Floransa Arşivinde Gucci 2026 Cruise Defilesi

Gucci, 2026 Cruise koleksiyonu geçmişin izini sürerken şimdiyi ve geleceği dönüştürmeye odaklanıyor. Palazzo Settimanni'deki arşivlerin arasında zaman yolculuğuna çıkararak modanın kültürel belleğini kolektif bir yeniden doğuşla buluşturuyor.

YAZAR: Cansu Karakuş
16 Mayıs 2025 Cuma 10:18 | Son Güncellenme:
6 dakika okunma süresi
Floransa Arşivinde Gucci 2026 Cruise Defilesi

Gucci, 2026 Cruise koleksiyonu ile Floransa'ya geri dönmekle kalmadı; köklerine temas ederek modanın hem maddi hem de duygusal hafızasına dokundu. 15. yüzyıldan kalma Palazzo Settimanni'nin taş duvarları içinde yankılanan bu gösteri, sadece bir defileden ziyade, zamanla kurulan çok katmanlı bir diyalogdu. Rönesans saraylarının ince işçiliğiyle rave kültürünün görsel maksimalizmi arasında gidip gelen bu koleksiyon, hem tarihi yeniden biçimlendirdi hem de ona bugünün görsel kodlarını da entegre etti.

Palazzo Settimanni ve Gucci Arşivi

Öncelikle defilenin gerçekleştiği mekan olmasının yanı sıra başka alametifarikalarıyla da önem taşıyan Palazzo Settimanni odaklanalım. Çünkü burası markanın kimliğine yön veren kültürel ve tarihsel bir damar niteliğinde. Floransa'nın Oltrarno bölgesinde, Arno Nehri'nin güneyinde konumlanan bu 15. yüzyıl yapısı, yüzyıllar boyunca aristokratik konutlardan atölyelere evrilerek yaşayan bir tarih kitabı gibi katman katman anlam biriktirmiş. 1953 yılında Gucci tarafından satın alınmasıyla birlikte bina, uzun yıllar boyunca marka üretiminin merkez üssü olmuş; Tom Ford döneminde ise showroom olarak kullanılmış.

Alessandro Michele'in yaratıcı direktörlüğü döneminde restore edilerek 2021'de Gucci Arşivi'ne dönüştürülen bu yapı, bugün yeniden hayat buldu. Palazzo Settimanni, görkemli ama davetkâr mimarisiyle, bir yandan Rönesans Floransa'sının estetik anlayışını yansıtırken diğer yandan çağdaş yaratıcılığın ihtiyaç duyduğu o sessiz yoğunluğu sağlıyor. Yüksek tavanlar, fresklerle bezeli odalar, taş zeminler ve her bir köşesi zamanla katmanlaşmış doku, moda tarihine tanıklık etmenin ötesinde onunla fiziksel bir temas kurma imkânı sunuyor.

Floransa ise modanın kendine ait bir zaman biçimi olduğunu bir kez daha hatırlattı bize. Kumaşlarda akan yüzyıllar, monogramın içinden sızan arşiv belleği, dev omuzlarla çizilen silüetler, Gucci'nin geçmişte olanı bugünün sokak kültürüyle yeniden düşündüğünün ipuçlarıydı. Koleksiyon, sembollerin ötesine geçip duygulara ve hafızalara hitap eden güçlü bir anlatıya sahipti. Yüzyılların dokuması brokarlar, ipek jakarlar ve zarif kadifeler, markanın Floransa'daki el işçiliği mirasıyla iç içe geçmişti.

Zamanı Katmanlayan Referanslar

Bu koleksiyonun merkezinde yer alan Gucci Arşivi ise gösterinin hem sahnesi hem de ilham kaynağıydı. Gucci 2026 Cruise, moda tarihine referans veren noktalara sahipti. Her adımıyla 'sprezzatura'yı –meşhur İtalyan inceliğiyle yapılan zahmetsizlik sanatını – sergileyen lüksün yeni anlamının görünmekten ziyade, hissettirmek olduğunu hatırlatıyordu. Koleksiyonun diliyse düşünsel bir tercihti. Geçmişin notlarını bugünün temposuna çevirmek de bunlardan biri.

