekleştirdiği “Musée Marmottan Monet’den Başyapıtlar” sergisine SSM web sitesi, sosyal medya hesapları ve YouTube üzerinden erişilebiliyor. Claude Monet’nin, dünyadaki en büyük koleksiyonuna sahip olan Marmottan Monet Müzesi iş birliğiyle gerçekleştirilen sergi, sanatçının olgunluk döneminin ana teması Giverny Bahçesi’ne yoğunlaşıyor. Çiçek ve doğa temalı tabloların ağırlıkta olduğu sergi sanat tarihinde bir dönüm noktası teşkil eden Monet’nin üretimine ayrıntılı bir bakış sunmayı amaçlamasının yanı sıra 20. yüzyılın ilk çeyreğine kadar uzanan sanat yaşamında sergilediği yenilikçi yaklaşımlarla, sonraki nesillerin sanatçılarına ilham veren kimliğiyle tanıtıyor. Ayrıca sanat tarihçisi ve yazar Emmanuelle Amiot-Saulnier’nin sergi kataloğu için kaleme aldığı ve Monet’nin, sanat ortamıyla etkileşimini, sanatının ana temasının doğayla ilişkisini ve bu ilişkinin zaman içindeki dönüşümünü irdelediği metinleri, çevrimiçi sergi kapsamında yeniden yayınlanıyor. “Ressam olmayı belki de çiçeklere borçluyum” diyen Monet'nin sergisine buradan ulaşabilirsiniz. 

PAYLAŞ