Pastoral Zarafet: Chanel 2025-26 Sonbahar/Kış Haute Couture Defilesi

Doğanın dinginliğinden ilham alan Chanel 2025-26 Sonbahar/Kış Haute Couture koleksiyonu, pastoral zarafeti geleneksel kodlarla işliyor. Grand Palais'nin mahrem salonlarında sunulan anlatı, modaya son zamanlarda ihtiyacı olan düşünsel duruluğu kazandırıyor.

YAZAR: Cansu Karakuş
ABONE OL
9 Temmuz 2025 Çarşamba 15:53 | Son Güncellenme:
5 dakika okunma süresi
Pastoral Zarafet: Chanel 2025-26 Sonbahar/Kış Haute Couture Defilesi

Paris Haute Couture Haftası'nın en çok beklenen duraklarından biri yine Chanel'di. Grand Palais'nin Salon d'Honneur bölümünde gerçekleşen defile, geçmişin estetiğini ve doğanın derinliğini günümüz zanaatkârlığıyla bir araya getiren bir atmosferde izleyicilerini karşıladı. Ancak bu kez sahne alışılmışın dışında bir dokunuşla tasarlanmış: Gösteri, binanın üst katında, neredeyse görünmez bir salona kurulmuş. Gizlilik ve ayrıcalık hissi, mekânın mahremiyetiyle ve davetlilerin sınırlı sayıda oluşuyla perçinlendi.

Dekorun arkasında, yaratıcı yönetmen Willo Perron yer alıyordu. Chanel'in efsanevi 31, rue Cambon'daki haute couture salonlarına göndermede bulunan bu iç mekân, modaevi için her zaman kutsal sayılan "hazır giyim ile couture arasındaki çizgiyi" belirginleştiren, zarif bir alan olarak kurgulanmıştı.

Kreatif direktörsüz geçen geçici bir dönemin ürünü olan bu koleksiyon, eylül ayında göreve başlaması beklenen Matthieu Blazy öncesinde markanın kendi atölyesi tarafından hazırlandı. Virginie Viard'ın vedasının ardından boşalan tasarım koltuğu bu defa geçmişin izleriyle doldurulmuş gibiydi. Modaevinin kurucusu Gabrielle Chanel'in doğaya, özellikle de İngiliz kırlarına ve İskoçya yaylalarına duyduğu derin ilgi, koleksiyonun temasına yön veren başlıca ilham kaynaklarından biriydi.

Son kertede koleksiyonun ana ilhamı doğanın ta kendisiydi. Gabrielle Chanel'in İngiliz kırlarına ve İskoç yaylalarına duyduğu hayranlık, bu sezon yeniden modaevinin yaratıcı ekibi tarafından yorumlandı. Doğayla uyum içindeki zarafet, kırsalın dinginliğine ve pastoral dokulara kumaşlarla aktarıldı.

Koleksiyonun temelinde, doğadan gelen tonlar ve dokular vardı. Ecru, fildişi, kahverengi, yeşil ve siyah gibi sakin ama karakterli tonlar; erkeksi kesimlerde sunulan takımlarda kullanıldı. Geniş omuzlar, düz hatlar, bedenle sürtüşmeyen kalıplarla kadının hareket özgürlüğünü merkeze alan bu silüetler, hem modern hem zamansız bir algı yaratıyordu.

Tweed kumaş, Chanel'in alametifarikalarından biri olarak bu koleksiyonda bambaşka formlara büründü. Kazak gibi görünen ceketlerden, örgü hissi uyandıran beyaz işlemeli elbiselere; moher kumaşlı takımlardan, kuzu yünü izlenimi veren bouclé parçalara kadar geniş bir çeşitlilik sunuldu. Tüylerle bir araya geldiğinde ise tweed, neredeyse sahte kürk etkisi yaratan sofistike bir dokuya ulaştı.

Gabrielle Chanel'in uğur sembollerinden biri olan buğday başakları, koleksiyonun ruhuna pastoral bir katman daha ekledi. Şifon volanlara gizlenmiş tüyler, düğmelere işlenen rölyef desenler ve gelinlik yakasına kondurulmuş zarif bir nakış olarak buğday, doğanın döngüsünü simgeleyen bir motif niteliğinde defile boyunca vurgulandı.

