BOU ART&DESIGN'IN DEKORASYON, SANAT VE ZANAAT ÜÇGENİ

Şebnem Buhara ve Banu Dalkıran Çoruh, yarattıkları Bou Art&Design markasının dekorasyon, sanat, tasarım üçgeni içinde ayrıcalıklı bir konuma sahip olmasını amaçlıyorlar. Stilize bir marka oluşturmanın tüm inceliklerini ve Bou Art&Design keyword’lerini bu iki başarılı ve çalışkan kadından dinledik.

ABONE OL
31 Ekim 2018 Çarşamba 16:00 | Son Güncellenme:
11 dakika okunma süresi
BOU ART&DESIGN'IN DEKORASYON, SANAT VE ZANAAT ÜÇGENİ

Bir yaşam alanı projesinde bir araya gelen ve aralarındaki sinerjiyi kendilerine ait bir marka kurma yoluna taşıyan Mimar Şebnem Buhara ve Banu Dalkıran Çoruh, öncelikle seçicilikleriyle ünlüler. Bunun temel nedeni ise, yarattıkları Bou Art&Design markasının dekorasyon, sanat, tasarım üçgeni içinde çok özel ve ayrıcalıklı bir konumda olmasını istemeleri. Açıldıkları günden bu yana, genelgeçer akımlardan etkilenmek yerine özgün bir stile ilham kaynağı olmayı istemeleri, onların başarısının omurgası belki de. Zamansız deyip geçmiyorlar, zamansızlığı kurguluyorlar. İçeri giren her küçük detaya kadar çok uzun bir düşünce, kurgu ve değerlendirme süreci yaşıyorlar. Kendi yaşam ve giyim stilleriyle de takip edilen bu iki ismi, son zamanlardaki kişisel aksesuar markalarından dekorasyonun geleceğine dair pek çok konuyla ilgili yakın markaja aldık. 

Geçmişe dönmeden önce, bugün markanızı nasıl tarif edersiniz?
Şebnem Buhara Tasarım, aslında aşırı tutku isteyen bir konu. Biz bu dürtüyü doğallıkla buluşturarak figürize ediyor, adrenalini ciddiyetle, seksapeli sadelikle yoğuruyor, prestiji dahi çok iyi bir matematikle dengeleyerek iletiyoruz. Bou Art&Design, bu vurguların markaya dönüşmesinin diğer adı. Çizginin cesur, feminen, akıllı, kolay etkilenmeyen ve bulunduğu yere iz bırakan tarafında olmayı istedik. Modern ArtDeco’dan çok ilham aldığımız için o dönemin şık ve cool yüzü bizim gerçek marka profilimiz. 

Bou Art&Design markasını diğerlerinden ayıran en belirgin özellik nedir? 
Banu Çoruh Piyasada görmeye alıştığımız birbirinin tekrarı aksesuar ve mobilyalara markamız altında yer vermemeyi tercih ettik. Bou koleksiyonu ayrıcalıklı tasarım detaylarına sahip iken, iş birliği yaptığımız yabancı tasarımlar “handmade, limited edition, imzalı” dediğimiz, hatta çoğu sertifikalı parçalardan oluşmakta. İkinci olarak, mağazamızdan içeri girdiğinizde tüm parçaların birbirini tamamladığını görebilirsiniz; bu da bir mekanı giydirirken seçim yapmakta büyük bir avantaj ve görsel bir bütünlük. Son olarak, tasarımın yanında, bir “dokunulabilir sanat” platformu da olduğumuzu söyleyebilirim. Evine aydınlatma bakmaya gelen bir misafirimiz, uzun zamandır aradığı bir bronz heykeli görüp, galeri stresi yaşamadan bir sanat eseri alabilmenin lüksünü yaşıyor. Tüm bunlar, çok ciddi düşünülmüş ve hesaplanmış adımlar. Kendi özel yaşantımızdaki tüm seçici kararlar, burada da devam ediyor. Hiçbir şey rastlantısal veya kolayı tercih etmekle ilişkili olarak içeri girmiyor. Bu da Bou’nun ve müşteri grubunun nasıl ayrıcalıklı olduğunun bir alt metni.  

