MÜCEVHER SEKTÖRÜNÜ NELER BEKLİYOR?

Alanında uzman isimler, mücevher sektörünün geleceğini yorumladı.

ABONE OL
1 Temmuz 2020 Çarşamba 15:55 | Son Güncellenme:
5 dakika okunma süresi
MÜCEVHER SEKTÖRÜNÜ NELER BEKLİYOR?

OSMAN GEYLAN – GİLAN İKİNCİ KUŞAK TEMSİLCİSİ

“Lüks sektöründe pandemiden ötürü değişmeyen bir nokta olduğunu düşünüyorum: Kişisel deneyimleme.”

Lüks sektöründe pandemiden ötürü değişmeyen bir nokta olduğunu düşünüyorum: Kişisel deneyimleme. Lüks, her zaman bireysel deneyimler yaşatan bir sektör olduğu için burada kişiye özel deneyimler sunulmaya devam edecek. Üretimin durması, Kapalıçarşı’daki atölyelerin durması ile alakalı bir durum olarak değerlendirilebilir fakat bağımsız mücevher tasarımcıları gibi biz de tasarımlarımıza bu dönemde daha fazla zaman ayırabildik ve birebir tasarımlarımızı yaratmaya devam ettik. Bu dönemde tasarıma verilen önemin meyvesi olarak da Bespoke (Kişiye Özel Tasarım) projemizi hayata geçirdik. 

GÖKÇE ATUK- TIFFANY & CO. TÜRKİYE TEMSİLCİSİ

“Pandemiden dolayı daha sade ama daha değerli olana ilgi artacak diye düşünüyorum.”

Dünyada yaşanan bütün krizler insanların kendi özüne dönmesini, gerçek değerleri takdir edip benimsemelerine yol açmıştır. Bu anlamda da yaşanan pandemiden dolayı daha sade ama daha değerli olana ilgi artacak diye düşünüyorum. Sadece gösterişe dayalı, şov amaçlı birçok parçayı satın almaktansa gerçek tasarım değeri taşıyan, sanatsal bir değere sahip olan mücevheratı kullanmak kişiye daha fazla mutluluk ve güven verir. Tiffany’nin bir sloganı ile bitirmek istiyorum: “Less is more.” Sade ve yalın olanın her zaman daha güzel ve değerli olduğunu ifade eden bir slogan.

SİNEM SAK- BULGARI TÜRKİYE SATIŞ DİREKTÖRÜ

“Düğün odaklı mücevher alışverişlerinde bir azalma olmadı; tersine insanların bu konuda daha da özenli davrandıklarını söyleyebilirim.”

Aslında düğünler değil; düğün organizasyonları ertelendi ancak çoğu çift evliliklerini gerçekleştiriyor. Kimileri aile arasında, sosyal mesafeli ufak kutlamalar planlarken, kimileri ise sadece çift olarak bu özel günü kutlamayı tercih ediyor. Düğün bir insanın hayatındaki dönüm noktalarından biri, elbette insanlar bu kadar özendikleri, aylar öncesinden titizlikle planladıkları organizasyonu iptal etme zorunluluğundan ötürü ciddi bir hayal kırıklığı yaşıyor ancak buna karşılık düğünün kendi kontrollerinde olan kısımlarında da tüm seremonilere sahip çıkıyorlar. Alyans seçimi, tektaş yüzük hediyeleri de bunlardan biri. Bu nedenle düğün odaklı mücevher alışverişlerinde bir azalma olmadı; tersine insanların bu konuda daha da özenli davrandıklarını söyleyebilirim.

BEGÜM SARUHAN- C/UNIQUE MARKA VE İLETİŞİM DANIŞMANI

“Dijital platformlarda sunulan içerik artık daha hızlı olmak zorunda.”

