Simla Canpolat ile Dijital Dünya Üzerine

Sosyal medyada çok sayıda takipçisi olan Simla Canpolat, kurucusu olduğu ajansı Klishe ile dijital içeriklerin ön planda olduğu projelere imza atıyor. Canpolat ile bir araya geldiğimizde sohbetimizin ana başlığı, doğal olarak dijital dünya oldu.

YAZAR: Zeynep Babacan
ABONE OL
8 Kasım 2021 Pazartesi 14:37 | Son Güncellenme:
8 dakika okunma süresi
Simla Canpolat ile Dijital Dünya Üzerine

Reklam sektörüne stajyer olarak adım atan Simla Canpolat'ın sosyal medyada hatırı sayılır bir takipçi kitlesi var. Hem mesleği hem de hobisi gereği dijital trendlerin yakın takibinde olan Canpolat bu bakışını beslemek için izlediği yolları, "Trendleri yakalamak için hayatınızı buna entegre etmeniz gerekiyor. İşinizle hobiniz iç içe geçmeli. İnsanları gözlemlemeli, dışarda dolaşırken gözünüz açık olmalı ve ruhunuzu buna adapte etmelisiniz. Bazen bir kahvecinin menü tasarımından bile ilham alabilirsiniz'' sözleriyle açıklıyor. Canpolat ile ilham dolu bir yolculuğa ne dersiniz?

Okul yıllarında nasıl bir kariyer planınız vardı? Şu anda bulunduğunuz konumu hayal ediyor muydunuz?

Okul yıllarımdayken lise dönemim, planları sürekli değişen ve tam olarak ne istediğimi bilmediğim bir şekilde geçti. Üniversitede sosyoloji okudum; toplumların fikir ve içgörülerini öğrendikçe, iletişim sektörüne ilgi duymaya başladım. Ve reklam ajanslarında staj yaparak iletişim sektörüne adım attım. Ajanslarda çalışmaya başladığım ilk günden bugüne heyecanım hiç azalmadı. Bu sektörün dinamik ve dönüştürülebilir yanını çok seviyorum. O günlerde şu anda olduğum yerin çok daha fazlasını hayal ediyordum. Umarım bir gün yaklaşabilirim.

The Klishe'nin kuruluş hikayesi nedir? Ajansınızın faaliyetlerini sizden dinleyebilir miyiz?

Global ajanslarda uzun yıllar marka direktörü olarak çalıştım. Son bir iki yıldır markaların iş beklentileri dijital ve sosyal medyaya kaymaya başladı fakat klasik ajans yapılarında sosyal medya işinin dinamikliği birçok yöntem denenmesine rağmen yakalanamıyordu. Çalıştığım ajans da aslında dijitalin iletişimin bir kolu değil artık özü olduğuna dair çok fazla direnç gösterdim. Fakat alışılanı kırmak zordu. Bu yüzden yeni dünyanın iletişim dinamiklerine entegre, markasını esnek ve aslında bir kişi gibi yönetecek bir ajans yapısı, pek çok markanın ihtiyacına çözüm olur fikri ile Klishe'nin temelleri atıldı. Klishe içerik bazlı pazarlama stratejisini temele koyan yeni nesil bir reklam ajansı. Ajansta title'lar ve net çizgilerle ayrılmış görev dağılımları yok. Ekip olarak yaşamın tam içinde ve dijital dünyanın değişen dinamik yapısına uygun bir şekilde iş üretiyoruz.

Dijital içerik üretmenin püf noktaları hakkında neler söylemek istersiniz?

Sürdürülebilirlik, dinamizm ve organik içerik yaratımı önemli. Kitleleri dinlemek ve anlamak gerekiyor. İçeriklerin ilgi görmesinin birçok parametresi var. Sürekli bu dünyanın içinde olmak ama gerçek dünyayla iletişimi de kesmemek gerekiyor. Filtrelerin bile modasının olduğu bir dünyada çok hızlı ve esnek olmalısınız.

Sosyal medyada sadık bir takipçi kitleniz var. Bu kadar ilgi görmenizin sırrı ne sizce?

Trendleri ilk uygulayanlardan olmak ve çalışkanlığım bence.

En çok hangi paylaşımlarınız ilgi görüyor?

Reel paylaşımlarım çok ilgi görüyor. Ve genelde motivasyonel içeriklerim. İnsanlar yıllar içinde hayatımın birçok evresine tanık oldu ve benim gelişimime kendilerini ortak hissediyorlar. Bu şahane bir duygu. Çünkü gerçekten ortaklar.

Sosyal medyada en çok aldığınız soru hangisi?

Girişimcilik üzerine çok soru alıyorum.

Sosyal medyayı doğru kullanma kılavuzu var mı sizce? Yoksa her yeni gün dijital ortamda trendler değiştiriyor mu?

Bence sosyal medyanın pek çok doğrusu var. Kılavuz sadece pixel ölçüleri ve uygulama kullanımları ile ilgili olabilir. Herkes ruhunu kattığı sürece sosyal medya değişiyor, trendleri biz kullanıcılar şekillendiriyoruz. Bu noktada kurallar çok da önemli değil.

Trendleri yakalamak konusunda neler söylemek istersiniz? İnsan bu konuda kendini eğitebilir mi?

