MÜCEVHER SEKTÖRÜNÜ NELER BEKLİYOR?

Alanında uzman isimler, mücevher sektörünün geleceğini yorumladı.

ABONE OL
01 Temmuz 2020 Çarşamba 15:55 | Son Güncellenme:
5 dakika okunma süresi
MÜCEVHER SEKTÖRÜNÜ NELER BEKLİYOR?

OSMAN GEYLAN – GİLAN İKİNCİ KUŞAK TEMSİLCİSİ

“Lüks sektöründe pandemiden ötürü değişmeyen bir nokta olduğunu düşünüyorum: Kişisel deneyimleme.”

Lüks sektöründe pandemiden ötürü değişmeyen bir nokta olduğunu düşünüyorum: Kişisel deneyimleme. Lüks, her zaman bireysel deneyimler yaşatan bir sektör olduğu için burada kişiye özel deneyimler sunulmaya devam edecek. Üretimin durması, Kapalıçarşı’daki atölyelerin durması ile alakalı bir durum olarak değerlendirilebilir fakat bağımsız mücevher tasarımcıları gibi biz de tasarımlarımıza bu dönemde daha fazla zaman ayırabildik ve birebir tasarımlarımızı yaratmaya devam ettik. Bu dönemde tasarıma verilen önemin meyvesi olarak da Bespoke (Kişiye Özel Tasarım) projemizi hayata geçirdik. 

GÖKÇE ATUK- TIFFANY & CO. TÜRKİYE TEMSİLCİSİ

“Pandemiden dolayı daha sade ama daha değerli olana ilgi artacak diye düşünüyorum.”

Dünyada yaşanan bütün krizler insanların kendi özüne dönmesini, gerçek değerleri takdir edip benimsemelerine yol açmıştır. Bu anlamda da yaşanan pandemiden dolayı daha sade ama daha değerli olana ilgi artacak diye düşünüyorum. Sadece gösterişe dayalı, şov amaçlı birçok parçayı satın almaktansa gerçek tasarım değeri taşıyan, sanatsal bir değere sahip olan mücevheratı kullanmak kişiye daha fazla mutluluk ve güven verir. Tiffany’nin bir sloganı ile bitirmek istiyorum: “Less is more.” Sade ve yalın olanın her zaman daha güzel ve değerli olduğunu ifade eden bir slogan.

SİNEM SAK- BULGARI TÜRKİYE SATIŞ DİREKTÖRÜ

“Düğün odaklı mücevher alışverişlerinde bir azalma olmadı; tersine insanların bu konuda daha da özenli davrandıklarını söyleyebilirim.”

Aslında düğünler değil; düğün organizasyonları ertelendi ancak çoğu çift evliliklerini gerçekleştiriyor. Kimileri aile arasında, sosyal mesafeli ufak kutlamalar planlarken, kimileri ise sadece çift olarak bu özel günü kutlamayı tercih ediyor. Düğün bir insanın hayatındaki dönüm noktalarından biri, elbette insanlar bu kadar özendikleri, aylar öncesinden titizlikle planladıkları organizasyonu iptal etme zorunluluğundan ötürü ciddi bir hayal kırıklığı yaşıyor ancak buna karşılık düğünün kendi kontrollerinde olan kısımlarında da tüm seremonilere sahip çıkıyorlar. Alyans seçimi, tektaş yüzük hediyeleri de bunlardan biri. Bu nedenle düğün odaklı mücevher alışverişlerinde bir azalma olmadı; tersine insanların bu konuda daha da özenli davrandıklarını söyleyebilirim.

BEGÜM SARUHAN- C/UNIQUE MARKA VE İLETİŞİM DANIŞMANI

“Dijital platformlarda sunulan içerik artık daha hızlı olmak zorunda.”

