BİLDİKLERİMİZİ UNUTMANIN ZAMANIDIR ŞİMDİ...

“Think global live local” trendi; yaşadığımız mekanları da fazlasıyla etkiliyor, yerel’in zenginliği farklılığını, marka değeri olarak gören girişimciler, tasarımcılar fark yaratıyorlar...

29 Temmuz 2015 Çarşamba 17:03 | Son Güncellenme:
6 dakika okunma süresi

YELDA İPEKLİ / yeldaipekli@gmail.com

Bildiklerimizi unutmanın, yeni bir şeyler öğrenmenin ve bunu tüm saflığımızla yapmanın zamanıdır şimdi…
Artık tüm algıların, tanımların, önyargıların, değişmesi zamanıdır.
Duygusal dünyamız, ekonomiye bakışımız, yönetim felsefelerimiz, yönetim şekillerimiz, performans değerlendirmelerimiz, kariyer hedeflerimiz meslek tanımlarımız, zevklerimiz, yaşam biçimimiz yani “hayata dair” ne varsa  yenidünyanın yeni  düzeninde, yeniden tanımlanacaklar… 

İşte biz bu sayfalarda-dekor ve stil adı altında - yeniçağın   trendlerini, yaşam renklerini ve stilini paylaşacağız. Yeni yaşam tanımsızlığı içinde kendi tanımlarımızla güçleneceğiz.
Evet stil herşeydir… Çünkü stil özgündür.. Bu çağda en çok olmak istediğimiz de sanırım “kendimiz olmak-olabilmek….”
İlk yazımla, hoş bulduk…
Bu sayfalarda sizinle “markacı gözüye” ve kendimce  trendlerden, zevklerden, stillden, yaşamın ahenginden, mekanlardan , dekorasyondan, giyimden, yeniliklerden kendimce bir gökkuşağı oluşturup sunacağım. Biraz instagramvari bir yaklaşımla .. Çünkü hayat dediğimiz zaten küçük küçük karelerde yaşanan anılar değil mi? 
Yeni hayatımız; sessiz, sakin, derin, dingin, sade ve yavaşşş…
Şu aralar en çok konuşulanlar, ‘düşünce gücü’, ‘kuantum’, ‘pozitivizm’ vs. vs….
Bir ülkedeki genel eğilimi anlamak için başvurduğum en etkili yöntem ‘en çok okunanlar ve dinlenenler listesini’ gözden geçirmektir. Son dönemlerde dünya genelinde ve ülkemiz özelinde hep bir kendini arayış, hep bir yenilenme telaşındayız. Var olan durumumuza isyan içinde ‘yeni söylemlerin’ peşindeyiz. 
Yeni inanç kalıpları, yeni felsefeler, yeni ülküler, yeni hobiler ve yeni ilişki modelleri… Klasik aile tanımı bile bu arayışlar içinde tanımını değiştirdi. 
Bu arayış çırpınışları doğaldır ki alışveriş ve her türlü tüketim alışkanlığımızı da etkiliyor.
Hızlı yaşam, hızlı tüketim, hızlı değişim duyguları ilişkileri bile çabucak tüketiyor.
Ama insanlık artık bu ‘hız’dan da sıkıldı.
Yaşam trendleri gösteriyor ki ‘yavaş’lık, ‘hiçbir şey yapmama duygusu’ kendini çok yakında hissettirecek. Neden mi?
New age ritimler, eski günlerin müzikleri en çok satanlar listelerinde yükselişteler. Dini müzik ritimleri, ilahiler ve etnik kökenli sazlar en tempolu müzik de bile tınılarını hissettirmeye başladılar.
Fast food, sağlıklı yaşam akımıyla yerini kaybetmişti zaten ancak şimdi ziyafet gibi şölen gibi yavaş yemek önem kazanıyor. Yemek yeme ritüeli hayatın tam içine karışıyor. Siesta artık yalnızca Akdeniz ülkelerinin ritminde değil tüm dünyanın kalp ritminde yer almak üzere…
El örgüsü modada geri geliyor. Ve doğal olarak el örgüsü örmek de hobi hanelerinde yükselen bir trend.
Hızlı tüketmeyeceğimiz, doyasıya yaşayacağımız günler yakın. Pembe ve tonlarının, uçuk renklerin, uçuşan kumaşların 2015 yazında hayatımıza girme nedeni de bundan…
Kitaplara baktığımızda kendine dönüş, iç ses dinleme ve kendiyle baş başa kalma tutkuları romanlardaki karakterlerden sinemaya aktarılıyor. Gizemli dünyaların kapıları hafızamızdaki cumhuriyetini kuruyor. Bireysellik, yavaşlamayı ve kendine özenmeyi de tarz olarak tam da göbekten hayatımıza sokuyor… 
Evde ve keyifli yaşamaya yönelik binlerce detay tasarımcıların hayal güçlerini zorluyor. DVD satışlarındaki patlamanın güncel sebebi ‘kriz’ olsa da trend imparatorluğunda bu ‘ev’e ve bireyselliğe dönüşün’ göstergesi olarak algılanıyor.
Artık ‘çok’luk değil derinlik önem kazanıyor. Tüketmeden, bitirmeden hissederek tadına vararak ve yavaşlayarak yaşam çok yakında bizleri sarsacak.
Şairin dediği gibi ‘yaşadın mı yoğunluğuna yaşayacaksın’.
Trend olarak ayak seslerini takip ettiğimiz bu ruh hali modada sadeliği, uçuculuğu, müzikte çoksesliliği ve romantizmi, dekorasyonda masalsı öğelerin bolca kullanılmasına sebep olacak. Sosyolojik anlamda bakıldığında tatiller benim 3 yıl önce iddia ettiğim ‘hiçbir şey yapmama’ tatillerine dönüşecek. Dostluklar, insana verilen önem artacak. Evde geçirilen zaman uzayacak, üretime yönelik bir hareketlenme yaşanacak…

