Bu gönderiyi Instagram'da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#IconsOfTomorrow @tommyhilfiger

Hailey Baldwin Bieber (@haileybieber)'in paylaştığı bir gönderi ()

Z KUŞAĞI OLARAK SADECE İÇERİK TÜKETMİYORLAR, ÜRETİYORLAR DA… 

Sosyal medya platformlarının müdavimleri olarak sadece içerik tüketen bir profil çizmiyorlar, üretiyorlar da. Üstelik üretici profilleri onları bambaşka bir manifestonun mimarları yapıyor. Çok çeşitlilik! Dil, din, ırk, cinsiyet, renk ve daha birçok konuda farklı olmanın bir zenginlik göstergesi olduğuna inanıp bu değerleri kucaklıyorlar. Küçük yaştan itibaren içerik üreticisi ve iş birlikçisi olarak kendi seslerini duyurma konusunda oldukça becerikliler. Onlara göre herkesin kendini yansıtacağı bir platformu olabilir, herkes sesini özgürce duyurabilir. Rol modeliniz dünyanın bir ucunda yaşayan biri de olabilir.

Z KUŞAĞI İÇİN “AYNI YERDE OLMAK SOSYALLEŞMEK İÇİN BİR ÖNKOŞUL DEĞİL”

Z kuşağını açık fikirli yapan, evrensel bazlı bu düşüncelerinin oluşmasında ergenlikten yetişkinliğe geçiş yıllarındaki küresel seyahat deneyimlerinin etkisi büyük gözüküyor. Fiziksel bir seyahat de olabilir, sosyal medya kanalları üzerinden kurulan bir iletişim seyahati de olabilir. Z kuşağı için aynı yerde olmak sosyalleşmek için bir önkoşul değil. Z kuşağı, aynı anda birden fazla kişiyle bağlantı kurmak için sosyal medya hesaplarını kullanıyor ve fiziksel bir temas kurmadan da ilişkilerine yatırım yapabiliyorlar. 

 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram'da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

transportation @maisonvalentino

Kaia (@kaiagerber)'in paylaştığı bir gönderi ()

Z KUŞAĞI TÜKETİM ALIŞKANLIKLARI

Sosyal medya becerileriyle markaların birer elçisine dönüşen Z kuşağı, ev sevdiği dizinin yeni bölümü için bir hafta bekleme fikrinin ütopyaya dönüştüğü bir dönemin içine doğdular. Geleneksel markaların yılda iki ile dört arasında değişen koleksiyonlarını beklemek yerine hızlı modaya teslim olarak çevrimiçi kanallardan bir tuşla dünyanın dört bir yanındaki marka ve tasarımlara ulaşabiliyorlar. Sosyal medya, onlar için dünyanın geri kalanına ve son trendlere ulaşmalarında bir köprü görevi görüyor. Markalarla kazan-kazan ilişkisi üzerinden bir iş birliği yapıyorlar. Markalar tanıtımlarını yaparken, erişim gücü yüksek, bol takipçili sosyal medya kullanıcılarından yararlanıyor.

Z KUŞAĞI VE Y KUŞAĞI ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR?

Y kuşağı, 1980-1995 arasında doğan bireyleri temsil ediyor. Hem analoğu deneyimlemiş hem de teknoloji çağına yetişmiş bireylerden bahsediyoruz. Y kuşağı, tuşlu telefonları kullanıp antenli radyolardan müzik dinlese de dokunmatik ekranlara adaptasyonu kolay oldu. Fakat fiziksel buluşmaların yerini Zoom görüşmelerine henüz değişmiyorlar. Üstelik duyumsamanın, beş duyuyla algılamanın zevkinden kolay kolay vazgeçecek gibi de durmuyorlar. 

