BİLDİKLERİMİZİ UNUTMANIN ZAMANIDIR ŞİMDİ...

“Think global live local” trendi; yaşadığımız mekanları da fazlasıyla etkiliyor, yerel’in zenginliği farklılığını, marka değeri olarak gören girişimciler, tasarımcılar fark yaratıyorlar...

ABONE OL
29 Temmuz 2015 Çarşamba 17:03 | Son Güncellenme:
6 dakika okunma süresi
BİLDİKLERİMİZİ UNUTMANIN ZAMANIDIR ŞİMDİ...

YELDA İPEKLİ / [email protected]

Bildiklerimizi unutmanın, yeni bir şeyler öğrenmenin ve bunu tüm saflığımızla yapmanın zamanıdır şimdi…
Artık tüm algıların, tanımların, önyargıların, değişmesi zamanıdır.
Duygusal dünyamız, ekonomiye bakışımız, yönetim felsefelerimiz, yönetim şekillerimiz, performans değerlendirmelerimiz, kariyer hedeflerimiz meslek tanımlarımız, zevklerimiz, yaşam biçimimiz yani “hayata dair” ne varsa  yenidünyanın yeni  düzeninde, yeniden tanımlanacaklar… 

İşte biz bu sayfalarda-dekor ve stil adı altında - yeniçağın   trendlerini, yaşam renklerini ve stilini paylaşacağız. Yeni yaşam tanımsızlığı içinde kendi tanımlarımızla güçleneceğiz.
Evet stil herşeydir… Çünkü stil özgündür.. Bu çağda en çok olmak istediğimiz de sanırım “kendimiz olmak-olabilmek….”
İlk yazımla, hoş bulduk…
Bu sayfalarda sizinle “markacı gözüye” ve kendimce  trendlerden, zevklerden, stillden, yaşamın ahenginden, mekanlardan , dekorasyondan, giyimden, yeniliklerden kendimce bir gökkuşağı oluşturup sunacağım. Biraz instagramvari bir yaklaşımla .. Çünkü hayat dediğimiz zaten küçük küçük karelerde yaşanan anılar değil mi? 
Yeni hayatımız; sessiz, sakin, derin, dingin, sade ve yavaşşş…
Şu aralar en çok konuşulanlar, ‘düşünce gücü’, ‘kuantum’, ‘pozitivizm’ vs. vs….
Bir ülkedeki genel eğilimi anlamak için başvurduğum en etkili yöntem ‘en çok okunanlar ve dinlenenler listesini’ gözden geçirmektir. Son dönemlerde dünya genelinde ve ülkemiz özelinde hep bir kendini arayış, hep bir yenilenme telaşındayız. Var olan durumumuza isyan içinde ‘yeni söylemlerin’ peşindeyiz. 
Yeni inanç kalıpları, yeni felsefeler, yeni ülküler, yeni hobiler ve yeni ilişki modelleri… Klasik aile tanımı bile bu arayışlar içinde tanımını değiştirdi. 
Bu arayış çırpınışları doğaldır ki alışveriş ve her türlü tüketim alışkanlığımızı da etkiliyor.
Hızlı yaşam, hızlı tüketim, hızlı değişim duyguları ilişkileri bile çabucak tüketiyor.
Ama insanlık artık bu ‘hız’dan da sıkıldı.
Yaşam trendleri gösteriyor ki ‘yavaş’lık, ‘hiçbir şey yapmama duygusu’ kendini çok yakında hissettirecek. Neden mi?
New age ritimler, eski günlerin müzikleri en çok satanlar listelerinde yükselişteler. Dini müzik ritimleri, ilahiler ve etnik kökenli sazlar en tempolu müzik de bile tınılarını hissettirmeye başladılar.
Fast food, sağlıklı yaşam akımıyla yerini kaybetmişti zaten ancak şimdi ziyafet gibi şölen gibi yavaş yemek önem kazanıyor. Yemek yeme ritüeli hayatın tam içine karışıyor. Siesta artık yalnızca Akdeniz ülkelerinin ritminde değil tüm dünyanın kalp ritminde yer almak üzere…
El örgüsü modada geri geliyor. Ve doğal olarak el örgüsü örmek de hobi hanelerinde yükselen bir trend.
Hızlı tüketmeyeceğimiz, doyasıya yaşayacağımız günler yakın. Pembe ve tonlarının, uçuk renklerin, uçuşan kumaşların 2015 yazında hayatımıza girme nedeni de bundan…
Kitaplara baktığımızda kendine dönüş, iç ses dinleme ve kendiyle baş başa kalma tutkuları romanlardaki karakterlerden sinemaya aktarılıyor. Gizemli dünyaların kapıları hafızamızdaki cumhuriyetini kuruyor. Bireysellik, yavaşlamayı ve kendine özenmeyi de tarz olarak tam da göbekten hayatımıza sokuyor… 
Evde ve keyifli yaşamaya yönelik binlerce detay tasarımcıların hayal güçlerini zorluyor. DVD satışlarındaki patlamanın güncel sebebi ‘kriz’ olsa da trend imparatorluğunda bu ‘ev’e ve bireyselliğe dönüşün’ göstergesi olarak algılanıyor.
Artık ‘çok’luk değil derinlik önem kazanıyor. Tüketmeden, bitirmeden hissederek tadına vararak ve yavaşlayarak yaşam çok yakında bizleri sarsacak.
Şairin dediği gibi ‘yaşadın mı yoğunluğuna yaşayacaksın’.
Trend olarak ayak seslerini takip ettiğimiz bu ruh hali modada sadeliği, uçuculuğu, müzikte çoksesliliği ve romantizmi, dekorasyonda masalsı öğelerin bolca kullanılmasına sebep olacak. Sosyolojik anlamda bakıldığında tatiller benim 3 yıl önce iddia ettiğim ‘hiçbir şey yapmama’ tatillerine dönüşecek. Dostluklar, insana verilen önem artacak. Evde geçirilen zaman uzayacak, üretime yönelik bir hareketlenme yaşanacak…

