Milano Moda Haftası, devam eden seyahat kısıtlamaları ve karantina uygulamaları doğrultusunda bir yeniliğe giderek defilelerini “Phy-gital” şekilde, yani hem fiziksel hem de dijital ortamda yapmayı planlıyor. İtalyan Moda Kuruluşu “Camera Nazionale della Moda Italiana” 22-28 Eylül günleri arasında gerçekleşmesi planlanan moda haftasının takvimini geçtiğimiz günlerde paylaştı. İtalya Moda Kuruluşu’nun Başkanı Carlo Capasa, "Milano Moda Haftası'nı, her şirket ve tasarımcının kendi anlatılarıyla uyumlu olacak şekilde yarı dijital yarı fiziksel formatta gerçekleştireceğiz” dedi. Hem erkek hem de kadın koleksiyonlarının yer alacağı Milano Moda Haftası’nda defilelerin 28’i fiziksel, 24’ü dijital olarak gerçekleşecek.
FENDI, ALBERTA FERRETTI, BLUMARINE VE NO.21 MARKALARI FİZİKSEL DEFİLELERİ TERCİH EDİYOR
Geçtiğimiz aylarda karma defilesini Roma’da yapma kararı alan Fendi, İtalyan Moda Endüstrisi’ni destelemek için Milano Moda Haftası’nda yer alacağını açıkladı. 23 Eylül’de defilesini yapmayı planlayan Fendi’nin fiziksel defile kararını takip eden markalar arasında Alberta Ferretti, Blumarine ve No.21 yer alıyor.
MIUCCIA PRADA VE RAF SIMONS BİRLİKTE YARATTIKLARI İLK KOLEKSİYONU MİLANO MODA HAFTASI’NDA SUNUYOR
Geçtiğimiz aylarda Prada’nın Kreatif Direktörü olan Raf Simons, Miuccia Prada ile yarattıkları ilk koleksiyonu Milano Moda Haftası’nda sunuyor. İlk kez markanın baş tasarımcısı Miuccia Prada ile çalışmak üzere bir ortak kreatif direktör atayan Prada’nın yeni koleksiyonu merakla beklenenler arasında ilk sıralarda yer alıyor. Versace, Giorgio Armani ve Marni’de defilelerini fiziksel olarak sergileme kararı alırken; Missoni, Dsquared2, GCDS, Luisa Beccaria ve Marco de Vincenzo ise defile gösterim tercihlerini dijital platformalar üzerinden gerçekleştirme kararı aldı.
GUCCI EYLÜL TAKVİMİNDE YOK, BOTTEGA VENETA, JIL SANDER VE MOSCHINO İSE HENÜZ BİR AÇIKLAMA YAPMADI
Mayıs ayında, geleneksel moda takvimini değiştirerek kendi rotasını belirleme kararı alan Gucci’nin kreatif direktörü Alessandro Michele yılda sadece iki koleksiyon hazırlayacaklarını ve bu koleksiyonların yaratıcılık anlamında daha sınırsız ve mevsimsiz olacağını belirtmişti. Michele ayrıca konuyla ilgili, "Kıyafetler, kelimelerin kendilerine atfettiklerinden çok daha uzun bir ömre sahip olmalı. Pervasız eylemlerimiz içinde yaşadığımız evi yani dünyamızı yaktı. İnsanlık olarak kendimizi doğadan ayrı olarak düşündük; her şeye gücümüzün yettiğini ve kurnaz olduğumuzu sandık" sözlerini söylemişti. Dolayısıyla Gucci, Milano Moda Haftası’nın eylül takviminde yer almıyor. Bottega Veneta, Jil Sander ve Moschino gibi markalar ise henüz yer alıp almayacaklarına dair bir açıklama yapmadılar.