Bou çatısı altında neler satılıyor ve ne tip hizmetler veriyorsunuz? 
Ş.B. Mobilya başlığı altında koltuk, kanepe, sehpa, kitaplık gibi temel dekorasyon ürünleri bulunmakta. Aydınlatma konusu ise en yetkin olduğumuz konulardan biri, markamız için benim tasarladığım aydınlatma tasarımları yurt içinde ve yurt dışında oldukça ilgi görüyor. Dekoratif obje başlığı altında ise vazo, saksı, kutu, duvar süsleri, ev mücevherleri, mum ve mumluklar var. Son yıllarda markamızın çatısı altında kürate ettiğimiz özel bir takı koleksiyonumuz da bulunmakta: Hediyelik diyebileceğimiz, erkek ve kadına ayrı ayrı hitap eden kişisel aksesuarlar bunlar. Moda dünyasının gündemini iyi bilenler tarafından, özel birer sır gibi konuşulan tasarımcıların işleri. Ayrıca çağdaş Türk sanatçılarının tablo ve heykel işlerine de mağazamızda yer veriyoruz. Bou Art&Design olarak, mağazada gördüğünüz her ürünü doğrudan satışa sunmanın haricinde, onlarla sıfırdan yaşam alanı hazırlamak gibi bir çalışma da yapıyoruz. Ev, ofis, tekne gibi mekanlar için baştan sona styling yapıyor ve kendi gustomuzla onların yaşam alışkanlıklarını birleştiren kozalar yaratıyoruz. 


Karaköy rotası özellikle yabancı turistlerin radarında, en çok nelerle ilgileniyorlar? 
B.Ç. Meksika’dan bir misafirimiz bizden satın aldığı kanepeyi ülkesine göndermemizi isteyebiliyor örneğin. Minik sehpamızı veya tabloları uçakta yanına alıp, Yeni Zelenda’daki evine götüren misafirlerimiz de oluyor. Karaköy, global turistin en beğendiği rotalardan biri olduğu için her an her sürprizle karşılaşmak mümkün. Bu nedenle ihracata da başladık. Özellikle Türk tasarımcıların işleri ve bizim kendi koleksiyonumuza ait pirinç aksesuarlar çok ilgi görüyor.

Sizce tasarım, sanat ve zanaat arasındaki en önemli bağ nedir?
Ş.B. Tutku ve çok emek. Yaratıcı olmanın ilk ve son belirtisi üretmek. Tasarımda da türevlerinde de temel karar, ne kadar tutkunuzun olduğu, aksiliklerin sizi ne kadar yıldıracağı, mükemmelin gerektirdiği şartları kabul edip etmemeniz, neyi nasıl yansıtacağınız. Sonucunda, düşüncelerinizin rotası sizi bir binaya da, bir yaşam alanına da, bir kanepeye de, bir heykele hatta bir kolyeye de çıkarabilir. Ortak payda, adanmanız ve çalışkanlığınızdır. 
Kişisel aksesuar markalarını seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? 
B.Ç. Bu alana bize gelen talepler üzerine eğildik. Burada yine çıkış noktamız her yerde bulunmayan, bol emek içeren, değerli ustaların elinden çıkmış işleri bünyemize katmaktı. Dolayısıyla da, bazen iddialı tasarımı olan, bazen çok yalın ama her kadını durup düşündüren bir koleksiyon yarattık. Örneğin bir markamız var, sadece beş İspanyol ustanın elinden doğan, sipariş zamanını kaçırdın mı bir daha sipariş veremediğin çok özel bir marka. Popüler olandan yana değiliz, kendimiz de taktığımız zaman bizi tanımlayabilecek olandan yanayız. Marka olarak isim vermek gerekirse, Andres Gallardo, Diana Broussard, Zsiska, Katerina Psoma, Costas Argiriou, Ionna, Irene Hussein ve Ra’yı örnek gösterebilirim.
 

Moda ve dekorasyon trendleri paralel ilerliyor. Sizce birbirlerinden nasıl etkileniyorlar
Ş.B. Son yıllarda modaevleri, ev koleksiyonları da yaratıyorlar. Bu, sadece markanın pazar payını yükseltme gibi bir dürtüyle gelişmiyor. Sosyolojik olarak da belirli bir konuma gelmiş bir markanın müşterileri, aynı stil çizgisini evlerinde de yaşamak istiyor; yani talebin psikolojik yönleri de var. Bunların sayısı arttıkça trend öngörüleri yapan ajanslar, moda ve dekorasyon arasındaki aşkı görmezden gelemediler. Geleceğin kodlarını sunarken, hem moda dalgalanmalarına hem de yaşam alanı trendlerine nasıl yansıyacağını “ortak” anlattılar. Örneğin, yakın gelecekte bir “doğalına uygun yaşam” profili var. Bu sadece etik moda tasarımlarının değerleneceği anlamına gelmiyor, hatta evlerin de daha etik ve hümanist bir çizgiye oturacağını söylemiyor: Arabalardan kitaplara, yiyecek içecekten spora kadar her alanda insanların daha doğaya ait, daha katkısız, daha primitif ve daha çevreci bir çizgiye sahip çıkacaklarını belirtiyor. Konular ve mecraları arasında etkileşim ağı böylesine yüksek. Şimdilik sadece moda ve dekorasyonu görüyoruz.  

