Sürüş Deneyimi: BYD ATTO 3

Çin'in en büyük elektrikli otomobil üreticilerinden BYD, Türkiye'de satışa sunulan ilk modeli ATTO 3 ile radarımızda.

YAZAR: Ertan Demirbilek
ABONE OL
25 Nisan 2024 Perşembe 17:35 | Son Güncellenme:
8 dakika okunma süresi
Sürüş Deneyimi: BYD ATTO 3

BYD ATTO 3 Keşfi:

Modelleriyle olduğu kadar kuruluş hikayesiyle de fark yaratan bir markayı inceliyoruz; BYD. Yola 1995'de batarya ve bileşenlerini üretmekle başlayan Çinli firma, kısa sürede dünyanın en önemli batarya üreticilerinden biri haline gelir ve ürün gamına otomobil modellerini de ekler. 2003 yılından itibaren otomobil üretmeye başlayan BYD'nin en başarılı modeli ise hiç kuşkusuz Türkiye'de de satışa çıkan ilk modeli ATTO 3.


Sportif Aile Otomobili: BYD ATTO 3

C segmentinde konumlanan tam elektrikli sportif bir aile SUV'u olarak karşımıza çıkan ATTO 3'ün ilk olarak dikkat çeken yönü tasarımında kullanılan alıcı çizgiler. Ünlü Alman otomobil tasarımcısı Wolfgang Egger'in imzasını taşıyan ve ejderhadan esinlenilmiş bir tasarıma sahip olan model gözü yormayan, hem ön yüzünde hem de arka yüzünde özgün çizgilere sahip bir otomobil. 18 inç jantlarla gelen ATTO 3'ün Türkiye pazarında hayli sevildiğini söylemeliyiz. Zira marka, Türkiye'deki ilk duyurusunun ardından iletişim kanalları üzerinden yoğun bir ilgi karşılaşıyor ve kısa sürede hatırı sayılır bir talep ile karşılaşıyor.


BYD ATTO 3 Far Teknolojilisi:

Sınıfına oranla oldukça donanımlı gelen modelde led ön farlar kullanılmış. Markanın LED Technology olarak logoladığı far grubu gece sürüşlerinde oldukça verimliydi. Ayrıca sistemin içinde yer alan mavi tonları da elektrik vurgusuna katkı sağlamış. Otomobilde 60.4 kWh batarya 204 PS güç ve 310 Nm tork sunan elektrikli motorla kombinlenmiş. Biz ortalama 420 km menzil sunan BYD ATTO 3, 380 kilometrenin biraz üstünde yol kat ettik. 14-15 kWh'lik ortalama enerji tüketim değerlerini gördüğümüz otomobili 150 kW'lık DC şarj istasyonunda yüzde 30'dan yüzde 80'e yaklaşık yarım saatte de şarj ettik.


BYD ATTO 3 Hızı:

0-100 km/s hızlanmasını 7.3 saniye tamamlayan otomobilin ön yüzünde olduğu gibi arka yüzünde de daha önce belirttiğimiz ejderha tasarımından kesitler göze çarpıyor. Özellikle C sütunu üstünde konumlanan ve ejderha derisini andıran işlemeler hoş görünüyor.


BYD ATTO 3 İç Tasarımı:

İçeriye geçtiğimizde bizi hayli şık ve eğlenceli bir iç tasarım karşılıyor. Kapı kolları, havalandırma ızgaraları vites seçicinin tasarımı oldukça dikkat çekici. Kapı kollarındaki saklama cepleri gitar formunda tasarlanmış ve üç farklı tonda ses çıkartan lastik bariyerlerle oynamak çok keyifli. Hele arkada küçük bir çocuğunuz varsa bütün yolculuk boyunca bu ses eşliğinde söylenen şarkılar dinleyebilirsiniz. Otomobilde kullanılan deri kaplı, spor otomobillerden aşına olduğumuz alttan kesik form ve sportif dikişlere sahip fonksiyonel direksiyon hayli başarılı.


BYD ATTO 3 Direksiyonu:

Otomobilde kullanılan deri kaplı, spor otomobillerden aşına olduğumuz alttan kesik form ve sportif dikişlere sahip fonksiyonel direksiyon hayli başarılı. Bu direksiyon formunu ellerinizle güzel kavrayabiliyorsunuz. Uçaklardaki gaz koluna benzettiğimiz vites seçici etrafındaki kontrol düğmeleriyle şık bir tasarıma sahip.


BYD ATTO 3 Sürüş Modları:

Otomobil Eco, Normal ve Sport olmak üzere üç farklı sürüş moduna sahip. Eco modda, Biraz dik bir rampada kalkışın ardından yola stabil güç aktardığını hissettiğimiz ATTO 3, normal ya da sport moda geçtiğinizde adeta şahlanıyor.


BYD ATTO 3 Kontrol Paneli:

Otomobilin kontrollerini orta konsolda tüm kabine hakim bir şekilde konumlanan 15.6 inç multimedya ekranından yapabiliyorsunuz. 90 derece dönebilen bu ekranı ister yatay, isterseniz de dikey olarak ayarlayabilirsiniz.


BYD ATTO 3 İç Detayları:

Otomobilin içi oldukça ferah. Perdeli cam tavan içeriyi aydınlatırken arka koltuktaki yolcular için yerli baş ve diz mesafesi var. Kendine özgül kapı kolları da arka tarafta dikkat çeken detaylardan.


