Z KUŞAĞINI YAKINDAN TANIYORUZ

Z kuşağını yakın markaja aldık.

ABONE OL
3 Temmuz 2020 Cuma 17:23 | Son Güncellenme:
9 dakika okunma süresi
Z KUŞAĞINI YAKINDAN TANIYORUZ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

let’s have high hopes in these times. hope this brightens up your day 💛☀️🌈

mills (@milliebobbybrown)'in paylaştığı bir gönderi ()

Z KUŞAĞI KİMDİR?

Dijital dünyanın yerlisi sayılan Z kuşağı,1996-2015 yılları arası doğan bireyleri tanımlamak için kullanılan bir terim. En yaşlısının 24 yaşında olduğu bu kuşak için hem dijital dünyayı hem de fiziksel dünyayı birbirine bağlayan ilk kuşak diyebiliriz. 

Z KUŞAĞINA BİRAZ DAHA YAKINDAN BAKMAK GEREKİRSE…

Akıl önderleri Instafamous’lar ve YouTubers’lar olan Z kuşağı, tamamıyla dijital dünyanın içerisine doğmuş, etrafındaki gerçekliği ellerindeki teknolojik aletler aracılığı ile algılayan bir kuşak. Teknoloji kavramı düşüncelerini şekillendiriyor, iletişim biçimlerini kolaylaştırıyor, içerisinde bulundukları toplumu yeniden tanımlıyor ve benlik-aidiyet duygularını etkiliyor. Teknoloji kavramı aynı zamanda öğrenme kanallarının da temelini oluşturduğu için onların gözünde bir nevi refakatçi de sayılabilir. Üstelik içerisinde yaşadığımız teknoloji ve enformasyon çağında bilgi akışının kesintisiz devam etmesi, Z kuşağını hayat boyu sürecek bir örgün eğitim modelini deneyimlemeye davet ediyor. Geleceğin dünyasında, birden fazla dalda uzmanlık gerektiren mesleklerin sayılarının artıyor olması Z kuşağının gözünü korkutmuyor. Aksine belki de bu evrilmenin tetikleyicilerinden biri olarak bizzat kendilerini gösterebiliriz. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#IconsOfTomorrow @tommyhilfiger

Hailey Baldwin Bieber (@haileybieber)'in paylaştığı bir gönderi ()

Z KUŞAĞI OLARAK SADECE İÇERİK TÜKETMİYORLAR, ÜRETİYORLAR DA… 

Sosyal medya platformlarının müdavimleri olarak sadece içerik tüketen bir profil çizmiyorlar, üretiyorlar da. Üstelik üretici profilleri onları bambaşka bir manifestonun mimarları yapıyor. Çok çeşitlilik! Dil, din, ırk, cinsiyet, renk ve daha birçok konuda farklı olmanın bir zenginlik göstergesi olduğuna inanıp bu değerleri kucaklıyorlar. Küçük yaştan itibaren içerik üreticisi ve iş birlikçisi olarak kendi seslerini duyurma konusunda oldukça becerikliler. Onlara göre herkesin kendini yansıtacağı bir platformu olabilir, herkes sesini özgürce duyurabilir. Rol modeliniz dünyanın bir ucunda yaşayan biri de olabilir.

Z KUŞAĞI İÇİN “AYNI YERDE OLMAK SOSYALLEŞMEK İÇİN BİR ÖNKOŞUL DEĞİL”

Z kuşağını açık fikirli yapan, evrensel bazlı bu düşüncelerinin oluşmasında ergenlikten yetişkinliğe geçiş yıllarındaki küresel seyahat deneyimlerinin etkisi büyük gözüküyor. Fiziksel bir seyahat de olabilir, sosyal medya kanalları üzerinden kurulan bir iletişim seyahati de olabilir. Z kuşağı için aynı yerde olmak sosyalleşmek için bir önkoşul değil. Z kuşağı, aynı anda birden fazla kişiyle bağlantı kurmak için sosyal medya hesaplarını kullanıyor ve fiziksel bir temas kurmadan da ilişkilerine yatırım yapabiliyorlar. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

transportation @maisonvalentino

Kaia (@kaiagerber)'in paylaştığı bir gönderi ()