Trendleri yakalamak için hayatınızı buna entegre etmeniz gerekiyor. İşinizle hobiniz iç içe geçmeli. İnsanları gözlemlemelisiniz; dışarda dolaşırken gözünüz açık olmalı ve ruhunuzu buna adapte etmelisiniz. Bazen bir kahvecinin menü tasarımından bile ilham alabilirsiniz. Trendler eşittir hayatın ta kendisi!

Motivasyon kaynaklarınızı bizimle paylaşır mısınız?

Takipçilerim, markalarımıza yaptığımız projeler, ailem ve arkadaşlarım.

Geleceğe yönelik hedefleriniz neler?

Klishe markasını büyütmek. Ajansın ''trendsetter'' yönünü parlatmak ve global bir ajansla partnerlik yaparak global projelere imza atmak.

Şimdilerde sizi heyecanlandıran yeni bir proje var mı?

Klishe Academy. Yakın zamanda Türkiye'nin en büyük içerik üretim platformularından birini açıyor olacağız. Çok heyecanlıyım. İçerik üreticiliğini çok kişiye kazandıracağımıza eminim.

Sıradan bir gününüzü bizimle paylaşır mısınız?

Sabahları çok erken kalkıyorum. Kendime yarattığım kısa bir rutinim var. Kendimle olan bu zaman bana fazlasıyla iyi geliyor. Sonrasında ofise geçiyorum. Gün içerisinde hem markalarımızın projeleri hem de influencer olarak ürettiğim içeriklere çalışıyorum. İki işin birbirini beslemesi bana iyi geliyor, bu yüzden ajans işleri ile ınfluencer olarak yaptığım işlerin zamanlarını keskin olarak ayırmıyorum. Haftalık olarak bir iş planım oluyor ve ona sadık kalmaya çalışıyorum. Bireysel, sosyal hayatımı asla ihmal etmiyorum. Çünkü dediğim gibi işim hayatımdan ilham alıyor.

EN ÇOK OKUNANLAR

Maison Valentino x Beymen Daveti
Maison Valentino x Beymen Daveti

Maison Valentino x Beymen Daveti

1 dakika okunma süresi
En İyi Yılbaşı Ağacı Süslemeleri
En İyi Yılbaşı Ağacı Süslemeleri

En İyi Yılbaşı Ağacı Süslemeleri

1 dakika okunma süresi
2022 Kışının Öne Çıkan 4 Kaban Trendi
2022 Kışının Öne Çıkan 4 Kaban Trendi

2022 Kışının Öne Çıkan 4 Kaban Trendi

1 dakika okunma süresi
Virgil Abloh'un Unutulmaz Moda Anları
Virgil Abloh'un Unutulmaz Moda Anları

Virgil Abloh'un Unutulmaz Moda Anları

1 dakika okunma süresi
2022 Yılının En Şanslı Burçları
2022 Yılının En Şanslı Burçları

2022 Yılının En Şanslı Burçları

8 dakika okunma süresi
Prada Holiday 2021 Koleksiyon Daveti
Prada Holiday 2021 Koleksiyon Daveti

Prada Holiday 2021 Koleksiyon Daveti

1 dakika okunma süresi
Kışa Özel Cilt ve Vücut Bakımı
Kışa Özel Cilt ve Vücut Bakımı

Kışa Özel Cilt ve Vücut Bakımı

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Misela Living Daveti
Misela Living Daveti

Misela Living Daveti

Komet ile Yeni Sergisi Üzerine Soru-Cevap
Komet ile Yeni Sergisi Üzerine Soru-Cevap

Komet ile Yeni Sergisi Üzerine Soru-Cevap

Emma Shapplin ile Kariyer Üzerine
Emma Shapplin ile Kariyer Üzerine

Emma Shapplin ile Kariyer Üzerine

Mina Dilber Temo ile Keyifli Sohbet
Mina Dilber Temo ile Keyifli Sohbet

Mina Dilber Temo ile Keyifli Sohbet

Vera ve Viola Arrivabene'yle Stil Sohbeti
Vera ve Viola Arrivabene'yle Stil Sohbeti

Vera ve Viola Arrivabene'yle Stil Sohbeti

Ünlü İsimlerden Dizi Tavsiyeleri
Ünlü İsimlerden Dizi Tavsiyeleri

Ünlü İsimlerden Dizi Tavsiyeleri

Tohum Otizm Vakfı x Le Bedesten Yılbaşı Alışveriş Şenliği
Tohum Otizm Vakfı x Le Bedesten Yılbaşı Alışveriş Şenliği

Tohum Otizm Vakfı x Le Bedesten Yılbaşı Alışveriş Şenliği

Sibil Çetinkaya'nın Paris Favorileri
Sibil Çetinkaya'nın Paris Favorileri

Sibil Çetinkaya'nın Paris Favorileri

Yağmur Ünal Hakkında Merak Edilenler
Yağmur Ünal Hakkında Merak Edilenler

Yağmur Ünal Hakkında Merak Edilenler

Nazlı Keçili ile Sanat Üzerine
Nazlı Keçili ile Sanat Üzerine

Nazlı Keçili ile Sanat Üzerine

Seçkin Pirim ile Sanatı, Yeni Projeleri ve İş Birlikleri Üzerine
Seçkin Pirim ile Sanatı, Yeni Projeleri ve İş Birlikleri Üzerine

Seçkin Pirim ile Sanatı, Yeni Projeleri ve İş Birlikleri Üzerine

Ayça Furth ile Kariyer Üzerine
Ayça Furth ile Kariyer Üzerine

Ayça Furth ile Kariyer Üzerine