Özellikle gelinlik, 1980'lerin formlarına gönderme yapan bir tasarımla, geçmişin siluetini bugünün ışığında yeniden biçimlendirdi. Chanel'in bu sezonki couture yorumu doğayla, gelenekle ve bedenle kurulan bir diyaloğun temsiliydi. Gabrielle Chanel'in kadınlara armağan ettiği hareket özgürlüğü, bu kez İskoç yaylalarının rüzgârıyla birleşerek moda tarihine yeniden yazıldı.

Fotoğraflar: Chanel, Getty Images Türkiye

EN ÇOK OKUNANLAR

HALAS 71 ile Boğaz'da Yolculuk
HALAS 71 ile Boğaz'da Yolculuk

HALAS 71 ile Boğaz'da Yolculuk

1 dakika okunma süresi
Uykunun Önemi ve Uykuya İyi Gelen Besinler
Uykunun Önemi ve Uykuya İyi Gelen Besinler

Uykunun Önemi ve Uykuya İyi Gelen Besinler

7 dakika okunma süresi
IST.FESIVAL'de İlham Verici İkinci Gün
IST.FESIVAL'de İlham Verici İkinci Gün

IST.FESIVAL'de İlham Verici İkinci Gün

1 dakika okunma süresi
Tatlı Bir Başlangıç
Tatlı Bir Başlangıç

Tatlı Bir Başlangıç

1 dakika okunma süresi
Mısır Kırmızı Halısında Türk Rüzgarı
Mısır Kırmızı Halısında Türk Rüzgarı

Mısır Kırmızı Halısında Türk Rüzgarı

2 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Sadelikten Doğan Güç
Sadelikten Doğan Güç

Sadelikten Doğan Güç

Louis Vuitton ve Takashi Murakami ile Yeniden Sanat
Louis Vuitton ve Takashi Murakami ile Yeniden Sanat

Louis Vuitton ve Takashi Murakami ile Yeniden Sanat

Canlı: Chanel 2026 İlkbahar/Yaz
Canlı: Chanel 2026 İlkbahar/Yaz

Canlı: Chanel 2026 İlkbahar/Yaz

Jude Bellingham ve Callum Turner ile Louis Vuitton'nun Yeni Dandy Terziliğine Bakış
Jude Bellingham ve Callum Turner ile Louis Vuitton'nun Yeni Dandy Terziliğine Bakış

Jude Bellingham ve Callum Turner ile Louis Vuitton'nun Yeni Dandy Terziliğine Bakış

Bir Dönemin Sonu: Olivier Rousteing Balmain'den Ayrıldı
Bir Dönemin Sonu: Olivier Rousteing Balmain'den Ayrıldı

Bir Dönemin Sonu: Olivier Rousteing Balmain'den Ayrıldı

Dakota Johnson Yeni Rolüyle Moda Sahnesinde
Dakota Johnson Yeni Rolüyle Moda Sahnesinde

Dakota Johnson Yeni Rolüyle Moda Sahnesinde

Dantelin Zamansız Çekiciliği: Romantizm, Asalet ve Modern Dokunuşlar
Dantelin Zamansız Çekiciliği: Romantizm, Asalet ve Modern Dokunuşlar

Dantelin Zamansız Çekiciliği: Romantizm, Asalet ve Modern Dokunuşlar

Yüksek Modaya Görsel Bakış
Yüksek Modaya Görsel Bakış

Yüksek Modaya Görsel Bakış

Lüks Denge: Stella Maxwell ve Mackage
Lüks Denge: Stella Maxwell ve Mackage

Lüks Denge: Stella Maxwell ve Mackage

Matthieu Blazy'nin Yıldızlar Altında İlk Chanel Defilesi
Matthieu Blazy'nin Yıldızlar Altında İlk Chanel Defilesi

Matthieu Blazy'nin Yıldızlar Altında İlk Chanel Defilesi

Maria Grazia Chiuri Fendi'ye Geri Dönüyor!
Maria Grazia Chiuri Fendi'ye Geri Dönüyor!

Maria Grazia Chiuri Fendi'ye Geri Dönüyor!

Paris'in Işığında Bir Stil Yolculuğu
Paris'in Işığında Bir Stil Yolculuğu

Paris'in Işığında Bir Stil Yolculuğu