 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram'da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

can’t wait for the #kendallxkylie collection to launch this friday on KylieCosmetics.com 🤍✨

Kylie 🤍 (@kyliejenner)'in paylaştığı bir gönderi ()

Y KUŞAĞI DENEYİMLEMEYİ SEVİYOR, Z KUŞAĞININ YENİLİK BEKLENTİSİ AĞIR BASIYOR

Deneyimleme fikri Y kuşağının alışveriş alışkanlıklarının temelini oluşturuyor. Giysiyi sanal gerçeklikle üzerlerinde görmeyi değil, kumaşa dokunup hissiyatı kavramayı seviyorlar. Z kuşağı ise beklentilerini yenilik üzerine kuruyor. Online alışverişi tercih ediyorlar, inovasyon çağında büyüdükleri için markalardan bekledikleri de haliyle daha çok inovasyon. Ayrıca Y kuşağı refah dönemlerinde büyüdüğü için iyimserlik yönleri daha fazla. Z kuşağının büyüme dönemlerinde rastladığı ekonomik dalgalanma ve krizler onları daha faydacı ve gerçekçi profilde konumlandırıyor. Y kuşağına nazaran para biriktirmeyi daha çok seviyorlar.

Y KUŞAĞI İŞ BİRLİKÇİ, Z KUŞAĞI BAĞIMSIZ

Z kuşağı “Daha iyisini istiyorsan, kendin yap” mottosuna inandığı için bağımsız çalışmayı seviyor. Y kuşağının iş birlikçi olmayı temel alan ortak ofis ortamı, Z kuşağının rekabetçi ve bireysel yaklaşımlarıyla zıtlaştığı için Z kuşağı kendi çalışma alanına sahip olmayı istiyor ve tercih ediyor. 

 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram'da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cute🖤

Bella 🦋 (@bellahadid)'in paylaştığı bir gönderi ()

Y KUŞAĞININ OTANTİK SEVGİSİ Z KUŞAĞI İLE BAMBAŞKA BOYUTLARA TAŞINIYOR

Y kuşağı kendileriyle ortak değerleri paylaşan ve şeffaflık ilkesini benimseyen markalara daha meyilli olabiliyorken Z kuşağı bu tavrı bambaşka bir boyuta taşıyor. Kendilerini özgün hissettiren markalar konusunda daha istekli bir yaklaşım sergiliyorlar. Üstelik sevdikleri markalardan %100 bir gerçeklik bekliyorlar. Kampanya fotoğraflarının rötuşsuz hallerini görmeyi istiyorlar. Daha da önemlisi herhangi bir marka tarafından tanımlanmak yerine kendilerini her haliyle kabul eden ve destekleyen markalarla duygularını paylaşıp, samimi bir bağ kurmayı seviyorlar. 

Melda YÜZBAŞIOĞLU - melda.yuzbasioglu@alem.com.tr 

 

", "author": { "@type": "Person", "name": "www.alem.com.tr" }, "publisher": { "@type": "Organization", "name": "www.alem.com.tr", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "https://www.alem.com.tr/assets/img/favicon.png", "width": 600, "height": 60 } } }

Z KUŞAĞINI YAKINDAN TANIYORUZ

Z kuşağını yakın markaja aldık.

ABONE OL
03 Temmuz 2020 Cuma 17:23 | Son Güncellenme:
7 dakika okunma süresi
Z KUŞAĞINI YAKINDAN TANIYORUZ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

let’s have high hopes in these times. hope this brightens up your day 💛☀️🌈

mills (@milliebobbybrown)'in paylaştığı bir gönderi ()

Z KUŞAĞI KİMDİR?

Dijital dünyanın yerlisi sayılan Z kuşağı,1996-2015 yılları arası doğan bireyleri tanımlamak için kullanılan bir terim. En yaşlısının 24 yaşında olduğu bu kuşak için hem dijital dünyayı hem de fiziksel dünyayı birbirine bağlayan ilk kuşak diyebiliriz. 