Dijital alanı içerik olarak lüks sektörden daha kapsamlı dolduracak başka bir sektör yok. Covid-19 ile birlikte lüks tüketim de diğer sektörlerde olduğu gibi büyük oranda dijital kanallar aracılığıyla hedef kitlesiyle buluştu. Markalar dijital kanallardan sundu, tüketici memnuniyetle bunu karşıladı. Ama bu eskisinden daha hızlı bir süreci başlattı; dijital platformlarda sunulan içerik artık daha hızlı olmak zorunda. İçerik çok daha tüketici odaklı, hassas ve samimi olmalı. Sektör uzun süredir bireysel müşteri memnuniyeti, özelleştirilmiş hizmet ve ürün ile yepyeni deneyim yaratma becerisi içinde ilerliyor. Bu stratejiler inovatif dijital kanallarla ve taktiklerle gelişecek, büyük mücevher evleri tarihleri ve geleneklerinin yine ön planda olduğu ama çok daha yaratıcı hikayelerle müşterilerine ulaşacak. 

Lara MUTLU – lara.mutlu@alem.com.tr 

 

 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

Aslışah Alkoçlar & Kaan Demirağ Nişan Töreni
Aslışah Alkoçlar & Kaan Demirağ Nişan Töreni

Aslışah Alkoçlar & Kaan Demirağ Nişan Töreni

1 dakika okunma süresi
Astrolog Zeynep Turan'ın 2021 Yılı Astrolojik Öngörüleri
Astrolog Zeynep Turan'ın 2021 Yılı Astrolojik Öngörüleri

Astrolog Zeynep Turan'ın 2021 Yılı Astrolojik Öngörüleri

10 dakika okunma süresi
Regé-Jean Page Kimdir?
Regé-Jean Page Kimdir?

Regé-Jean Page Kimdir?

8 dakika okunma süresi
Esra Bilgiç ile 5 Soru 5 Cevap
Esra Bilgiç ile 5 Soru 5 Cevap

Esra Bilgiç ile 5 Soru 5 Cevap

3 dakika okunma süresi
Doğayla İç İçe Lokasyonlar
Doğayla İç İçe Lokasyonlar

Doğayla İç İçe Lokasyonlar

1 dakika okunma süresi
2021 Yılında Burçların ‘En'leri
2021 Yılında Burçların ‘En'leri

2021 Yılında Burçların ‘En'leri

8 dakika okunma süresi
Haftanın 10 Güzellik İlhamı
Haftanın 10 Güzellik İlhamı

Haftanın 10 Güzellik İlhamı

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

İlhamını İstanbul'dan Alan Bir Marka: C|ND|N
İlhamını İstanbul'dan Alan Bir Marka: C|ND|N

İlhamını İstanbul'dan Alan Bir Marka: C|ND|N

Louis Vuitton'un Yeni Mücevher Koleksiyonu
Louis Vuitton'un Yeni Mücevher Koleksiyonu

Louis Vuitton'un Yeni Mücevher Koleksiyonu

Saatçilik Evrenini Keşfedin: "Atelier d'Antoine"
Saatçilik Evrenini Keşfedin: "Atelier d'Antoine"

Saatçilik Evrenini Keşfedin: "Atelier d'Antoine"

Kış Sezonunun Mücevher Trendi
Kış Sezonunun Mücevher Trendi

Kış Sezonunun Mücevher Trendi

Mücevher Önerisi: İncili Tasarımlar
Mücevher Önerisi: İncili Tasarımlar

Mücevher Önerisi: İncili Tasarımlar

Mücevher Dünyasında Gökkuşağı Pırıltısı
Mücevher Dünyasında Gökkuşağı Pırıltısı

Mücevher Dünyasında Gökkuşağı Pırıltısı

Yakut Taşlı Mücevherler
Yakut Taşlı Mücevherler

Yakut Taşlı Mücevherler

Cartier'den Objelere Lüks Dokunuş
Cartier'den Objelere Lüks Dokunuş

Cartier'den Objelere Lüks Dokunuş

Mücevherde Pantone 2021 Renkleri
Mücevherde Pantone 2021 Renkleri

Mücevherde Pantone 2021 Renkleri

Madonna'nın Tercihi: Bee Goddess
Madonna'nın Tercihi: Bee Goddess

Madonna'nın Tercihi: Bee Goddess

Chanel'in Maskülen Tavrı: Boy Friend
Chanel'in Maskülen Tavrı: Boy Friend

Chanel'in Maskülen Tavrı: Boy Friend

Louis Vuitton'dan Anlamlı Destek
Louis Vuitton'dan Anlamlı Destek

Louis Vuitton'dan Anlamlı Destek