EN ÇOK OKUNANLAR

Özge Gürel ile Dubai Keşfi

Özge Gürel ile Dubai Keşfi

16 dakika okunma süresi
“Challengers” Filmi İncelemesi

“Challengers” Filmi İncelemesi

14 dakika okunma süresi
Deva Cassel'ın En İyi 10 Stil Görünümü

Deva Cassel'ın En İyi 10 Stil Görünümü

1 dakika okunma süresi
Mayıs Ayı Burç Yorumları

Mayıs Ayı Burç Yorumları

20 dakika okunma süresi
İlkbahar/Yaz 2024 Podyumlarından En Güzel Saç Aksesuarları

İlkbahar/Yaz 2024 Podyumlarından En Güzel Saç Aksesuarları

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Arzu Nesnesi: Hailey Bieber'ın Rhode Telefon Kılıfı

Arzu Nesnesi: Hailey Bieber'ın Rhode Telefon Kılıfı

Melike Sarıkatipoğlu'nun Vintage Gardırobu

Melike Sarıkatipoğlu'nun Vintage Gardırobu

Misela'nın 2024 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu

Misela'nın 2024 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu

Moda Dünyasında Değişim

Moda Dünyasında Değişim

Özgür Masur x Gizia Gate'in Byzantium Koleksiyon Sergisi

Özgür Masur x Gizia Gate'in Byzantium Koleksiyon Sergisi

Sema Öztürk ile Stil Üzerine

Sema Öztürk ile Stil Üzerine

Pierpaolo Piccioli'den Valentino'ya Veda

Pierpaolo Piccioli'den Valentino'ya Veda

Alessandro Michele, Valentino'nun Yeni Kreatif Direktörü Oldu

Alessandro Michele, Valentino'nun Yeni Kreatif Direktörü Oldu

Nur Karaata “Dolce Vita” İlkbahar/Yaz 2024 Koleksiyonu

Nur Karaata “Dolce Vita” İlkbahar/Yaz 2024 Koleksiyonu

En İyi Bomber Deri Ceket Kombinleri

En İyi Bomber Deri Ceket Kombinleri

Moda Tasarımcıları ile Gelinlik Trendleri

Moda Tasarımcıları ile Gelinlik Trendleri

Ipekyol x Elie Saab İş Birliği

Ipekyol x Elie Saab İş Birliği