Z KUŞAĞINA BİRAZ DAHA YAKINDAN BAKMAK GEREKİRSE…

Akıl önderleri Instafamous’lar ve YouTubers’lar olan Z kuşağı, tamamıyla dijital dünyanın içerisine doğmuş, etrafındaki gerçekliği ellerindeki teknolojik aletler aracılığı ile algılayan bir kuşak. Teknoloji kavramı düşüncelerini şekillendiriyor, iletişim biçimlerini kolaylaştırıyor, içerisinde bulundukları toplumu yeniden tanımlıyor ve benlik-aidiyet duygularını etkiliyor. Teknoloji kavramı aynı zamanda öğrenme kanallarının da temelini oluşturduğu için onların gözünde bir nevi refakatçi de sayılabilir. Üstelik içerisinde yaşadığımız teknoloji ve enformasyon çağında bilgi akışının kesintisiz devam etmesi, Z kuşağını hayat boyu sürecek bir örgün eğitim modelini deneyimlemeye davet ediyor. Geleceğin dünyasında, birden fazla dalda uzmanlık gerektiren mesleklerin sayılarının artıyor olması Z kuşağının gözünü korkutmuyor. Aksine belki de bu evrilmenin tetikleyicilerinden biri olarak bizzat kendilerini gösterebiliriz. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#IconsOfTomorrow @tommyhilfiger

Hailey Baldwin Bieber (@haileybieber)'in paylaştığı bir gönderi ()

Z KUŞAĞI OLARAK SADECE İÇERİK TÜKETMİYORLAR, ÜRETİYORLAR DA… 

Sosyal medya platformlarının müdavimleri olarak sadece içerik tüketen bir profil çizmiyorlar, üretiyorlar da. Üstelik üretici profilleri onları bambaşka bir manifestonun mimarları yapıyor. Çok çeşitlilik! Dil, din, ırk, cinsiyet, renk ve daha birçok konuda farklı olmanın bir zenginlik göstergesi olduğuna inanıp bu değerleri kucaklıyorlar. Küçük yaştan itibaren içerik üreticisi ve iş birlikçisi olarak kendi seslerini duyurma konusunda oldukça becerikliler. Onlara göre herkesin kendini yansıtacağı bir platformu olabilir, herkes sesini özgürce duyurabilir. Rol modeliniz dünyanın bir ucunda yaşayan biri de olabilir.

Z KUŞAĞI İÇİN “AYNI YERDE OLMAK SOSYALLEŞMEK İÇİN BİR ÖNKOŞUL DEĞİL”

Z kuşağını açık fikirli yapan, evrensel bazlı bu düşüncelerinin oluşmasında ergenlikten yetişkinliğe geçiş yıllarındaki küresel seyahat deneyimlerinin etkisi büyük gözüküyor. Fiziksel bir seyahat de olabilir, sosyal medya kanalları üzerinden kurulan bir iletişim seyahati de olabilir. Z kuşağı için aynı yerde olmak sosyalleşmek için bir önkoşul değil. Z kuşağı, aynı anda birden fazla kişiyle bağlantı kurmak için sosyal medya hesaplarını kullanıyor ve fiziksel bir temas kurmadan da ilişkilerine yatırım yapabiliyorlar. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

transportation @maisonvalentino

Kaia (@kaiagerber)'in paylaştığı bir gönderi ()

Z KUŞAĞI TÜKETİM ALIŞKANLIKLARI

Sosyal medya becerileriyle markaların birer elçisine dönüşen Z kuşağı, ev sevdiği dizinin yeni bölümü için bir hafta bekleme fikrinin ütopyaya dönüştüğü bir dönemin içine doğdular. Geleneksel markaların yılda iki ile dört arasında değişen koleksiyonlarını beklemek yerine hızlı modaya teslim olarak çevrimiçi kanallardan bir tuşla dünyanın dört bir yanındaki marka ve tasarımlara ulaşabiliyorlar. Sosyal medya, onlar için dünyanın geri kalanına ve son trendlere ulaşmalarında bir köprü görevi görüyor. Markalarla kazan-kazan ilişkisi üzerinden bir iş birliği yapıyorlar. Markalar tanıtımlarını yaparken, erişim gücü yüksek, bol takipçili sosyal medya kullanıcılarından yararlanıyor.

