MÜCEVHER SEKTÖRÜNÜ NELER BEKLİYOR?

Alanında uzman isimler, mücevher sektörünün geleceğini yorumladı.

ABONE OL
1 Temmuz 2020 Çarşamba 15:55 | Son Güncellenme:
5 dakika okunma süresi
MÜCEVHER SEKTÖRÜNÜ NELER BEKLİYOR?

OSMAN GEYLAN – GİLAN İKİNCİ KUŞAK TEMSİLCİSİ

“Lüks sektöründe pandemiden ötürü değişmeyen bir nokta olduğunu düşünüyorum: Kişisel deneyimleme.”

Lüks sektöründe pandemiden ötürü değişmeyen bir nokta olduğunu düşünüyorum: Kişisel deneyimleme. Lüks, her zaman bireysel deneyimler yaşatan bir sektör olduğu için burada kişiye özel deneyimler sunulmaya devam edecek. Üretimin durması, Kapalıçarşı’daki atölyelerin durması ile alakalı bir durum olarak değerlendirilebilir fakat bağımsız mücevher tasarımcıları gibi biz de tasarımlarımıza bu dönemde daha fazla zaman ayırabildik ve birebir tasarımlarımızı yaratmaya devam ettik. Bu dönemde tasarıma verilen önemin meyvesi olarak da Bespoke (Kişiye Özel Tasarım) projemizi hayata geçirdik. 

GÖKÇE ATUK- TIFFANY & CO. TÜRKİYE TEMSİLCİSİ

“Pandemiden dolayı daha sade ama daha değerli olana ilgi artacak diye düşünüyorum.”

Dünyada yaşanan bütün krizler insanların kendi özüne dönmesini, gerçek değerleri takdir edip benimsemelerine yol açmıştır. Bu anlamda da yaşanan pandemiden dolayı daha sade ama daha değerli olana ilgi artacak diye düşünüyorum. Sadece gösterişe dayalı, şov amaçlı birçok parçayı satın almaktansa gerçek tasarım değeri taşıyan, sanatsal bir değere sahip olan mücevheratı kullanmak kişiye daha fazla mutluluk ve güven verir. Tiffany’nin bir sloganı ile bitirmek istiyorum: “Less is more.” Sade ve yalın olanın her zaman daha güzel ve değerli olduğunu ifade eden bir slogan.

SİNEM SAK- BULGARI TÜRKİYE SATIŞ DİREKTÖRÜ

“Düğün odaklı mücevher alışverişlerinde bir azalma olmadı; tersine insanların bu konuda daha da özenli davrandıklarını söyleyebilirim.”

Aslında düğünler değil; düğün organizasyonları ertelendi ancak çoğu çift evliliklerini gerçekleştiriyor. Kimileri aile arasında, sosyal mesafeli ufak kutlamalar planlarken, kimileri ise sadece çift olarak bu özel günü kutlamayı tercih ediyor. Düğün bir insanın hayatındaki dönüm noktalarından biri, elbette insanlar bu kadar özendikleri, aylar öncesinden titizlikle planladıkları organizasyonu iptal etme zorunluluğundan ötürü ciddi bir hayal kırıklığı yaşıyor ancak buna karşılık düğünün kendi kontrollerinde olan kısımlarında da tüm seremonilere sahip çıkıyorlar. Alyans seçimi, tektaş yüzük hediyeleri de bunlardan biri. Bu nedenle düğün odaklı mücevher alışverişlerinde bir azalma olmadı; tersine insanların bu konuda daha da özenli davrandıklarını söyleyebilirim.

BEGÜM SARUHAN- C/UNIQUE MARKA VE İLETİŞİM DANIŞMANI

“Dijital platformlarda sunulan içerik artık daha hızlı olmak zorunda.”

