Louis Vuitton, kuruluşunun 170'nci yılına işaret eden bir sergi ile Osaka'daki Nakanoshima Sanat Müzesi'nde sanatseverlerle buluşuyor. 15 Temmuz-17 Eylül 2025 tarihleri arasında sunulan sürükleyici sergi, Dünya Fuarı Osaka Kansai 2025 ile eş zamanlı olarak ve Louis Vuitton'un yaratıcı mirası ve Japonya ile süregelen kültürel diyaloğu ile dönüşümlü bir deneyim sunuyor. Ünlü moda tarihçisi Florence Müller'in küratörlüğü yaptığı ve Shohei Shigematsu-OMA tarafından tasarlanan Louis Vuitton Visionary Journeys; Maison'un yenilik, ustalık ve küresel keşif yoluyla evrimini aydınlatan 12 tematik bölümden oluşan kapsamlı bir yolculuğu temsil ediyor.
2022'de halka açılan Osaka Nakanoshima Sanat Müzesi, modern ve çağdaş sanat alanında şimdiden Japonya'nın önde gelen kültür kurumları arasında sayılıyor. Masif siyah kübik cephesinden yükselen iç mekanına kadar sergi, ziyaretçileri Shoei Shigematsu-OMA tarafından tasarlanan dinamik sahneye davet ediyor.
Japonya'ya özgü 200 eserle birlikte binden fazla objeyi sunan sergi, Japonya ile uzun süreli ve değerli bir ilişkinin anısına, kökenlerinden en sonki eserlerine kadar Maison'un dikkat çekici bir portresini çiziyor. Ziyaretçiler, Monogram washi kağıdından oluşan sekiz anıtsal sütunun içeriden aydınlatıldığı ve beş katlı alana dikey olarak uzanan ışıklı fenerlerin oluşturduğu Atrium'dan giriyorlar.
Işık alanından geçtikten sonra, ziyaretçileri Louis Vuitton'un hayal gücü ve tasarım dünyasına davet eden, sürükleyici bir gövde yarım küresi karşılıyor. Shohei Shigematsu-OMA tarafından yaratılan iki farklı "Trunkscapes", "Visionary Journeys" sergilerinin imza enstalasyonları arasında.
Deneyim, hem aile perspektifinden hem de bugün hala aktif olan atölyelerden zamanın bir evrimi olarak Maison'un kökenlerini ve önemli kilometre taşlarını ön plana çıkaran bir oda olan Asnières ile devam ediyor. Tarihi görüntüler, arşiv kayıtları ve sanatçı çizimleri, Louis Vuitton'un 1854'teki kuruluşundan küresel bir ikon haline gelişine kadarki yükselişine ışık tutuyor.
"Origins"te arşivler, Steamer çantalar ve devrim niteliğindeki kilit sistemi de dahil olmak üzere Maison'un kökenlerini günümüze kadar özetliyor. Anlatı, çinko gövdelerden "Secrétaire Bureau Stokowski "ye kadar sağlam seyahat parçalarının kaşiflerin ve öncülerin hikayelerine eşlik ettiği "Expeditions" ile devam ediyor.
Temalar, Louis Vuitton kampanyalarının seyahat motifinden ilham alan, yaşanabilir bir sıcak hava balonunun içinde ortaya çıkıyor. "Louis Vuitton ve Japonya", Maison'un erken Japonisme ilhamlarından Takashi Murakami, Yayoi Kusama, Rei Kawakubo ve NIGO® ile çağdaş iş birliklerine kadar Louis Vuitton ve Japonya arasındaki derin kültürel alışverişin altını çiziyor; Çay seremonileri geleneğinden kawaii hayranlığına kadar, Louis Vuitton parçaları ve uluslararası üne sahip müzelerin koleksiyonlarından otantik eserler, tavanda tatami ışıkları şeklinde yansıtılan platformlarda sergileniyor. Malzemeler, Louis Vuitton sandıklarının kalbinde yer alan dört elementin dokunsal bir keşfini sunuyor: ahşap, metal, deri ve kanvas.
