Maserati, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası'nın Monako ayağı kapsamında, markanın motor sporlarındaki 100 yıllık serüvenini selamlayan etkileyici bir geçit töreni düzenledi. Formula E Şampiyonası tarihinde ilk kez çift yarışlı bir hafta sonu yaşanırken, Maserati de bu özel atmosferde tarihini yollara taşıdı.
Geçit töreni, Rascasse, Casino Meydanı ve Grand Otel'in ünlü virajları gibi Monte Carlo'nun ikonikleşmiş rotalarında gerçekleşti. Törende, markanın yarış tarihindeki ilk zaferi temsil eden ve Tridente logosunu taşıyan ilk model olan Tipo 26'dan, 250 F ve MC12 gibi efsane araçlara kadar pek çok model yer aldı. 1956'da Stirling Moss'un, 1957'de ise Juan Manuel Fangio'nun zaferlerine sahne olan 250 F, geçmişin izlerini günümüze taşıdı. MC12 ise 2004-2010 yılları arasında kazandığı 22 yarış ve 14 FIA GT şampiyonluğuyla markanın modern dönem başarılarını simgeledi.
Törende eski araçların yanı sıra, günümüz modellerine de yer verildi. Formula 1 teknolojisinden ilham alan 3.0 litrelik "Twin Turbo Nettuno V6" motora sahip MC20 coupé, pist versiyonu GT2 ve onun yol uyarlaması GT2 Stradale, Maserati'nin motor sporlarına dönüşünü vurguladı.
Geçit töreni, markanın performans odağını bir adım öteye taşıyan modellerle sona erdi. 740 beygir gücündeki pist odaklı MCXtrema, elektrikli yarış aracı Tipo Folgore ve tamamen elektrikli, 800V teknolojili GranCabrio Folgore, geleceğe dönük vizyonun altını çizen modeller olarak dikkat çekti.