Loewe ve Loewe Foundation, 20'nci yüzyıl fotoğrafçılığının öncü isimlerinden biri olan Dora Maar'a adanan sergisini sanatseverlerle buluşturuyor. María Millán'ın küratörlüğünde Madrid'deki Museo Lázaro Galdiano'da 14 Eylül'e kadar ziyarete açık olacak "Dora Maar: Photography and Drawing" sergisi Pablo Picasso ile yaşadığı aşk nedeniyle sanatı çoğu zaman gölgede kalan Maar'ın disiplinlerarası yaratıcılığını birçoğu daha önce hiç gün yüzüne çıkmamış 80'den fazla eser aracılığıyla keşfetme fırsatı sunuyor.
Barselona'da Sokak Müzisyeni, 19331933 yılına ait nadir Barselona sokak fotoğrafçılığı koleksiyonu, İspanya İç Savaşı öncesindeki siyasi ve toplumsal huzursuzlukları gözler önüne sererken yoksul ailelerin günlük mücadeleleri ile şehrin seçkinlerinin keyifli yürüyüşleri farklı sınıfların tezat yaşamlarını çarpıcı bir şekilde ortaya koyuyor.
Boquería Pazarındaki Genç Satıcı, 1933Maar'ın kişisel çizimleri ve dönemin önemli kültürel figürlerinden oyun yazarı Jean Cocteau ile 1935'ten 1940'ların ilk yıllarına kadar birlikte olduğu sanatçı Pablo Picasso'nun portrelerinin yanı sıra Picasso'nun 1937 yılında "Guernica"yı yaratma sürecine ait kareler de sergide yer alıyor.
Jean Cocteau Portresi, 1949Hırvat mimar bir baba ve Fransız bir annenin kızı Henriette Theodora Markovitch olarak Buenos Aires'te yetişen Dora Maar, 1920'lerde Paris'te sanat eğitimi aldı. Bir süre ressam André Lhote'un stüdyosunda çalışan Maar, burada fotoğrafçı Henri Cartier-Bresson ile tanıştı.
Kareli Figür, 19391932'de sanat yönetmeni ve set tasarımcısı Pierre Kéfer ile bir fotoğraf stüdyosu kuran Dora Maar, reklam ve moda fotoğraflarına imza attı. 1935 tarihli "Mannequin in Window", Maar'ın sürrealist yöneliminin altını çizerken, aynı yıla ait "Untitled" şehir hayatının rafine yüzeysel görünümü ve saklı yeraltı arasındaki çizgiyi mizahi bir dille yansıtır.
Masada Vazo Ve Saat, 1955 CivarıUzun yıllar Pablo Picasso ile yaşadığı aşkla tanınan Dora Maar, Picasso'nun en önemli modellerinden biriydi. Pablo Picasso'nun İspanya iç savaşının yıkıcı etkilerini yansıttığı "The Weeping Woman", "Head of a Woman No. 1" ve "The Portrait of Dora Maar" eserlerine ilham veren Maar, fırtınalı ilişkinin sonlanmasının ardından "Benimle ilgili bütün portreleri yalan. Hepsi Picasso, hiçbiri Dora Maar" değil." açıklamasında bulunmuştu.

Playa Gran De Tossa De Mar'da Bir Teknenin Gölgesinde, 1933
Kamerası aracılığıyla keskin gözlemler yapan Dora Maar, bir ilham perisi olmanın çok ötesinde deneysel kolajları, şiirleri, baskıları, fotoğrafları ve resimleriyle çok yönlü bir sanatçıydı.
Fotoğraflar: Dora Maar, Loewe Foundation, Museo Lázaro Galdiano, Throckmorton Fine Art