ORJİNAL VE SIRA DIŞI

Kişisel tarzını “İskandinav kökenli, Paris’te yaşayan tomboy” sözleriyle tarif eden çanta tasarımcısı Ayşegül Kunter Yanık ile aynı zamanda atölye olarak da kullandığı evinde bir araya geldik.

27 Nisan 2018 Cuma 10:41 | Son Güncellenme:
4 dakika okunma süresi

Ayça BARUT TANMAN – ayca.tanman@alem.com.tr
Fotoğraf: Pınar GEDİKÖZER

Milano’da moda tasarımı eğitimi aldıktan sonra bir süre İtalya’da tecrübe edinen Ayşegül Kunter Yanık, İstanbul’a döndükten sonra sıra dışı ve orijinallik üzerine kurulu çanta markası yaratma hayalini gerçeğe dönüştürmek için harekete geçmiş. Şimdilerde MYNAMEISO ile moda tutkunlarının yakın takibinde olan tasarımcıyla Kandilli’deki evinde buluştuk; markasını ve kişisel tarzını konuştuk.

MYNAMEISO’nun hikayesini sizden dinleyebilir miyiz?
MYNAMEISO’nun öyküsü benim kişisel hikayemle paralel. Tekstil kökenli bir aileden geliyorum. İtalyan Lisesi’ni bitirdikten sonra Milano’da moda tasarımı eğitimi aldım. Ardından hayalimi gerçekleştirmek üzere aksesuar tasarımı yüksek lisansı yaptım. İtalya’da bir süre çalışarak tecrübe kazandım. Ardından hayalimi gerçekleştirmek üzere İstanbul’a dönerek MYNAMEISO’yu kurdum. Sıra dışı, tamamen orijinallik üzerine kurulu bir çanta markası yaratmak eğitimime başladığım ilk günden beri tek planımdı. Dünyanın en iyilerinden eğitim aldıktan sonra kendi ülkemde yine dünyanın en iyileri arasında olan deri ustaları ile tanışınca MYNAMEISO hayata geçti. 

Markanın ismine nasıl karar verdiniz?
Bazı kadınlar için çanta, kıyafetlerini tamamlayan bir parça. Bir aksesuar. MYNAMEISO onlara uygun değil, onlar da MYNAMEISO’ya. Ben çantayı bir aksesuarın ötesinde gören, stilinin ta kendisi olarak düşünen ve sıra dışılığını dışa vurmak isteyen orijinal kadınlar için tasarım yapıyorum. Dünya üzerinde 3.5 milyar kadın var. Ancak sizden bir tane daha yok. İşte markamın adı bunu temsil ediyor. O harfinin hikayesi, aslında orijinal olmanın hikayesi.

En çok nelerden ilham alıyorsunuz?
Geometri, zıtlıklar, sıra dışı karakterler, zorluklar… Eğer bir tasarımım için ustalarım bunun üretimi çok zor ya da bu hiç denenmedi diyorsa mutlu oluyorum. İstanbul benim için yeterince ilham verici. Ancak her koleksiyonumda Paris ya da Milano gibi şehirlerde gördüğüm şeylerin izlerini bulabilmek mümkün. 

Şimdilerde sizin en çok kullandığınız MYNAMEISO tasarımı hangisi?
Özellikle son iki sezonda Bucket çanta koleksiyonumun en çok satan parçası oldu. Hem cool hem de olağanüstü fonksiyonel bir parça. Ancak bana MYNAMEISO için tek bir model seç deseler bugün de 20 yıl sonra da GEO cevabını veririm. 

Tasarımlarınız hangi noktalarda satılıyor?
Türkiye genelinde Vakkorama’lardayız. Ankara’da S9 Boutique aracılığı ile oldukça sadık bir müşteri kitlemiz var. İkonik internet siteleri üzerinden de dünyanın her yerine satışımız mevcut. 

Gelecekte farklı alanlarda da tasarım yapmayı hayal ediyor muyuz?
MYNAMEISO aslında bir yaşam biçimini temsil ediyor. Bir tasarımcı her alanda farklı dizaynlara imza atabilir. Ancak benim önceliğim çanta. Yakın gelecekte buna aynı paralelde tasarlanmış ayakkabılar eklemeyi planlıyorum. 

Aksesuarlar sizin kombinlerinizde nasıl bir rol oynuyor?
Çok desenli ve hareketli giyinmeyi sevmediğim için aksesuarlarla kıyafetimi renklendirmeyi seviyorum. Çanta ve ayakkabı bir kıyafetin tüm havasını değiştirebilen aksesuarlar. Onların dışında bileklik, saat ve yüzük çok kullanırım. 

Röportajın tamamı bu hafta ALEM'de...

 

EN ÇOK OKUNANLAR

Haftanın Mekânı: Arbor İstanbul

Haftanın Mekânı: Arbor İstanbul

4 dakika okunma süresi
Bir Mirasın İzinde

Bir Mirasın İzinde

1 dakika okunma süresi
İstanbul'un En Yeni Mekanları

İstanbul'un En Yeni Mekanları

48 dakika okunma süresi
“Kasaba”: Karanlıkta Kalan Dostluklar

“Kasaba”: Karanlıkta Kalan Dostluklar

3 dakika okunma süresi
Antik Dünyanın Gölgesinde Doğan Yeni Bir Çağdaş Miras

Antik Dünyanın Gölgesinde Doğan Yeni Bir Çağdaş Miras

9 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Meltem Kaptan'dan Adile Naşit'in Hikâyesine Samimi Bir Dokunuş

Meltem Kaptan'dan Adile Naşit'in Hikâyesine Samimi Bir Dokunuş

Bilinçakışının İzdüşümü Deniz Pelister'in “Kül” Sergisine Yansıyor

Bilinçakışının İzdüşümü Deniz Pelister'in “Kül” Sergisine Yansıyor

Enis Arıkan İle Sahne Işığından Sokak Ritmine

Enis Arıkan İle Sahne Işığından Sokak Ritmine

Gücü, Şefkati ve Hayalleriyle Alara Mildon'un Dünyası

Gücü, Şefkati ve Hayalleriyle Alara Mildon'un Dünyası

Rekabetin İzdüşümü: Kerem Kazaz

Rekabetin İzdüşümü: Kerem Kazaz

IST.FESTIVAL Açılış Yemeği

IST.FESTIVAL Açılış Yemeği

Gastromasa'nın Perde Arkası: Çok Özel Şef Röportajları

Gastromasa'nın Perde Arkası: Çok Özel Şef Röportajları

"Enfes Bir Akşam” Kadrosuyla Şehri, Zamanı ve Kendini Keşfetmek Üzerine

"Enfes Bir Akşam” Kadrosuyla Şehri, Zamanı ve Kendini Keşfetmek Üzerine

Işığı, Ritmi ve İlhamı: Tiziana Terenzi'nin Zamansız İmzası

Işığı, Ritmi ve İlhamı: Tiziana Terenzi'nin Zamansız İmzası

Kathleen Pierce'tan Güzellik Teknolojisine Dair Merak Edilenler

Kathleen Pierce'tan Güzellik Teknolojisine Dair Merak Edilenler

Melek Zeynep Bulut ile “Açık Anıtlar” Üzerine

Melek Zeynep Bulut ile “Açık Anıtlar” Üzerine

MIT'den İstanbul'a: Aslı Gökdemir'in Sanat Yolculuğu

MIT'den İstanbul'a: Aslı Gökdemir'in Sanat Yolculuğu