Aslı Özdemir ile Soru-Cevap

Türk modacılarını, tekstilcilerini yurt dışında tanıtmak ve prestijli satış noktalarında varlık göstermelerini sağlamak için Brands & More markasını yaratan girişimci Aslı Özdemir, sosyal sorumluluk projelerine de destek veriyor.

YAZAR: Nazlı Sancaklı
ABONE OL
5 Aralık 2023 Salı 17:57 | Son Güncellenme:
9 dakika okunma süresi
Aslı Özdemir ile Soru-Cevap

Uluslararası ilişkiler üzerine eğitim alan Aslı Özdemir, iki çocuğunun dünyaya gelmesinin ardından kariyerine bir süre ara vermiş. Ardından Brands & More markası ile iş hayatına hızlı bir dönüş yapan Özdemir, şu anda Türk modasının ve tekstilinin en önemli temsilcilerini dünya arenasına taşıyan bir köprü vazifesi görüyor. Brands & More'un Kurucusu Özdemir ile markasının yolculuğuna ortak oluyoruz.

Brands & More yolculuğu nasıl başladı?

Dünyanın birçok ülkesini gezme şansına sahiptim ve adeta bir seyyah gibi gidip görmediğim ülke ve şehir kalmaması için emek verdim. Bu seyahatlerde de dünyaca ünlü modacıların koleksiyonlarını yakından inceleme fırsatı buldum. Aklımda onları hep Türk moda tasarımcıları ile mukayese ediyordum. Mütevazı olmaya gerek yok; Türk moda tasarımcılarının yurt dışındaki dünyaca ünlü moda tasarımcılarından aşağı kalır hiçbir yanı yok. Hatta fazlaları var, eksikleri yok. Ülkemde de çok başarılı ve yetenekli tasarımcılar olduğu konusunda içselleştirdiğim farkındalık; onları dünya arenasına taşıyan bir köprü vazifesi görmek isteğine dönüştü ve bu istekle Brands & More markası doğmuş oldu.

Bu marka çatısı altında ne gibi çalışmalara imza attınız?

Brands & More, kurulduğundan bu yana birçok alışveriş etkinliği tasarladım ve hayata geçirdim. Her bir etkinliğin ardından çok güzel dönüşler aldım. Bu geri bildirimler yalnızca beni onurlandırmakla kalmadı, bu alanda beni daha fazla çalışmaya da teşvik etti. Yaptığım etkinliklerin hepsinin ülke çapında büyük ses getirdiğini söylesem abartmış olmam. Ayrıca bu çalışma modeli, yolumun birçok tekstil üreticisi ile kesişmesini sağladı. Türk tekstilinin başarısı tüm dünyaya yayıldı. Firmaları ve tasarımcıları yakından tanıdıkça, yaptığım işin ülke sınırlarını aşması gerektiğine karar verdim. Öncelikle şu sorunun yanıtını bulmalıydım; "Ben, Türk moda ve tekstilinin önemli temsilcilerinin, dünya çapında bir değer olarak görülmesini nasıl sağlayabilirim?" Böylelikle Brands & More'un önde gelen misyonları arasında; Türk modacılarını ve tekstilcilerini yurt dışında tanıtmak ve fiziksel olarak yurt dışındaki prestijli satış noktalarında varlık göstermelerini sağlamak yer almaya başladı.

Adınızın sık sık sosyal sorumluluk projeleriyle anıldığını biliyoruz. Yaptığınız işleri dinleyebilir miyiz?

Brands & More'un önde gelen bir diğer misyonu ise sosyal sorumluluk projelerine destek vermek. Brands & More tarafından düzenlenen her bir etkinlik, bir sosyal sorumluluk projesine hizmet eder ve etkinlikten elde edilen gelirin bir bölümü, hizmet verilen projeye aktarılır. Destek verdiğimiz sosyal sorumluluk projelerini seçerken ince eler, sık dokuruz. Ayrıca marka olarak önceliğimiz daima, kadın girişimcileri destekleyen ve kadınlara istihdam yaratan projelerdir. Bu şekilde ne kadar çok kişiye dokunursak, hayatlarına katma değer sağlayabilirsek, amacımıza bir kez daha ulaştığımızı söyleyebilirsek; bir sonraki etkinliğimizde ihtiyacı olana daha fazlasını ulaştırmak konusunda bir kez daha motive oluyorum. Benim için yapılmamışı yapmak çok önemli.

Türk modası ve tekstilinin birçok önemli markasının yanı sıra global moda markalarına da hizmet veriyorsunuz. Brands & More'u rakiplerinden ayıran özellikleri neler?

Biz bir markayı yurt dışına yerleştirirken A'dan Z'ye her konuda bütünleşik bir hizmet paketini hayata geçiriyoruz. Markanın kurumsal kimlik kılavuzuna veya marka pusulasına Brands & More farkıyla dokunmakla başlıyoruz işe. Bir sonraki adımımız çok ciddi bir pazar araştırması oluyor. Markanın hangi ürünlerinin hangi pazarlarda satılacağına karar verirken çok titiz davranıyoruz. Her hamlemizin hedefi 12'den vuran birer nokta atışı olmasını istiyoruz. Bunun sonucunda, satın alma konusundaki karar mercileri ile markayı ve ürünlerini çok sağlam temelleri olan bir platformda buluşturuyoruz. Böylelikle de marka ile yol arkadaşlığımız başlamış oluyor.

Türk markalarının uluslararası pazarda yer almasını sağlıyorsunuz. Bu hizmetler hangi ülkeleri kapsıyor?

Elimizin ABD ve Orta Doğu ülkelerinde çok güçlü olduğunu söyleyebilirim ama tabii ki bunlarla sınırlı kalmıyoruz. Dünya çapında istisnalar hariç, neredeyse çalışmadığımız ülke yok.

Kısa vadede planlarınız neler?

Harbiye Hilton'da 9 Şubat'ta gerçekleştirilecek olan Sevgililer Günü temalı alışveriş daveti için hummalı bir çalışma içerisindeyiz. Zira bu etkinlik hem bizim sektörde 10 yılı geride bıraktığımızı sembolize edecek hem de az önce bahsettiğim gibi sosyal sorumluluk anlamında muhteşem bir dokunuş yaratacak. Bu etkinlik kapsamında da 10'uncu yılımız, sık sık dirsek temasında çalıştığımız vakıflardan biri olan TOÇEV'in 35'inci yılı ile bir arada kutlanacak. Bu etkinlikten elde edilen gelirin bir kısmı, daha önceki çalışmalarımızda olduğu gibi bu kez sosyal sorumluluk bilinciyle TOÇEV'e aktarılacak. Bundan daha büyük bir onur kaynağı düşünemiyorum.

Başarılı bir kadın girişimci olarak genç girişimcilere neler tavsiye edersiniz?

Öncelikle kendileri ve start-up markaları için bir hedef belirlemeleri ve atacakları her adımda, projelerine olan inanç duygusundan asla vazgeçmeden bu hedefe odaklanmaları. Her zaman doğru pazar araştırması yapsınlar ve unutmasınlar ki; önemli olan üretmek değildir, ürettiğini satabilmektir.

EN ÇOK OKUNANLAR

Anneler Günü İçin En Özel 10 Parfüm Önerisi
Anneler Günü İçin En Özel 10 Parfüm Önerisi

Anneler Günü İçin En Özel 10 Parfüm Önerisi

14 dakika okunma süresi
MET Gala 2025: En İyi Kırmızı Halı Görünümleri
MET Gala 2025: En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

MET Gala 2025: En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

1 dakika okunma süresi
MET Gala 2025'in Güzellik Görünümleri
MET Gala 2025'in Güzellik Görünümleri

MET Gala 2025'in Güzellik Görünümleri

15 dakika okunma süresi
Kıvırcık Saçları Yıpratmadan Boyamanın Yolları
Kıvırcık Saçları Yıpratmadan Boyamanın Yolları

Kıvırcık Saçları Yıpratmadan Boyamanın Yolları

9 dakika okunma süresi
Pelin Akil ile New York'ta Hayatın Ritmini Konuştuk
Pelin Akil ile New York'ta Hayatın Ritmini Konuştuk

Pelin Akil ile New York'ta Hayatın Ritmini Konuştuk

32 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

TEGV'den Anlamlı İş Birliği
TEGV'den Anlamlı İş Birliği

TEGV'den Anlamlı İş Birliği

Zamana Direnen Kadınlara Adanmış Bir Parfüm
Zamana Direnen Kadınlara Adanmış Bir Parfüm

Zamana Direnen Kadınlara Adanmış Bir Parfüm

Baharın Müjdecisi Hıdırellez Ritüelleri
Baharın Müjdecisi Hıdırellez Ritüelleri

Baharın Müjdecisi Hıdırellez Ritüelleri

Hazal Filiz Küçükköse'den New York'ta İlham Veren Lansman Stili
Hazal Filiz Küçükköse'den New York'ta İlham Veren Lansman Stili

Hazal Filiz Küçükköse'den New York'ta İlham Veren Lansman Stili

Anneler Günü'nde Ona Sağlıkla “İyi ki Varsın” Deyin
Anneler Günü'nde Ona Sağlıkla “İyi ki Varsın” Deyin

Anneler Günü'nde Ona Sağlıkla “İyi ki Varsın” Deyin

Padel Sporu Dünyayı Neden Bu Kadar Hızla Etkisi Altına Alıyor?
Padel Sporu Dünyayı Neden Bu Kadar Hızla Etkisi Altına Alıyor?

Padel Sporu Dünyayı Neden Bu Kadar Hızla Etkisi Altına Alıyor?

Nil Kıyılarında Bir Koku Masalı
Nil Kıyılarında Bir Koku Masalı

Nil Kıyılarında Bir Koku Masalı

Anne-Kız Spa Günü
Anne-Kız Spa Günü

Anne-Kız Spa Günü

Rosie Huntington-Whiteley'den Özel Koleksiyon
Rosie Huntington-Whiteley'den Özel Koleksiyon

Rosie Huntington-Whiteley'den Özel Koleksiyon

Balkon için En Dayanıklı Bitkiler ve Bakım İpuçları
Balkon için En Dayanıklı Bitkiler ve Bakım İpuçları

Balkon için En Dayanıklı Bitkiler ve Bakım İpuçları

İnsan Gözünün Sınırlarını Zorlayan Yeni Bir Renk: Olo
İnsan Gözünün Sınırlarını Zorlayan Yeni Bir Renk: Olo

İnsan Gözünün Sınırlarını Zorlayan Yeni Bir Renk: Olo

Geçmişe Saygı, Geleceğe Yolculuk: J.C.R. Koleksiyonu
Geçmişe Saygı, Geleceğe Yolculuk: J.C.R. Koleksiyonu

Geçmişe Saygı, Geleceğe Yolculuk: J.C.R. Koleksiyonu