AŞK-I İSTANBUL MARKASININ YARATIM SÜRECİ

Ayfer Toprak ve Bener Bengi tarafından kurulan koku markası Aşk-ı İstanbul’un izinden gittik ve markanın yaratım sürecini öğrendik.

31 Mayıs 2018 Perşembe 14:30 | Son Güncellenme:
2 dakika okunma süresi
AŞK-I İSTANBUL MARKASININ YARATIM SÜRECİ

Lara MUTLU - lara.mutlu@alem.com.tr
Fotoğraflar: Ertan DEMİRBİLEK - ertan.demirbilek@alem.com.tr

Ayfer Toprak ve Bener Bengi, 18 yaşından beri yakın arkadaş olan iki isim. Şimdilerde ise arkadaşlıklarına bir de ortaklığı ekleyen ikili, birlikte alerji yapmayan ve zararsız koku markası Aşk-ı İstanbul’u yarattı.

Koku işine girmeye nasıl karar verdiniz?
Ayfer Toprak:
Daha önce sanat galerim vardı. 25 yıl boyunca bu işle uğraştım. Kimse Bodrum’da sergi açmazken 14 sene önce ben açmaya başlamıştım ilk. Daha sonra ortağım Bener Bengi ile birlikte mekan kokuları tasarlamaya karar verdik.

Peki, neydi sizi koku işine iten?
A.T.:
Mekan kokularını çok sevmeme rağmen alerjim yüzünden rahat kullanamıyordum. Eski arkadaşım, şimdiki ortağım Bener ile sohbet ederken, “Neden zararsız ve alerji yapmayan bir koku üretmeyelim ki?” diye düşündük ve maceramız başladı.

İki ortak yollarınız nasıl kesişti?
Bener Bengi:
Ayfer ile 18 yaşından beri arkadaşız. İkimizin de yoğun iş hayatından çıkması aynı dönemlere denk geldi. Bir sohbet esnasında ortaya çıkan bu fikir büyüdü ve genişledi.

Markanızı ne zaman kurdunuz?
B.B.:
Markamız çok genç. Yaklaşık 1.5 sene önce kuruldu.

Markanızın ismi oldukça dikkat çekici. Bu isimde nasıl karar kıldınız?
A.T.:
Aşk-ı İstanbul adı ikimizin de İstanbul’a olan büyük sevgimizden geliyor.

Kokuların tasarım süreci nasıl gelişiyor?
A.T.:
Kokuların hammaddeleri İspanya’dan geliyor. İstanbul’da şişelenip kutulanıyor. Her birinin hazırlanıp dinlendirilmesi yaklaşık altı ayı buluyor.

Şu an kaç çeşit kokunuz bulunuyor?
B.B.:
Üç çeşit kokumuz var. Beyaz sabun, pudra ve sandal wood amber.

Yolda yeni bir koku var mı?
A.T.:
Dördüncü kokumuzun çalışmaları sürüyor; sonbahara çıkarmayı planlıyoruz. Hedefimiz markayı tüm Türkiye’ye tanıtıp yaydıktan sonra yurt dışında da bazı noktalarda satılmasını sağlamak.

EN ÇOK OKUNANLAR

Kyoto'da Zamanın Yeni Yorumu

Kyoto'da Zamanın Yeni Yorumu

1 dakika okunma süresi
Anim'in Renkli Dünyası Bodrum'da

Anim'in Renkli Dünyası Bodrum'da

1 dakika okunma süresi
2025 Yazının Sürpriz Çiftleri

2025 Yazının Sürpriz Çiftleri

1 dakika okunma süresi
Boğaz'da Bir Yaz Rüyası: Grace Brands Summer Lounge

Boğaz'da Bir Yaz Rüyası: Grace Brands Summer Lounge

1 dakika okunma süresi
Louis Vuitton, “Visionary Journeys” Sergisi ile Japonya'da

Louis Vuitton, “Visionary Journeys” Sergisi ile Japonya'da

10 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Gastronomi, Sanat ve Alışverişle Şekillenen Bir Bodrum Hikayesi

Gastronomi, Sanat ve Alışverişle Şekillenen Bir Bodrum Hikayesi

Samimiyeti Ve Koton Koleksiyonuyla Yakaladığı Uyumla Çok Gerçek: Sibil Çetinkaya

Samimiyeti Ve Koton Koleksiyonuyla Yakaladığı Uyumla Çok Gerçek: Sibil Çetinkaya

Rezzan Benardete ile Mekanların Ruhuna Yolculuk

Rezzan Benardete ile Mekanların Ruhuna Yolculuk

Stilin Kalbine Yolculuk: Selma Çilek Çiftçi

Stilin Kalbine Yolculuk: Selma Çilek Çiftçi

Güzellik Dünyasının İlham Veren Gecesi

Güzellik Dünyasının İlham Veren Gecesi

Türk Beachwear Tasarımcılarından İlhamla: OYE

Türk Beachwear Tasarımcılarından İlhamla: OYE

Kelly Rutherford'un Duygularla Harmanladığı Yolculuk

Kelly Rutherford'un Duygularla Harmanladığı Yolculuk

Zamansız Tavrın İzinde: Şebnem Çapa

Zamansız Tavrın İzinde: Şebnem Çapa

Konstantinos Argiros'un İlk İstanbul Konseri Heyecanı

Konstantinos Argiros'un İlk İstanbul Konseri Heyecanı

Esma Dereboy ile Zamana Dokunan Sofralar

Esma Dereboy ile Zamana Dokunan Sofralar

Burcu Kutluk ile Doğayla Uyumun ve İçsel Dönüşümün Yolculuğu

Burcu Kutluk ile Doğayla Uyumun ve İçsel Dönüşümün Yolculuğu

Türk Beachwear Tasarımcılarından İlhamla: Moeva

Türk Beachwear Tasarımcılarından İlhamla: Moeva