Z KUŞAĞI TÜKETİM ALIŞKANLIKLARI

Sosyal medya becerileriyle markaların birer elçisine dönüşen Z kuşağı, ev sevdiği dizinin yeni bölümü için bir hafta bekleme fikrinin ütopyaya dönüştüğü bir dönemin içine doğdular. Geleneksel markaların yılda iki ile dört arasında değişen koleksiyonlarını beklemek yerine hızlı modaya teslim olarak çevrimiçi kanallardan bir tuşla dünyanın dört bir yanındaki marka ve tasarımlara ulaşabiliyorlar. Sosyal medya, onlar için dünyanın geri kalanına ve son trendlere ulaşmalarında bir köprü görevi görüyor. Markalarla kazan-kazan ilişkisi üzerinden bir iş birliği yapıyorlar. Markalar tanıtımlarını yaparken, erişim gücü yüksek, bol takipçili sosyal medya kullanıcılarından yararlanıyor.

Z KUŞAĞI VE Y KUŞAĞI ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR?

Y kuşağı, 1980-1995 arasında doğan bireyleri temsil ediyor. Hem analoğu deneyimlemiş hem de teknoloji çağına yetişmiş bireylerden bahsediyoruz. Y kuşağı, tuşlu telefonları kullanıp antenli radyolardan müzik dinlese de dokunmatik ekranlara adaptasyonu kolay oldu. Fakat fiziksel buluşmaların yerini Zoom görüşmelerine henüz değişmiyorlar. Üstelik duyumsamanın, beş duyuyla algılamanın zevkinden kolay kolay vazgeçecek gibi de durmuyorlar. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

can’t wait for the #kendallxkylie collection to launch this friday on KylieCosmetics.com 🤍✨

Kylie 🤍 (@kyliejenner)'in paylaştığı bir gönderi ()

Y KUŞAĞI DENEYİMLEMEYİ SEVİYOR, Z KUŞAĞININ YENİLİK BEKLENTİSİ AĞIR BASIYOR

Deneyimleme fikri Y kuşağının alışveriş alışkanlıklarının temelini oluşturuyor. Giysiyi sanal gerçeklikle üzerlerinde görmeyi değil, kumaşa dokunup hissiyatı kavramayı seviyorlar. Z kuşağı ise beklentilerini yenilik üzerine kuruyor. Online alışverişi tercih ediyorlar, inovasyon çağında büyüdükleri için markalardan bekledikleri de haliyle daha çok inovasyon. Ayrıca Y kuşağı refah dönemlerinde büyüdüğü için iyimserlik yönleri daha fazla. Z kuşağının büyüme dönemlerinde rastladığı ekonomik dalgalanma ve krizler onları daha faydacı ve gerçekçi profilde konumlandırıyor. Y kuşağına nazaran para biriktirmeyi daha çok seviyorlar.

Y KUŞAĞI İŞ BİRLİKÇİ, Z KUŞAĞI BAĞIMSIZ

Z kuşağı “Daha iyisini istiyorsan, kendin yap” mottosuna inandığı için bağımsız çalışmayı seviyor. Y kuşağının iş birlikçi olmayı temel alan ortak ofis ortamı, Z kuşağının rekabetçi ve bireysel yaklaşımlarıyla zıtlaştığı için Z kuşağı kendi çalışma alanına sahip olmayı istiyor ve tercih ediyor. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cute🖤

Bella 🦋 (@bellahadid)'in paylaştığı bir gönderi ()

Y KUŞAĞININ OTANTİK SEVGİSİ Z KUŞAĞI İLE BAMBAŞKA BOYUTLARA TAŞINIYOR

Y kuşağı kendileriyle ortak değerleri paylaşan ve şeffaflık ilkesini benimseyen markalara daha meyilli olabiliyorken Z kuşağı bu tavrı bambaşka bir boyuta taşıyor. Kendilerini özgün hissettiren markalar konusunda daha istekli bir yaklaşım sergiliyorlar. Üstelik sevdikleri markalardan %100 bir gerçeklik bekliyorlar. Kampanya fotoğraflarının rötuşsuz hallerini görmeyi istiyorlar. Daha da önemlisi herhangi bir marka tarafından tanımlanmak yerine kendilerini her haliyle kabul eden ve destekleyen markalarla duygularını paylaşıp, samimi bir bağ kurmayı seviyorlar. 

