Formula 1'de yeni sezon öncesinde yapılan köklü değişikliklerle tüm dengelerin altüst olacağı bir sezon bizi bekliyor. Geçmiş yıllara oranla daha heyecanlı ve çekişmeli bir organizasyon olması hedeflenen F1'deki gelişmelere, Bahreyn'de başlayan yeni sezona ve geçtiğimiz hafta sonu iptal olma tehlikesiyle burun buruna gelen yarışa gelin birlikte göz atalım. Yarışseverlerin ve otomobil dünyasının merakla beklediği 2022 sezonunun ilk yarışında yenilikler oldukça ses getirdi. En önemli değişikliklerden biri hiç kuşkusuz araçların tasarım ve motor kısımlarıyla ilgili. 2014'ten itibaren kullanılmaya başlayan ve Mercedes-AMG Petronas takımının büyük üstünlük kurmasını sağlayan atmosferik V8 yerine turboşarjlı V6 motorların gelişimi 2026 yılına kadar donduruldu. Bu değişiklikle tarihin en hızlısı olmalarına karşın daha az geçiş ve seyir heyecanı sunan otomobiller de rafa kalktı. Artık pistlerde daha fazla aerodinamik sunan otomobiller izleyeceğiz ve bu otomobiller bol geçişli yarışlar vadediyorlar. Aerodinamik yenilikler, daha geniş çaplı lastikler ve 13 yerine 18 inç jantlarla donatılan araçların sekiz yıldır takımlar şampiyonu olan Mercedes-AMG Petronas'ın diğer takımlarla arasındaki farkı azaltması da hedefleniyor.
Yere basma kuvvetinin otomobilin üst kısmındaki parçalarla oluşturulması yerine, 1977'den 1982 sezonunun bitimine kadar kullanılan "zemin etkisi"nden elde edilmesi de bu sezonun önemli yeniliklerinden biri. Bunun için araçlarda kullanılan düz tabanlar yerini hava kanallı tabanlara bıraktı. Tasarımda ön ve arka kanadın yanı sıra ön lastiklerin üstünde konumlanan kanatçıklar da dikkat çekiyor. Yeni sezonun en can alıcı değişikliklerinden biri de geçen sezonun son yarışı olan Abu Dhabi Grand Prix'sinin son turunda pilotlar şampiyonunun değişmesine neden olan ve tartışılan güvenlik aracı kuralı. Yapılan değişiklikle yarış direktörünün inisiyatif kullanmasının önüne geçildi. Ayrıca sıralama turlarındaki lastik kuralı, sprint yarışı puan sisteminde de değişikliğe gidildi. 23 yarışın yer aldığı 2022 takvimi 20 Mart'ta Bahreyn'de başlamıştı. Geçtiğimiz hafta Cidde'de yapılan sezonun ikinci yarışı ise neredeyse iptal olacaktı.
Zira ilk antrenman gününde piste 10 kilometre uzaklıkta bir füze saldırısı gerçekleşti ve bazı pilotlar yarışmak istemedi. Kimsenin beklemediği bu durum karşısında yapılan görüşmelerle sorun çözüldü ve yarış planlandığı gibi gerçekleşti. Yarışa Red Bull Racing pilotu Sergio Perez pole pozisyonda başladı. Beklendiği gibi güzel geçişlerin olduğu özellikle son turda nefeslerin tutulduğu yarışta damalı bayrağı Red Bull Racing pilotu Max Verstappen en ön sırada gördü. Sadece yarım saniye geriden gelen Scuderia Ferrari pilotu Charles Leclerc ikinci, bir diğer Scuderia Ferrari pilotu Carlos Sainz Jr. ise üçüncü oldu. Bu arada kasım ayında Abu Dhabi'de sona erecek organizasyonda Türkiye yer almadı ama takvimden çıkan bir yarış olursa en büyük favori olduğumuzu da belirtmek gerek. Bu yıl Miam i de ilk kez bir yarışa ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor.