Büyük çoğunluğu kadın yönetmenlerin filmleri ile kadın sanatçıların video çalışmalarından oluşan “Göz Hizası” film programı, Türkiye’den ve dünyadan farklı kuşakları bir araya getiriyor. Belçikalı yönetmen Chantal Akerman'ın en bilinen filmi “Jeanne Dielman, Commerce Rıhtımı, 23 numara, 1080 Brüksel” günlük yaşamı yavaş yavaş parçalanan bir kadının evrenini, yoğun bir karakter incelemesiyle aktarıyor. Laura Mulvey ve Peter Wollen’ın imzasını taşıyan İngiltere'nin en önemli avangart yapımlarından biri olan “Sfenks'in Bilmeceleri” ise çoğu kesintisiz dairesel pan'lar şeklinde çekilmiş bir dizi bölümden oluşuyor. Ünlü sanatçı Mona Hatoum, “Mesafe Ölçümleri” adlı videsunda, sürgün ve yerinden edilme arka planı üzerinde kişi ve aile kimliğini sorguluyor. Seçkinin diğer kısa filmlerinden “Almanca Şarkı”da, ABD’li görsel sanatçı Sadie Benning, başıboş gezinen bir genci gri akşamüstleri boyunca takip ediyor. Siyah beyaz çekilen bu lirik filme, Bostonlu alternatif müzik grubu Come'ın sert köşeli tınıları eşlik ediyor. Meksikalı video sanatı duayeni Ximena Cuevas, televizyondaki bir talk şova katıldıktan sonra, programın akışına nasıl el koyup konuyu baş aşağı çevirdiğini, “Tombala” adlı kısa filmiyle göz önüne seriyor. 
"Mahalleli Duysun"
Seçkinin Türk yönetmenlerinden Melisa Önel, “Ben ve Nuri Bala” adlı belgeselde, kadınlık ve erkeklik kategorilerinin dışına taşan feminist aktivist Esmeray'ın hikayesini aktarıyor. Nazlı Dinçel, kendi görüntülerini içeren videolarda, boşanma, kürtaj gibi mahrem konuları tartışmaya açıyor. Çiçek Kahraman’ın “Bütün Mahalleli Duysun” adlı videosu ise, Türk sinemasına özgün bir alt tür olan mahalle filmlerinde, sokağın ortak temsil biçimlerine odaklanıyor. “Göz Hizası” film programı dünyanın her yanındaki kadınlara ithaf ederken, programda yer alan filmleri 3-19 Eylül 2020 günleri arasında Pera Müzesi Oditoryumu’nda ücretsiz olarak izleyebilirsiniz. “Göz Hizası” Film Programının ayrıntılı gösterim listesine buradan ulaşabilirsiniz.