BYD ATTO 3 Koltukları:

Otomobilin koltuk tasarımları da başarılı. Bütünleşik kafalıklar, tek opsiyonla gelen çift renk ve kırmızı dikişli koltuklar vücudu iyi kavrıyor. Otomobilin sportif karakterine vurgu yapan kırmızı dikiş detayları arka koltukta da kendini gösteriyor. Özellikle belirtmeliyim bu otomobilde arka koltuk yolculukları insanı daraltan cinsten değil.


BYD ATTO 3 Bagajı:

Unutmadan; 440 litre bagaj hacmine sahip otomobilin dikkat çekici özelliklerinden biri de bataryaları. BYD, ATTO 3'de kullanılan Blade Batarya'nın, 1 milyon kilometreden daha fazla kullanıma karşılık gelen 3 bin kez şarj edildiğinde dahi performansının yüzde 80'inden fazlasını koruduğunu ifade ediyor.


BYD ATTO 3 Fiyatı:

Son olarak tek motorlu BYD ATTO 3'ün Euro NCAP ve Green NCAP testinden 5 yıldız aldığını söyleyelim. Liste fiyatı ise:1.790.000 tl.


Sürüş Deneyimi: Audi e-tron GT

Sürüş Deneyimi: Citroen C5 Aircross SUV

Sürüş Deneyimi: Chery Omoda 5

EN ÇOK OKUNANLAR

Sim and Roz'un Bebek Showroom'u Açıldı
Sim and Roz'un Bebek Showroom'u Açıldı

Sim and Roz'un Bebek Showroom'u Açıldı

1 dakika okunma süresi
Cannes Sokaklarında Geçmişe Yolculuk
Cannes Sokaklarında Geçmişe Yolculuk

Cannes Sokaklarında Geçmişe Yolculuk

1 dakika okunma süresi
Kırmızı Halıda Vintage Rüzgarı
Kırmızı Halıda Vintage Rüzgarı

Kırmızı Halıda Vintage Rüzgarı

1 dakika okunma süresi
Moda ve Duyuların Buluşması: Moeva'dan “Synersphere” Yazı
Moda ve Duyuların Buluşması: Moeva'dan “Synersphere” Yazı

Moda ve Duyuların Buluşması: Moeva'dan “Synersphere” Yazı

1 dakika okunma süresi
Kim Kardashian Hukuk Dünyasına İlk Adımını Attı
Kim Kardashian Hukuk Dünyasına İlk Adımını Attı

Kim Kardashian Hukuk Dünyasına İlk Adımını Attı

2 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Sinem Ünsal Cannes Stilini Zamansız Dalgalarla Taçlandırdı
Sinem Ünsal Cannes Stilini Zamansız Dalgalarla Taçlandırdı

Sinem Ünsal Cannes Stilini Zamansız Dalgalarla Taçlandırdı

Berlin'de Tarkan Rüzgarı Esti
Berlin'de Tarkan Rüzgarı Esti

Berlin'de Tarkan Rüzgarı Esti

Ada Esintileriyle Şehri Geride Bırakan Bir Yaz Hikâyesi
Ada Esintileriyle Şehri Geride Bırakan Bir Yaz Hikâyesi

Ada Esintileriyle Şehri Geride Bırakan Bir Yaz Hikâyesi

Guns N' Roses, 32 Yıl Aradan Sonra İstanbul'da
Guns N' Roses, 32 Yıl Aradan Sonra İstanbul'da

Guns N' Roses, 32 Yıl Aradan Sonra İstanbul'da

Nil Kıyılarında Bir Koku Masalı
Nil Kıyılarında Bir Koku Masalı

Nil Kıyılarında Bir Koku Masalı

Bayram Temizliğinde Yeni Dönem: Philips'ten Zahmetsiz Hijyenin Sırrı
Bayram Temizliğinde Yeni Dönem: Philips'ten Zahmetsiz Hijyenin Sırrı

Bayram Temizliğinde Yeni Dönem: Philips'ten Zahmetsiz Hijyenin Sırrı

Emre Kayganacı, Nothing'in Küresel Tasarım Yarışmasında
Emre Kayganacı, Nothing'in Küresel Tasarım Yarışmasında

Emre Kayganacı, Nothing'in Küresel Tasarım Yarışmasında

Vücut Tipine Göre En Doğru Mayo Seçim Rehberi
Vücut Tipine Göre En Doğru Mayo Seçim Rehberi

Vücut Tipine Göre En Doğru Mayo Seçim Rehberi

Rosie Huntington-Whiteley'den Özel Koleksiyon
Rosie Huntington-Whiteley'den Özel Koleksiyon

Rosie Huntington-Whiteley'den Özel Koleksiyon

Fransa Açık Tenis Turnuvası Başlıyor
Fransa Açık Tenis Turnuvası Başlıyor

Fransa Açık Tenis Turnuvası Başlıyor

Aytaç Şaşmaz'dan Yeni Bir Yorum: Gücün Kaynağı Bağ
Aytaç Şaşmaz'dan Yeni Bir Yorum: Gücün Kaynağı Bağ

Aytaç Şaşmaz'dan Yeni Bir Yorum: Gücün Kaynağı Bağ

Zamana Direnen Kadınlara Adanmış Bir Parfüm
Zamana Direnen Kadınlara Adanmış Bir Parfüm

Zamana Direnen Kadınlara Adanmış Bir Parfüm