Melda YÜZBAŞIOĞLU - [email protected] 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

Seyahat Rehberi: Sakız Adası
Seyahat Rehberi: Sakız Adası

Seyahat Rehberi: Sakız Adası

9 dakika okunma süresi
24 Nisan'daki Akrep Burcu Dolunayında Burçları Neler Bekliyor?
24 Nisan'daki Akrep Burcu Dolunayında Burçları Neler Bekliyor?

24 Nisan'daki Akrep Burcu Dolunayında Burçları Neler Bekliyor?

10 dakika okunma süresi
Coachella Festivali'nin En İyi Stil Görünümleri
Coachella Festivali'nin En İyi Stil Görünümleri

Coachella Festivali'nin En İyi Stil Görünümleri

1 dakika okunma süresi
Geçmişten Günümüze: Winona Ryder
Geçmişten Günümüze: Winona Ryder

Geçmişten Günümüze: Winona Ryder

1 dakika okunma süresi
2024 Nisan Etkinlik Ajandası: Şehirde Neler Oluyor?
2024 Nisan Etkinlik Ajandası: Şehirde Neler Oluyor?

2024 Nisan Etkinlik Ajandası: Şehirde Neler Oluyor?

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Orkestra Şefi Nisan Ak ile Soru-Cevap
Orkestra Şefi Nisan Ak ile Soru-Cevap

Orkestra Şefi Nisan Ak ile Soru-Cevap

Mavi x Kıvanç Tatlıtuğ'dan Mavi Edition Koleksiyonu
Mavi x Kıvanç Tatlıtuğ'dan Mavi Edition Koleksiyonu

Mavi x Kıvanç Tatlıtuğ'dan Mavi Edition Koleksiyonu

Esteé Lauder ile “Peach Make Up” Trendi
Esteé Lauder ile “Peach Make Up” Trendi

Esteé Lauder ile “Peach Make Up” Trendi

Talip Keser'in “Surc-i Lisan” Sergisi New Jersey'de
Talip Keser'in “Surc-i Lisan” Sergisi New Jersey'de

Talip Keser'in “Surc-i Lisan” Sergisi New Jersey'de

Meri Krutzo'dan “Divinity” Koleksiyonu
Meri Krutzo'dan “Divinity” Koleksiyonu

Meri Krutzo'dan “Divinity” Koleksiyonu

Dünyaca Ünlü Şefler, Four Seasons Hotel Bosphorus'a Konuk Oluyor
Dünyaca Ünlü Şefler, Four Seasons Hotel Bosphorus'a Konuk Oluyor

Dünyaca Ünlü Şefler, Four Seasons Hotel Bosphorus'a Konuk Oluyor

Selen Yorgun Tavit'in 10.Yıl Kutlaması
Selen Yorgun Tavit'in 10.Yıl Kutlaması

Selen Yorgun Tavit'in 10.Yıl Kutlaması

Saçların Güzellik Rutini: Tangle Teezer ve Everclaw
Saçların Güzellik Rutini: Tangle Teezer ve Everclaw

Saçların Güzellik Rutini: Tangle Teezer ve Everclaw

Urart x Bekir Kıraç Sergi Daveti
Urart x Bekir Kıraç Sergi Daveti

Urart x Bekir Kıraç Sergi Daveti

Pınar Tınç ile Çini Mürekkebi Resmi
Pınar Tınç ile Çini Mürekkebi Resmi

Pınar Tınç ile Çini Mürekkebi Resmi

Zamansız Koleksiyon: HiVa Atelier
Zamansız Koleksiyon: HiVa Atelier

Zamansız Koleksiyon: HiVa Atelier

Sürüş Deneyimi: Audi e-tron GT
Sürüş Deneyimi: Audi e-tron GT

Sürüş Deneyimi: Audi e-tron GT