VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

Venedik Bienali 56. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu’ndaki, günümüzün önemli kavramsal sanatçılarından Sarkis’in, Respiro başlıklı yerleştirmesi, Defne Ayas küratörlüğünde İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) koordinasyonunda gerçekleştirildi. Yoğun ilgi gören Respiro sergisi, dünyanın önde gelen pek çok yayınında geniş yer buldu.

ABONE OL
2 Temmuz 2015 Perşembe 16:34 | Son Güncellenme:
5 dakika okunma süresi
VENEDİK BİENALİ TÜRKİYE PAVYONUNA BÜYÜK ÖVGÜ

Venedik Bienali 56. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu’ndaki, günümüzün önemli kavramsal sanatçılarından Sarkis’in,  Respiro başlıklı yerleştirmesi, Defne Ayas (Witte de With Güncel Sanat Merkezi Direktörü) küratörlüğünde İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) koordinasyonunda gerçekleştirildi. Açıldığı günden bu yana yoğun ilgi gören Respiro sergisi, dünyanın önde gelen pek çok yayınında geniş yer buldu.  Venedik Bienali 56. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu’ndaki Respiro sergisinden, The Independent, Le Monde, Le Figaro, Les Echos, Frankfurther Allgemeine Zeitung, Süddeutsche Zeitung, La Repubblica, Corriere della Sera, NRC Handelsblad gazeteleri; Art Review, Artdaily, Artribune, The Art Newspaper, Beaux Arts, Canvas, Connaissance des Arts, Frieze, Kunstbeeld, Le Quotidien de l’Art, Wallpaper* dergileri ile BBC, Metropolis ARD / Arte, ZDF ve Rai II televizyonları gibi önde gelen uluslararası yayınlarda övgüyle söz edildi. 9 Mayıs 2015 tarihli İtalyan La Repubblica gazetesinin Venedik Bienali’ne ilişkin haberinde, Dario Pappalardo imzalı Türkiye Pavyonu yazısında, 36 vitray ile şekillenmiş bir katedrale benzeyen Respiro sergisinden bahsediliyor ve sergideki bütün işleri detaylı bir şekilde anlatılıyor. La Repubblica’nın çok okunan cumartesi sanat sayfasında yer alan haber, kapılarını açtığı ilk gününde bienalle ilgili gazetede yer alan tek haber de oldu.  Almanya’nın önemli gazetelerinden Frankfurter Allgemeine Zeitung yazarı Julia Voss, 8 Mayıs 2015 tarihinde yayımlanan Sarkis ve Defne Ayas ile gerçekleştirdiği röportajda, Türkiye Pavyonu’nu kutsal bir mekâna dönüştürdüklerinden bahsediyor. Sarkis ve Defne Ayas ile Respiro üzerine konuşan Voss, Türkiye Pavyonu’nun izleyici üzerinde bir kutsal mekân hissiyatı yarattığını söylüyor. Haberde Sarkis’in şu sözlerine yer veriliyor: “Genelde bienal gibi sergi mekânlarında kendimi rahat hissetmiyorum ve rahatça eserlere bakabildiğim yerler kutsal mekanlar oluyor. Bir insanın sanatın potansiyelini geliştirmesi ve bir mekâna ihtiyacı olduğunu anlaması için belirli bir inanca sahip olması gerekmiyor. Bu zor dönemde benim için temelde hep bu düşünce yatıyordu.” Le Monde, 7 Mayıs 2015 tarihinde Sarkis ve Respiro’ya iki tam sayfa ayırdı. Emmanuelle Lequeux imzalı, “Sarkis Venedik’te Türkler ve Ermeniler’i barıştırdı” başlıklı haberde, Sarkis’in bir müzeyi andıran ve objelerin arasındaki hiyerarşiyi yok ettiği stüdyosunda, objelerin her zaman canlılığını koruması ve hiçbir zaman dekorasyona dönüşmemesi için çabaladığından bahsediliyor. Lequeux, Sarkis’in işlerinin geçmişin ve tarihin yaralarını iyileştirmeye yardımcı olan katartik unsurlara sahip olduğundan bahsederken, Respiro’nun farklı görsel dilleri olduğu ve projenin tamamen sevgi temelli olup, negatiflikten her zaman uzak durduğu ve Sarkis’in projeyi kendinin yeniden doğuşu olarak gördüğü sözlerine yer veriyor.  İngiliz Art Review dergisinin Sarkis ile gerçekleştirdiği, 6 Mayıs 2015 tarihinde yayımlanan ‘The Venice Questionnaire’ başlıklı röportajda, Respiro projesinin detayları anlatılırken, Sarkis’in sergi alanına verdiği önemden bahsediliyor. Haberde, Sarkis’in mekanı tarihini, mimarisini, hafızasını ve içeriğini çok önemli olduğunun altını çizen sözlerine ve Respiro’nun her kültüre, inanışa ve ülkeye açık olduğunu da vurgulayan görüşleri aktarılıyor.  Sarkis’i Paris’teki stüdyosunda ziyaret eden Le Figaro yazarı Valerie Duponchelle, 4 Mayıs 2015 tarihli haberinde stüdyonun uygarlıkları birleştiren kutsal bir mekan olduğunu belirtiyor.  Sergi Arsenale’de 20 yıllığına kiralanan uzun süreli mekânda yer alıyor.