Z KUŞAĞI VE Y KUŞAĞI ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR?

Y kuşağı, 1980-1995 arasında doğan bireyleri temsil ediyor. Hem analoğu deneyimlemiş hem de teknoloji çağına yetişmiş bireylerden bahsediyoruz. Y kuşağı, tuşlu telefonları kullanıp antenli radyolardan müzik dinlese de dokunmatik ekranlara adaptasyonu kolay oldu. Fakat fiziksel buluşmaların yerini Zoom görüşmelerine henüz değişmiyorlar. Üstelik duyumsamanın, beş duyuyla algılamanın zevkinden kolay kolay vazgeçecek gibi de durmuyorlar. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

can’t wait for the #kendallxkylie collection to launch this friday on KylieCosmetics.com 🤍✨

Kylie 🤍 (@kyliejenner)'in paylaştığı bir gönderi ()

Y KUŞAĞI DENEYİMLEMEYİ SEVİYOR, Z KUŞAĞININ YENİLİK BEKLENTİSİ AĞIR BASIYOR

Deneyimleme fikri Y kuşağının alışveriş alışkanlıklarının temelini oluşturuyor. Giysiyi sanal gerçeklikle üzerlerinde görmeyi değil, kumaşa dokunup hissiyatı kavramayı seviyorlar. Z kuşağı ise beklentilerini yenilik üzerine kuruyor. Online alışverişi tercih ediyorlar, inovasyon çağında büyüdükleri için markalardan bekledikleri de haliyle daha çok inovasyon. Ayrıca Y kuşağı refah dönemlerinde büyüdüğü için iyimserlik yönleri daha fazla. Z kuşağının büyüme dönemlerinde rastladığı ekonomik dalgalanma ve krizler onları daha faydacı ve gerçekçi profilde konumlandırıyor. Y kuşağına nazaran para biriktirmeyi daha çok seviyorlar.

Y KUŞAĞI İŞ BİRLİKÇİ, Z KUŞAĞI BAĞIMSIZ

Z kuşağı “Daha iyisini istiyorsan, kendin yap” mottosuna inandığı için bağımsız çalışmayı seviyor. Y kuşağının iş birlikçi olmayı temel alan ortak ofis ortamı, Z kuşağının rekabetçi ve bireysel yaklaşımlarıyla zıtlaştığı için Z kuşağı kendi çalışma alanına sahip olmayı istiyor ve tercih ediyor. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cute🖤

Bella 🦋 (@bellahadid)'in paylaştığı bir gönderi ()

Y KUŞAĞININ OTANTİK SEVGİSİ Z KUŞAĞI İLE BAMBAŞKA BOYUTLARA TAŞINIYOR

Y kuşağı kendileriyle ortak değerleri paylaşan ve şeffaflık ilkesini benimseyen markalara daha meyilli olabiliyorken Z kuşağı bu tavrı bambaşka bir boyuta taşıyor. Kendilerini özgün hissettiren markalar konusunda daha istekli bir yaklaşım sergiliyorlar. Üstelik sevdikleri markalardan %100 bir gerçeklik bekliyorlar. Kampanya fotoğraflarının rötuşsuz hallerini görmeyi istiyorlar. Daha da önemlisi herhangi bir marka tarafından tanımlanmak yerine kendilerini her haliyle kabul eden ve destekleyen markalarla duygularını paylaşıp, samimi bir bağ kurmayı seviyorlar. 

Melda YÜZBAŞIOĞLU - melda.yuzbasioglu@alem.com.tr 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

MBFWI'ın 1.Gününden Öne Çıkanlar
MBFWI'ın 1.Gününden Öne Çıkanlar

MBFWI'ın 1.Gününden Öne Çıkanlar

1 dakika okunma süresi
Doğanın İçinde: Biyofilik Tasarım
Doğanın İçinde: Biyofilik Tasarım

Doğanın İçinde: Biyofilik Tasarım

5 dakika okunma süresi
“Tiffany Diamond” Kolyesinin Yeni Sahibi: Gal Gadot
“Tiffany Diamond” Kolyesinin Yeni Sahibi: Gal Gadot

