Woolmark'tan Eko Kampanya: “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin”

Woolmark, “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin” sloganıyla yeni bir eko kampanya başlattı.

ABONE OL
15 Eylül 2022 Perşembe 18:43 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi
Woolmark'tan Eko Kampanya

"Fosil Yakıt Değil Yün Giyin" sloganıyla startı verilen kampanya ile Woolmark, tüketicileri sentetik kumaşların fosil yakıtlardan yapıldığı konusunda eğitmeyi ve satın alma kararı verirken doğal kumaşları, özellikle de yünlü kumaşları seçmeye teşvik etmeyi amaçlıyor. Çünkü dünyada her 25 dakikada, bir olimpik havuz büyüklüğünde fosil yakıt, sentetik kumaş üretimi için kullanılıyor.

Woolmark'ın bu yeni kampanya stratejisinin merkezinde, lifler ve etki arasındaki bağlantı konusunda belirgin bir farkındalık eksikliği olduğunu gösteren araştırmaları yer alıyor. Araştırmalar, her 10 tüketiciden 8'inin sentetik liflerin kökenini bilmediğini ortaya koydu. Bu neden önemli? Çünkü gerçekler olmadan tüketiciler bilinçli kararlar alamazlar. Yün, gümüş kurşun değildir, ancak çözümün bir parçasıdır: doğal, yenilenebilir, biyolojik olarak parçalanabilir, dayanıklı ve geri dönüştürülebilir.

Kampanya filminin senaryosu ve prodüksiyonu Park Village, Studio Birthplace ve daha önce Greenpeace'in Wasteminster kampanyasını gerçekleştiren 20Something firmasının iş birliğiyle hayata geçirildi. Kampanya filminin amacı; insanların bir dakikanın sonunda "bilinç kazanması" ve aslında "fosil yakıt" giydiklerinin farkına varması. 20Something'in strateji partneri olan Fran Docx'a göre asıl amaç; fosil yakıt bazlı sentetik kumaşlar ve yün gibi organik kumaşlar arasındaki tercih farkının gezegene olan etkilerinin farkına varılarak iyi anlaşılması. Özellikle "fast fashion" (hızlı moda) anlayışıyla birlikte üretimin hızlanmasıyla gardıroplarımızda daha fazla yer alan sentetik kumaşların aslında bir alternatifi olduğu ve bu alternatiflerden birinin yün gibi organik ürünlerle yer değiştirebileceğinin anlaşılması hedefleniyor.

Kampanya filmine ek olarak Londra'daki Piccadilly Circus ve New York'taki Times Meydanı gibi ikonik mekanlarda görsel olarak sürükleyici ve çarpıcı dijital görüntüler eşlik edecek. Woolmark, eko kampanyasını, TikTok hesabından da paylaşarak Z Kuşağı'nı da bilinçlendirecek.

Woolmark Başvuruları Başladı

Simurg Inn ile Sürdürülebilir Yeniden Doğuş

Pomellato'dan Sürdürülebilir Yaklaşım

EN ÇOK OKUNANLAR

“İstanbul Ansiklopedisi” Hakkında Bilmeniz Gerekenler
“İstanbul Ansiklopedisi” Hakkında Bilmeniz Gerekenler

“İstanbul Ansiklopedisi” Hakkında Bilmeniz Gerekenler

8 dakika okunma süresi
MET Gala 2025'in Güzellik Görünümleri
MET Gala 2025'in Güzellik Görünümleri

MET Gala 2025'in Güzellik Görünümleri

15 dakika okunma süresi
Ece Tuncel'den Unutulmaz Floransa Seyahati Notları
Ece Tuncel'den Unutulmaz Floransa Seyahati Notları

Ece Tuncel'den Unutulmaz Floransa Seyahati Notları

2 dakika okunma süresi
Genç Bir Cilt İçin Tüketmeniz Gereken Besinler
Genç Bir Cilt İçin Tüketmeniz Gereken Besinler

Genç Bir Cilt İçin Tüketmeniz Gereken Besinler

3 dakika okunma süresi
Kıvırcık Saçları Yıpratmadan Boyamanın Yolları
Kıvırcık Saçları Yıpratmadan Boyamanın Yolları

Kıvırcık Saçları Yıpratmadan Boyamanın Yolları

9 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

2025 Met Gala'da Aristokratik Oyun: "Black Dandy" Stili
2025 Met Gala'da Aristokratik Oyun: "Black Dandy" Stili

2025 Met Gala'da Aristokratik Oyun: "Black Dandy" Stili

MET Gala 2025 Davetli Listesi
MET Gala 2025 Davetli Listesi

MET Gala 2025 Davetli Listesi

2025 Anneler Günü Hediye Rehberi
2025 Anneler Günü Hediye Rehberi

2025 Anneler Günü Hediye Rehberi

Cannes Film Festivali'nde Yeni Bir Dönem: Kıyafet Kısıtlaması
Cannes Film Festivali'nde Yeni Bir Dönem: Kıyafet Kısıtlaması

Cannes Film Festivali'nde Yeni Bir Dönem: Kıyafet Kısıtlaması

Timberland ve Jacquemus'tan Yaz Ruhunu Yansıtan Tasarım
Timberland ve Jacquemus'tan Yaz Ruhunu Yansıtan Tasarım

Timberland ve Jacquemus'tan Yaz Ruhunu Yansıtan Tasarım

Dior Men'in Yeni Kreatif Direktörü Jonathan Anderson!
Dior Men'in Yeni Kreatif Direktörü Jonathan Anderson!

Dior Men'in Yeni Kreatif Direktörü Jonathan Anderson!

Glenn Martens, Maison Margiela'daki Yeni Döneme Couture ile Adım Atıyor
Glenn Martens, Maison Margiela'daki Yeni Döneme Couture ile Adım Atıyor

Glenn Martens, Maison Margiela'daki Yeni Döneme Couture ile Adım Atıyor

Başına Buyruk: Headscarf
Başına Buyruk: Headscarf

Başına Buyruk: Headscarf

MET Gala'nın En Zor Anları
MET Gala'nın En Zor Anları

MET Gala'nın En Zor Anları

Etik ve Lüks Değerler: Stella McCartney
Etik ve Lüks Değerler: Stella McCartney

Etik ve Lüks Değerler: Stella McCartney

Jean Paul Gaultier'in Yeni Kreatif Direktörü Duran Lantink
Jean Paul Gaultier'in Yeni Kreatif Direktörü Duran Lantink

Jean Paul Gaultier'in Yeni Kreatif Direktörü Duran Lantink

Radikal Bir Zihin: Demna
Radikal Bir Zihin: Demna

Radikal Bir Zihin: Demna