EN ÇOK OKUNANLAR

ALEM x Nef Reserve Gölköy Daveti
ALEM x Nef Reserve Gölköy Daveti

ALEM x Nef Reserve Gölköy Daveti

1 dakika okunma süresi
En İyi Beyaz Elbise Görünümleri
En İyi Beyaz Elbise Görünümleri

En İyi Beyaz Elbise Görünümleri

1 dakika okunma süresi
Louis Vuitton'dan Bodrum Daveti
Louis Vuitton'dan Bodrum Daveti

Louis Vuitton'dan Bodrum Daveti

1 dakika okunma süresi
En İyi 10 Vücut Yağı
En İyi 10 Vücut Yağı

En İyi 10 Vücut Yağı

1 dakika okunma süresi
En Çok İzlenen 10 Unutulmaz Dizi Çifti
En Çok İzlenen 10 Unutulmaz Dizi Çifti

En Çok İzlenen 10 Unutulmaz Dizi Çifti

1 dakika okunma süresi
Yaz Düğünlerine Ne Giymeli?
Yaz Düğünlerine Ne Giymeli?

Yaz Düğünlerine Ne Giymeli?

1 dakika okunma süresi
Bodrum'da Loft Art Sculptville Daveti
Bodrum'da Loft Art Sculptville Daveti

Bodrum'da Loft Art Sculptville Daveti

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

74. Cannes Film Festivali'nin Öne Çıkan Kırmızı Halı Görünümleri
74. Cannes Film Festivali'nin Öne Çıkan Kırmızı Halı Görünümleri

74. Cannes Film Festivali'nin Öne Çıkan Kırmızı Halı Görünümleri

Bottega Veneta'dan “Wardrobe 02” Kampanyası
Bottega Veneta'dan “Wardrobe 02” Kampanyası

Bottega Veneta'dan “Wardrobe 02” Kampanyası

Tasarımcılar ve İlham Perileri
Tasarımcılar ve İlham Perileri

Tasarımcılar ve İlham Perileri

Paris Haute Couture Moda Haftası'ndan Öne Çıkan Görünümler
Paris Haute Couture Moda Haftası'ndan Öne Çıkan Görünümler

Paris Haute Couture Moda Haftası'ndan Öne Çıkan Görünümler

Balmain Paris Ruhunu Bodrum'a Taşıyor
Balmain Paris Ruhunu Bodrum'a Taşıyor

Balmain Paris Ruhunu Bodrum'a Taşıyor

“Dior en Roses” Sergisi
“Dior en Roses” Sergisi

“Dior en Roses” Sergisi

Louis Vuitton'un Yeni Lokasyonu: Bodrum
Louis Vuitton'un Yeni Lokasyonu: Bodrum

Louis Vuitton'un Yeni Lokasyonu: Bodrum

Beyaz Takım Elbise Giymenin 3 Yolu
Beyaz Takım Elbise Giymenin 3 Yolu

Beyaz Takım Elbise Giymenin 3 Yolu

Fendi Peekaboo Bar İstanbul'da
Fendi Peekaboo Bar İstanbul'da

Fendi Peekaboo Bar İstanbul'da

2021 Yazının Öne Çıkan Aksesuarı: Hasır Çantalar
2021 Yazının Öne Çıkan Aksesuarı: Hasır Çantalar

2021 Yazının Öne Çıkan Aksesuarı: Hasır Çantalar

Sezonun Favori Mayo ve Bikini Modelleri
Sezonun Favori Mayo ve Bikini Modelleri

Sezonun Favori Mayo ve Bikini Modelleri

Beymen Resort Mandarin Oriental
Beymen Resort Mandarin Oriental

Beymen Resort Mandarin Oriental