“Tiffany Diamond” Kolyesinin Yeni Sahibi: Gal Gadot

2 dakika okunma süresi
Yüzyılın aşkı: Moda ve sanat
Yüzyılın aşkı: Moda ve sanat

Yüzyılın aşkı: Moda ve sanat

3 dakika okunma süresi
Netflix'in Yeni Gözdesi: “Rebecca”
Netflix'in Yeni Gözdesi: “Rebecca”

Netflix'in Yeni Gözdesi: “Rebecca”

4 dakika okunma süresi
Selma Çilek Çiftçi'nin Favori Influencer'ı: Zina Charkoplia
Selma Çilek Çiftçi'nin Favori Influencer'ı: Zina Charkoplia

Selma Çilek Çiftçi'nin Favori Influencer'ı: Zina Charkoplia

1 dakika okunma süresi
MBFWI'ın 2.Gününden Öne Çıkan Defileler
MBFWI'ın 2.Gününden Öne Çıkan Defileler

MBFWI'ın 2.Gününden Öne Çıkan Defileler

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

TEMMUZ AYI BURÇ YORUMLARI
TEMMUZ AYI BURÇ YORUMLARI

TEMMUZ AYI BURÇ YORUMLARI

FABER-CASTELL İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM
FABER-CASTELL İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM

FABER-CASTELL İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM

IWC VE SOLARIS YACHTS "DOUBLE MOON" İLE YELKEN AÇIYOR
IWC VE SOLARIS YACHTS "DOUBLE MOON" İLE YELKEN AÇIYOR

IWC VE SOLARIS YACHTS "DOUBLE MOON" İLE YELKEN AÇIYOR

TIMOTHEE CHALAMET’NİN KARANTİNA GÜNLÜĞÜ
TIMOTHEE CHALAMET’NİN KARANTİNA GÜNLÜĞÜ

TIMOTHEE CHALAMET’NİN KARANTİNA GÜNLÜĞÜ

APPLE WATCH 6 İÇİN GERİ SAYIM
APPLE WATCH 6 İÇİN GERİ SAYIM

APPLE WATCH 6 İÇİN GERİ SAYIM

EV GÜNLÜKLERİ - KONUK: BANU BORA MUMCU
EV GÜNLÜKLERİ - KONUK: BANU BORA MUMCU

EV GÜNLÜKLERİ - KONUK: BANU BORA MUMCU

HAZİRAN AYI BURÇ YORUMLARI
HAZİRAN AYI BURÇ YORUMLARI

HAZİRAN AYI BURÇ YORUMLARI

BURÇLAR VE DOĞAL TAŞLAR
BURÇLAR VE DOĞAL TAŞLAR

BURÇLAR VE DOĞAL TAŞLAR

MOMO BEACH'TE ALIŞVERİŞ
MOMO BEACH'TE ALIŞVERİŞ

MOMO BEACH'TE ALIŞVERİŞ

KRALİYET AİLESİNİN EN SEVDİĞİ BEŞ ÇOCUK KİTABI
KRALİYET AİLESİNİN EN SEVDİĞİ BEŞ ÇOCUK KİTABI

KRALİYET AİLESİNİN EN SEVDİĞİ BEŞ ÇOCUK KİTABI

EV GÜNLÜKLERİ - KONUK: AYTÜL AYKE FIRATOĞLU
EV GÜNLÜKLERİ - KONUK: AYTÜL AYKE FIRATOĞLU

EV GÜNLÜKLERİ - KONUK: AYTÜL AYKE FIRATOĞLU

EVDEN ÇALIŞANLARIN HAYATINI KOLAYLAŞTIRACAK BEŞ UYGULAMA
EVDEN ÇALIŞANLARIN HAYATINI KOLAYLAŞTIRACAK BEŞ UYGULAMA

EVDEN ÇALIŞANLARIN HAYATINI KOLAYLAŞTIRACAK BEŞ UYGULAMA