Dijital alanı içerik olarak lüks sektörden daha kapsamlı dolduracak başka bir sektör yok. Covid-19 ile birlikte lüks tüketim de diğer sektörlerde olduğu gibi büyük oranda dijital kanallar aracılığıyla hedef kitlesiyle buluştu. Markalar dijital kanallardan sundu, tüketici memnuniyetle bunu karşıladı. Ama bu eskisinden daha hızlı bir süreci başlattı; dijital platformlarda sunulan içerik artık daha hızlı olmak zorunda. İçerik çok daha tüketici odaklı, hassas ve samimi olmalı. Sektör uzun süredir bireysel müşteri memnuniyeti, özelleştirilmiş hizmet ve ürün ile yepyeni deneyim yaratma becerisi içinde ilerliyor. Bu stratejiler inovatif dijital kanallarla ve taktiklerle gelişecek, büyük mücevher evleri tarihleri ve geleneklerinin yine ön planda olduğu ama çok daha yaratıcı hikayelerle müşterilerine ulaşacak. 

Lara MUTLU – [email protected] 

 

 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

Kalp Sağlığının Korunmasında Kırmızının Gücü
Kalp Sağlığının Korunmasında Kırmızının Gücü

Kalp Sağlığının Korunmasında Kırmızının Gücü

4 dakika okunma süresi
Çin Yeni Yıla Girdi: Yılan Yılı
Çin Yeni Yıla Girdi: Yılan Yılı

Çin Yeni Yıla Girdi: Yılan Yılı

10 dakika okunma süresi
Alkali Beslenme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Alkali Beslenme Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Alkali Beslenme Hakkında Bilmeniz Gerekenler

10 dakika okunma süresi
Şubat Ayı Sergileri
Şubat Ayı Sergileri

Şubat Ayı Sergileri

20 dakika okunma süresi
Ahu Yağtu ile Kelime Oyunu
Ahu Yağtu ile Kelime Oyunu

Ahu Yağtu ile Kelime Oyunu

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Yeni Yıl Stiline Parıltılı Dokunuşlar
Yeni Yıl Stiline Parıltılı Dokunuşlar

Yeni Yıl Stiline Parıltılı Dokunuşlar

Doğanın Gücünü Mücevhere Taşıyan Sanat: Boucheron "Untamed Nature" Koleksiyonu
Doğanın Gücünü Mücevhere Taşıyan Sanat: Boucheron "Untamed Nature" Koleksiyonu

Doğanın Gücünü Mücevhere Taşıyan Sanat: Boucheron "Untamed Nature" Koleksiyonu

Adler Fan'tasia: Göz Kamaştıran Güzellik!
Adler Fan'tasia: Göz Kamaştıran Güzellik!

Adler Fan'tasia: Göz Kamaştıran Güzellik!

Salma Hayek-Pinault'un Boucheron Işıltısı
Salma Hayek-Pinault'un Boucheron Işıltısı

Salma Hayek-Pinault'un Boucheron Işıltısı

Mimarlıkta Sessiz Lüks: Mocha Mousse'un Yükselişi Standartları Nasıl Değiştiriyor?
Mimarlıkta Sessiz Lüks: Mocha Mousse'un Yükselişi Standartları Nasıl  Değiştiriyor?

Mimarlıkta Sessiz Lüks: Mocha Mousse'un Yükselişi Standartları Nasıl Değiştiriyor?

Bulgari'den İtalyan Işıltısı
Bulgari'den İtalyan Işıltısı

Bulgari'den İtalyan Işıltısı

Ferrari En İyilerin En İyisi Seçildi
Ferrari En İyilerin En İyisi Seçildi

Ferrari En İyilerin En İyisi Seçildi

Urart'tan Antalya Altın Portakal Film Festivali'ne Özel Tasarım
Urart'tan Antalya Altın Portakal Film Festivali'ne Özel Tasarım

Urart'tan Antalya Altın Portakal Film Festivali'ne Özel Tasarım

Pomellato'dan Sanatsal Kutlama
Pomellato'dan Sanatsal Kutlama

Pomellato'dan Sanatsal Kutlama

Venedik Film Festivali'nde Angelina Jolie ve Cartier Işıltısı
Venedik Film Festivali'nde Angelina Jolie ve Cartier Işıltısı

Venedik Film Festivali'nde Angelina Jolie ve Cartier Işıltısı

2024'ün SUV Yıldızı: Toyota C-HR Hybrid
2024'ün SUV Yıldızı: Toyota C-HR Hybrid

2024'ün SUV Yıldızı: Toyota C-HR Hybrid

Yeşilin Öncülüğünde Dekorasyon Önerileri
Yeşilin Öncülüğünde Dekorasyon Önerileri

Yeşilin Öncülüğünde Dekorasyon Önerileri