Koleksiyonun stil dili de bu yaklaşımı destekliyordu. Logolar geri döndü, ama ironik bir bilinçle. Transparan dantel elbiselerle tüy kollu paltolar, 1970'ler disko havasını çağırırken; monogram taytlar ve sivri omuzlu silüetler Y2K mirasını post-ironiye dönüştürüyordu. Abartı artık bir kaçıştan ziyade bir duruşa dönüştü. Büyük pilot güneş gözlükleri, şişkin altın küpeler ve yüksek belli sigara pantolonları, geçmişin estetik kodlarını tersyüz ederken yeni bir bireysel ifade biçimi yaratıyordu.

1980'lerden Pomellato tasarımlarından ilhamla yaratılan "Monili" mücevherler, deri ile altının, nostalji ile çağdaşlığın iç içe geçişini temsil ediyordu. Gucci'nin klasik Horsebit çantaları yumuşatılmış yeni formlarıyla hem tanıdık hem de taze bir his uyandırdı. Ama daha derine inince görülen şey, yalnızca ikonografik bir yeniden üretimin yanı sıra anlamla yapılan bir müzakereydi. Demna Gvasalia'nın markanın yeni kreatif yöneticisi olarak Temmuz'daki devralışından önce, bu koleksiyon eski direktörlerin -Ford, Michele, Giannini- mirasları, zamanın tozunu silkelercesine bir araya gelmişti. Gucci burada kendi geçmişine yalnızca saygı duruşunda bulunmamış, onunla yaratıcı bir çatışmaya da girmişti.

Fotoğraflar: Gucci Press

EN ÇOK OKUNANLAR

İlhamını Doğadan Alan Güzellik Buluşması

İlhamını Doğadan Alan Güzellik Buluşması

1 dakika okunma süresi
Bir Babanın Gözünden

Bir Babanın Gözünden

4 dakika okunma süresi
Kahkaha, Deneyim ve Akış: Moshe Aelyon

Kahkaha, Deneyim ve Akış: Moshe Aelyon

16 dakika okunma süresi
2025 Gotham Ödülleri Kazananlar Listesi

2025 Gotham Ödülleri Kazananlar Listesi

4 dakika okunma süresi
Yerel Üreticiler İstanbul Boğazı'nda Buluştu

Yerel Üreticiler İstanbul Boğazı'nda Buluştu

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Como Gölü Kıyılarında Chanel 2026 Cruise Defilesi!

Como Gölü Kıyılarında Chanel 2026 Cruise Defilesi!

Roma Masalında Dior 2026 Cruise Defilesi

Roma Masalında Dior 2026 Cruise Defilesi

Spor ve Lüksün Kesişiminde: Louis Vuitton X Real Madrid

Spor ve Lüksün Kesişiminde: Louis Vuitton X Real Madrid

Maria Grazia Chiuri Dior'a Veda Ediyor

Maria Grazia Chiuri Dior'a Veda Ediyor

Dior'da Yeni Bir Dönem: Jonathan Anderson Kreatif Direktör Oldu

Dior'da Yeni Bir Dönem: Jonathan Anderson Kreatif Direktör Oldu

Balenciaga'nın Kreatif Direktörü Pierpaolo Piccioli!

Balenciaga'nın Kreatif Direktörü Pierpaolo Piccioli!

2025 Anneler Günü Hediye Rehberi

2025 Anneler Günü Hediye Rehberi

Jimmy Choo'dan İkonik Koleksiyon

Jimmy Choo'dan İkonik Koleksiyon

Moda ve Tasarım Diyaloğu: Whitney Bag

Moda ve Tasarım Diyaloğu: Whitney Bag

Dior Men'in Yeni Kreatif Direktörü Jonathan Anderson!

Dior Men'in Yeni Kreatif Direktörü Jonathan Anderson!

Cannes Film Festivali'nde Yeni Bir Dönem: Kıyafet Kısıtlaması

Cannes Film Festivali'nde Yeni Bir Dönem: Kıyafet Kısıtlaması

Glenn Martens, Maison Margiela'daki Yeni Döneme Couture ile Adım Atıyor

Glenn Martens, Maison Margiela'daki Yeni Döneme Couture ile Adım Atıyor