Gelecekte farklı alanlara da girmeyi planlıyor musunuz? 
B.Ç. Bizim güncel konsantrasyonumuz mimarlarla yaptıkları projelerde iş birliği içinde olmak, styling hizmetimizi daha geniş bir alana yansıtmak, Bou Art&Design çizgisini koruyarak yeni koleksiyonlar yaratmak ve görülmemişleri bulup mağazamıza getirmek.

Ürünlerinize Karaköy’deki mağaza dışında nasıl ulaşabiliriz?
Ş.B. Shop.bou.com.tr adresinden online mağazamıza ulaşabilirsiniz. Sadece birkaç aydır hizmete açık olmasına rağmen güzel bir ilgi var. Instagram’dan bize ulaşan veya mağazamızı telefonla arayan müşterilerimiz de azımsanmayacak sayıda. 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap
Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap

Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap

5 dakika okunma süresi
Selma Çilek Çiftçi'den Dubai Rehberi
Selma Çilek Çiftçi'den Dubai Rehberi

Selma Çilek Çiftçi'den Dubai Rehberi

7 dakika okunma süresi
Süper Modellerden İlhamla Jean Giyme Rehberi
Süper Modellerden İlhamla Jean Giyme Rehberi

Süper Modellerden İlhamla Jean Giyme Rehberi

1 dakika okunma süresi
İlham Veren Düğünler
İlham Veren Düğünler

İlham Veren Düğünler

1 dakika okunma süresi
6 Adımda Sivilcelerle Vedalaşın
6 Adımda Sivilcelerle Vedalaşın

6 Adımda Sivilcelerle Vedalaşın

1 dakika okunma süresi
Göz Altı Morluklarına Veda Etme Vakti
Göz Altı Morluklarına Veda Etme Vakti

Göz Altı Morluklarına Veda Etme Vakti

1 dakika okunma süresi
'Nail Art' Önerileri: Altın Tırnaklar
'Nail Art' Önerileri: Altın Tırnaklar

'Nail Art' Önerileri: Altın Tırnaklar

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap
Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap

Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap

Gina Ginali ile Heykel Üzerine
Gina Ginali ile Heykel Üzerine

Gina Ginali ile Heykel Üzerine

Esra Bilgiç ile 5 Soru 5 Cevap
Esra Bilgiç ile 5 Soru 5 Cevap

Esra Bilgiç ile 5 Soru 5 Cevap

Serhat Şen'in Yeni Markası: La Melon
Serhat Şen'in Yeni Markası: La Melon

Serhat Şen'in Yeni Markası: La Melon

Jan Fabre ile Sanat Projeleri Üzerine
Jan Fabre ile Sanat Projeleri Üzerine

Jan Fabre ile Sanat Projeleri Üzerine

Bensu Soral Baş ile 5 Soru 5 Cevap
Bensu Soral Baş ile 5 Soru 5 Cevap

Bensu Soral Baş ile 5 Soru 5 Cevap

Cihan Nacar ile 5 Soru 5 Cevap
Cihan Nacar ile 5 Soru 5 Cevap

Cihan Nacar ile 5 Soru 5 Cevap

Girişimci Kadınların İlham Veren Kariyerleri
Girişimci Kadınların İlham Veren Kariyerleri

Girişimci Kadınların İlham Veren Kariyerleri

Güçlü Kadınların Hikayeleri
Güçlü Kadınların Hikayeleri

Güçlü Kadınların Hikayeleri

Poppy Delevingne ile 5 Soru 5 Cevap
Poppy Delevingne ile 5 Soru 5 Cevap

Poppy Delevingne ile 5 Soru 5 Cevap

Yeni sanat platformu: shopi go art
Yeni sanat platformu: shopi go art

Yeni sanat platformu: shopi go art

Deren Talu ile 5 Soru 5 Cevap
Deren Talu ile 5 Soru 5 Cevap

Deren Talu ile 5 Soru 5 Cevap