Dijital alanı içerik olarak lüks sektörden daha kapsamlı dolduracak başka bir sektör yok. Covid-19 ile birlikte lüks tüketim de diğer sektörlerde olduğu gibi büyük oranda dijital kanallar aracılığıyla hedef kitlesiyle buluştu. Markalar dijital kanallardan sundu, tüketici memnuniyetle bunu karşıladı. Ama bu eskisinden daha hızlı bir süreci başlattı; dijital platformlarda sunulan içerik artık daha hızlı olmak zorunda. İçerik çok daha tüketici odaklı, hassas ve samimi olmalı. Sektör uzun süredir bireysel müşteri memnuniyeti, özelleştirilmiş hizmet ve ürün ile yepyeni deneyim yaratma becerisi içinde ilerliyor. Bu stratejiler inovatif dijital kanallarla ve taktiklerle gelişecek, büyük mücevher evleri tarihleri ve geleneklerinin yine ön planda olduğu ama çok daha yaratıcı hikayelerle müşterilerine ulaşacak. 

Lara MUTLU – [email protected] 

 

 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

En İyi 10 Cilt Temizleyici
En İyi 10 Cilt Temizleyici

En İyi 10 Cilt Temizleyici

1 dakika okunma süresi
Contemporary Istanbul Ön İzlemesi
Contemporary Istanbul Ön İzlemesi

Contemporary Istanbul Ön İzlemesi

1 dakika okunma süresi
"A Taste of Tiffany" Daveti
"A Taste of Tiffany" Daveti

"A Taste of Tiffany" Daveti

1 dakika okunma süresi
Zayıflama Hastalığı Nedir? Zayıflama Hastalığının Belirtileri Nelerdir?
Zayıflama Hastalığı Nedir? Zayıflama Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

Zayıflama Hastalığı Nedir? Zayıflama Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

3 dakika okunma süresi
Contemporary Istanbul x ALEM Daveti
Contemporary Istanbul x ALEM Daveti

Contemporary Istanbul x ALEM Daveti

1 dakika okunma süresi
Hacim Veren En İyi 10 Maskara
Hacim Veren En İyi 10 Maskara

Hacim Veren En İyi 10 Maskara

1 dakika okunma süresi
Haftanın Stil İlhamı: Kapitone Ceketler
Haftanın Stil İlhamı: Kapitone Ceketler

Haftanın Stil İlhamı: Kapitone Ceketler

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Sotheby's'den Kripto Para Birimiyle Müzayede
Sotheby's'den Kripto Para Birimiyle Müzayede

Sotheby's'den Kripto Para Birimiyle Müzayede

Tudor'un Yeni Üyesi
Tudor'un Yeni Üyesi

Tudor'un Yeni Üyesi

Cartier'nin İmza Saati: Tank
Cartier'nin İmza Saati: Tank

Cartier'nin İmza Saati: Tank

Beyonce ve Jay-Z Tiffany & Co'nun Reklam Yüzü Oldu
Beyonce ve Jay-Z Tiffany & Co'nun Reklam Yüzü Oldu

Beyonce ve Jay-Z Tiffany & Co'nun Reklam Yüzü Oldu

Louis Vuitton x Automobile Club de Monoca İş Birliği
Louis Vuitton x Automobile Club de Monoca İş Birliği

Louis Vuitton x Automobile Club de Monoca İş Birliği

Adler'in Fan'tastic Koleksiyonu
Adler'in Fan'tastic Koleksiyonu

Adler'in Fan'tastic Koleksiyonu

Van Cleef & Arpels'in Dans Tutkusu
Van Cleef & Arpels'in Dans Tutkusu

Van Cleef & Arpels'in Dans Tutkusu

Bvlgari x Refik Anadol İş Birliği
Bvlgari x Refik Anadol İş Birliği

Bvlgari x Refik Anadol İş Birliği

Panterin Gölgesinde: Cartier
Panterin Gölgesinde: Cartier

Panterin Gölgesinde: Cartier

Pembe ‘Sakura' Elmasına Rekor Fiyat
Pembe ‘Sakura' Elmasına Rekor Fiyat

Pembe ‘Sakura' Elmasına Rekor Fiyat

Bvlgari Yaz Sezonunda Bodrum'da
Bvlgari Yaz Sezonunda Bodrum'da

Bvlgari Yaz Sezonunda Bodrum'da

Messika x Kate Moss İş Birliği
Messika x Kate Moss İş Birliği

Messika x Kate Moss İş Birliği