Çeşitli sergiler, bu temel malzemelerin çantalardan aksesuarlara kadar tüm yaratımların ayrılmaz bir parçası olduğunu ve kalıcı güzellik ve dayanıklılığı temsil ettiğini ortaya koyuyor. Büyük ölçekli bir gök haritası gibi düzenlenmiş olan "Monogram" kanvas alanı Georges Vuitton tarafından yaratılan 1896 kanvasına ışık tutuyor. "Archives de Paris"te yeniden keşfedilen 1897 tarihli orijinal örnek, ilk kez burada merkezi bir vitrinde sergileniyor ve Monogram motifini nesiller boyunca yeniden icat ederek taşıyan ikonik kreasyonlarla çevrili, dönen halkalara sahip asılı, kıvrımlı bir platformda yer alıyor.
Büyük ölçekli bir gök haritası gibi tasarlanmış Monogram kanvas alanı, Georges Vuitton tarafından 1896'da yaratılan kanvası ön plana çıkarıyor. Paris Arşivleri'nde bulunan ve yeniden keşfedilen 1897 tarihli orijinal bir örnek, burada ilk kez merkezi bir vitrinde sergileniyor. Etrafında, kuşaklar boyunca "Monogram" motifini yeniden yorumlayan ikonik ürünler, asılı kıvrımlı bir platformda dönen halkalarla çevrelenmiş durumda bulunuyor. "Workshop", her bir eserin arkasındaki zanaatkârları onurlandırıyor.
Testing'de ziyaretçiler uzun ömürlülüğün arkasındaki mühendisliğe tanık oluyor. Burada, "Louise" ve "Louisette" adlı aletler -Maison'un mükemmellik konusundaki sarsılmaz standartlarını teyit eden eğlenceli bir saygı duruşu. Zanaatkârlar ve enstrümanlar tarafından yapılan canlı gösteriler, Louis Vuitton "savoir-faire"inin zamansız işçiliğini ve "yapımını" vurguluyor. Atölye alanı, her yaratımın ardındaki zanaatkârları onurlandırıyor.
Test Etme bölümünde ziyaretçiler, ürünlerin dayanıklılığının ardındaki mühendisliği görüyor. Atelier Rarex ise modaevinin Paris Place Vendôme'daki yüksek moda ve özel dikim atölyesi. Bu atölye, Met Gala ve Akademi Ödülleri gibi global etkinliklerde ünlülerin giydiği eşsiz couture parçalar üretiyor. Paris'teki Louis Vuitton Maison Vendôme'un mansart çatısı, ünlülerin dikkat çekici görünümleri için bir fon oluşturuyor. Yapının üst pencereleri ise ünlü mağazanın giyinme odasını çağrıştıran vitrinlerine dönüşüyor.
Sergi, moda tarihini şekillendiren sanatsal karşılaşmalara adanmış bir oda olan "Collaborations"da sona eriyor. Stephen Sprouse'un grafitilerinden "Supreme x Louis Vuitton" geçişine, Kusama ve Murakami'nin sürükleyici dünyalarına kadar bu oda sınır tanımayan yaratıcılığın bir kutlamasını simgeliyor. Her bir iş birliği, farklı büyüklükte ve karmaşıklıkta dört yönlü, kaleydoskopik kubbede vurgulanıyor.
Hayranlık uyandıran bir alandan diğerine ve arşiv ögeleri, eskizler, sanat eserleri, sandıklar, çantalar ve multimedya enstalasyonları aracılığıyla "Visionary Journeys", Louis Vuitton'un seyahat sanatını nasıl yeniden hayal etmeye devam ettiğini ve ileri vizyonunu kültürü, güzelliği ve yeniliği deneyimleme biçimimize nasıl genişlettiğini ortaya koyuyor.
Hediyelik eşya mağazası, ziyaretçilerin sergiden eşsiz bir hatıra edinmelerine olanak tanıyan iki özel eklenti sunuyor. Bunlar arasında Sergi Kataloğu'na ek olarak Sergi Defteri de yer alıyor. Rizzoli Editions ile ortak bir yayın olan "Louis Vuitton Japan" kitabı da Temmuz ayında Nakanoshima hediyelik eşya mağazasında, Rizzoli ve Louis Vuitton mağazalarında ön lansman olarak satışa sunuluyor.
Fotoğraflar: Louis Vuitton Press