MEDYANIN İKONİK İSMİ TYLER BRÛLÉ

Dünyaca ünlü gazeteci, girişimci ve yayıncı Tyler Brûlé ile Soho House İstanbul’da bir araya geldik. Ona başarısının sırrını, daimi lükslerini ve neden hala bir Instagram hesabı olmadığını sorduk.

29 Mayıs 2018 Salı 12:24 | Son Güncellenme:
2 dakika okunma süresi

Lara MUTLU - lara.mutlu@alem.com.tr / Fotoğraflar: Pınar GEDİKÖZER

Kendisi Wallpaper ve Monocle dergilerinin yaratıcısı ve sektörün hiç şüphesiz en cool isimlerinden biri. Tyler Brûlé’ye sektörün geleceğini sorduğumuzda yanıtı, “Biraz köklerimize dönüyoruz gibi hissediyorum çünkü gerçeklikten şüphe edildiği bir dönemden geçiyoruz. Ama bir diğer yandan dünyanın her tarafında aynı durum geçerli değil. Almanya, Amerika’daki sorunların yarısından haberdar değil...” oluyor.

Yayıncılık dünyasında kilit bir isimsiniz. Yıllar içinde bunu nasıl başardınız?

Bağımsız ve aile şirketi olduğumuz için avantajlara sahibiz ve kendimizi yayıncı olarak görmüyoruz. Bu şekilde diğer şirketlere zarar veren trendlere bağlı kalma gibi bir zorunluluğumuz yok Özellikle dijital yayıncılığa bir strateji ya da kazanç modeli olmadan girmekten bahsediyorum. Kitaplara büyük yatırımlar yapmak gibi diğer firmaların uzak durduğu alanlara yatırım yapabiliyoruz. Sonuç olarak oldukça tutucu bir yapımız var ve bu bizim büyümemize, başarımıza yardımcı oluyor.

İşinizle ilgili sizi en çok heyecanlandıran şey nedir?

Seyahat etmek, yeni projeleri hayata geçirmek, akıllı ve becerikli insanlarla birlikte çalışıp iyi rakiplere sahip olmak.

Şu an hangi kitapları okuyorsunuz?

Ben okumalarımı modern tarih ve sonrasında iyi bir siyasi gerilim kitaplarıyla yaparım.

Vazgeçemediğiniz lüksleriniz neler?

Sürekli yeni bir Fransız markasından blazerlar almak ve New York’taki favori üreticimden tişörtler almak.

Hayattaki en büyük başarınız nedir?

Bunu söylemek gerçekten zor. Yani herkesin kendi işini yaptığı gibi ben de kendi işimi yapıyorum ve bunun büyük kısmını bir başarı olarak göremiyorum. Bence insanlar yayınlarımızı beğendiği zaman, bize yazı yazıp perspektiflerinin değiştiğini ya da dünyaya bakışlarının genişlediğini söylediklerinde mutlu olduğumu düşünüyorum.

RÖPORTAJIN TAMAMI BU HAFTA ALEM'DE.

EN ÇOK OKUNANLAR

Haftanın Mekânı: Arbor İstanbul

Haftanın Mekânı: Arbor İstanbul

4 dakika okunma süresi
Bir Mirasın İzinde

Bir Mirasın İzinde

1 dakika okunma süresi
İstanbul'un En Yeni Mekanları

İstanbul'un En Yeni Mekanları

48 dakika okunma süresi
“Kasaba”: Karanlıkta Kalan Dostluklar

“Kasaba”: Karanlıkta Kalan Dostluklar

3 dakika okunma süresi
Antik Dünyanın Gölgesinde Doğan Yeni Bir Çağdaş Miras

Antik Dünyanın Gölgesinde Doğan Yeni Bir Çağdaş Miras

9 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

"Enfes Bir Akşam” Kadrosuyla Şehri, Zamanı ve Kendini Keşfetmek Üzerine

"Enfes Bir Akşam” Kadrosuyla Şehri, Zamanı ve Kendini Keşfetmek Üzerine

Gastromasa'nın Perde Arkası: Çok Özel Şef Röportajları

Gastromasa'nın Perde Arkası: Çok Özel Şef Röportajları

Sessiz Parıltı: Mina Akdağ

Sessiz Parıltı: Mina Akdağ

Rekabetin İzdüşümü: Kerem Kazaz

Rekabetin İzdüşümü: Kerem Kazaz

Sanatla İç İçe Yaşam: Caja by Maxx Royal'de Estetik Bir Yolculuk

Sanatla İç İçe Yaşam: Caja by Maxx Royal'de Estetik Bir Yolculuk

Meltem Kaptan'dan Adile Naşit'in Hikâyesine Samimi Bir Dokunuş

Meltem Kaptan'dan Adile Naşit'in Hikâyesine Samimi Bir Dokunuş

Melek Zeynep Bulut ile “Açık Anıtlar” Üzerine

Melek Zeynep Bulut ile “Açık Anıtlar” Üzerine

Gücü, Şefkati ve Hayalleriyle Alara Mildon'un Dünyası

Gücü, Şefkati ve Hayalleriyle Alara Mildon'un Dünyası

Zamansız Güzelliğin Görünmez Yolu

Zamansız Güzelliğin Görünmez Yolu

Bilinçakışının İzdüşümü Deniz Pelister'in “Kül” Sergisine Yansıyor

Bilinçakışının İzdüşümü Deniz Pelister'in “Kül” Sergisine Yansıyor

Miray Beşli Çapa ile Sanat ve Hayatın Ritimleri

Miray Beşli Çapa ile Sanat ve Hayatın Ritimleri

Kathleen Pierce'tan Güzellik Teknolojisine Dair Merak Edilenler

Kathleen Pierce'tan Güzellik Teknolojisine Dair Merak Edilenler