EN ÇOK OKUNANLAR

2024 MET Gala En İyi Kırmızı Halı Görünümleri
2024 MET Gala En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

2024 MET Gala En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

1 dakika okunma süresi
2024 Miami Formula 1 Grand Prix'sinde Neler Oldu?
2024 Miami Formula 1 Grand Prix'sinde Neler Oldu?

2024 Miami Formula 1 Grand Prix'sinde Neler Oldu?

1 dakika okunma süresi
Mayıs Ayı Sergi Ajandası
Mayıs Ayı Sergi Ajandası

Mayıs Ayı Sergi Ajandası

1 dakika okunma süresi
En Çok Sevilen Adidas Sneaker Modelleri Nelerdir?
En Çok Sevilen Adidas Sneaker Modelleri Nelerdir?

En Çok Sevilen Adidas Sneaker Modelleri Nelerdir?

6 dakika okunma süresi
2024 MET Gala'nın En İyi Saç ve Makyaj Görünümleri
2024 MET Gala'nın En İyi Saç ve Makyaj Görünümleri

2024 MET Gala'nın En İyi Saç ve Makyaj Görünümleri

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

OPERANIN TARİHİ BU SERGİDE
OPERANIN TARİHİ BU SERGİDE

OPERANIN TARİHİ BU SERGİDE

KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE
KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE

KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE

HILTON ISTANBUL BOSPHORUSTA KARMA SERGİ
HILTON ISTANBUL BOSPHORUSTA KARMA SERGİ

HILTON ISTANBUL BOSPHORUSTA KARMA SERGİ

VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA
VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA

VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA

10 SANATÇI BİR GALERİDE
10 SANATÇI BİR GALERİDE

10 SANATÇI BİR GALERİDE

KAF DAĞI’NIN ARDINDA
KAF DAĞI’NIN ARDINDA

KAF DAĞI’NIN ARDINDA

BODRUMDA SERGİ
BODRUMDA SERGİ

BODRUMDA SERGİ

POP ART İKONU MÜNİHTE
POP ART İKONU MÜNİHTE

POP ART İKONU MÜNİHTE

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ
İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ
OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ

OĞULCAN KUŞTAN NEW YORKTA İLK SERGİ

TAKASHI MURAKAMI CHICAGO'DA
TAKASHI MURAKAMI CHICAGO'DA

TAKASHI MURAKAMI CHICAGO'DA

PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA
PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA

PENCERE BİR KEZ DAHA SEYİRCİ KARŞISINDA