Woolmark'tan Eko Kampanya: “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin”

Woolmark, “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin” sloganıyla yeni bir eko kampanya başlattı.

15 Eylül 2022 Perşembe 18:43 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi

"Fosil Yakıt Değil Yün Giyin" sloganıyla startı verilen kampanya ile Woolmark, tüketicileri sentetik kumaşların fosil yakıtlardan yapıldığı konusunda eğitmeyi ve satın alma kararı verirken doğal kumaşları, özellikle de yünlü kumaşları seçmeye teşvik etmeyi amaçlıyor. Çünkü dünyada her 25 dakikada, bir olimpik havuz büyüklüğünde fosil yakıt, sentetik kumaş üretimi için kullanılıyor.

Woolmark'ın bu yeni kampanya stratejisinin merkezinde, lifler ve etki arasındaki bağlantı konusunda belirgin bir farkındalık eksikliği olduğunu gösteren araştırmaları yer alıyor. Araştırmalar, her 10 tüketiciden 8'inin sentetik liflerin kökenini bilmediğini ortaya koydu. Bu neden önemli? Çünkü gerçekler olmadan tüketiciler bilinçli kararlar alamazlar. Yün, gümüş kurşun değildir, ancak çözümün bir parçasıdır: doğal, yenilenebilir, biyolojik olarak parçalanabilir, dayanıklı ve geri dönüştürülebilir.

Kampanya filminin senaryosu ve prodüksiyonu Park Village, Studio Birthplace ve daha önce Greenpeace'in Wasteminster kampanyasını gerçekleştiren 20Something firmasının iş birliğiyle hayata geçirildi. Kampanya filminin amacı; insanların bir dakikanın sonunda "bilinç kazanması" ve aslında "fosil yakıt" giydiklerinin farkına varması. 20Something'in strateji partneri olan Fran Docx'a göre asıl amaç; fosil yakıt bazlı sentetik kumaşlar ve yün gibi organik kumaşlar arasındaki tercih farkının gezegene olan etkilerinin farkına varılarak iyi anlaşılması. Özellikle "fast fashion" (hızlı moda) anlayışıyla birlikte üretimin hızlanmasıyla gardıroplarımızda daha fazla yer alan sentetik kumaşların aslında bir alternatifi olduğu ve bu alternatiflerden birinin yün gibi organik ürünlerle yer değiştirebileceğinin anlaşılması hedefleniyor.

Kampanya filmine ek olarak Londra'daki Piccadilly Circus ve New York'taki Times Meydanı gibi ikonik mekanlarda görsel olarak sürükleyici ve çarpıcı dijital görüntüler eşlik edecek. Woolmark, eko kampanyasını, TikTok hesabından da paylaşarak Z Kuşağı'nı da bilinçlendirecek.

Woolmark Başvuruları Başladı

Simurg Inn ile Sürdürülebilir Yeniden Doğuş

Pomellato'dan Sürdürülebilir Yaklaşım

EN ÇOK OKUNANLAR

Mayıs Ayı Burç Yorumları

Mayıs Ayı Burç Yorumları

20 dakika okunma süresi
2024 Miami Formula 1 Grand Prix'sinde Neler Oldu?

2024 Miami Formula 1 Grand Prix'sinde Neler Oldu?

1 dakika okunma süresi
2024 MET Gala En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

2024 MET Gala En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

1 dakika okunma süresi
Mayıs Ayı Dizi Önerileri

Mayıs Ayı Dizi Önerileri

15 dakika okunma süresi
Mayıs Ayı Film Önerileri

Mayıs Ayı Film Önerileri

22 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Beyaz Perdeden Kırmızı Halıya Method Dressing

Beyaz Perdeden Kırmızı Halıya Method Dressing

En İyi Bomber Deri Ceket Kombinleri

En İyi Bomber Deri Ceket Kombinleri

Moda Tasarımcıları ile Gelinlik Trendleri

Moda Tasarımcıları ile Gelinlik Trendleri

Ipekyol x Elie Saab İş Birliği

Ipekyol x Elie Saab İş Birliği

En Çok Sevilen Adidas Sneaker Modelleri Nelerdir?

En Çok Sevilen Adidas Sneaker Modelleri Nelerdir?

Dries Van Noten Moda Dünyasına Veda Ediyor

Dries Van Noten Moda Dünyasına Veda Ediyor

Moda Dünyasında Değişim

Moda Dünyasında Değişim

Nur Karaata “Dolce Vita” İlkbahar/Yaz 2024 Koleksiyonu

Nur Karaata “Dolce Vita” İlkbahar/Yaz 2024 Koleksiyonu

2024 Oscar Kırmızı Halısı'ndan Yükselen Trend: Gümüş Elbiseler

2024 Oscar Kırmızı Halısı'ndan Yükselen Trend: Gümüş Elbiseler

Özgür Masur x Gizia Gate'in Byzantium Koleksiyon Sergisi

Özgür Masur x Gizia Gate'in Byzantium Koleksiyon Sergisi

Pelin Kaya ve Ayşe Brav'ın Yeni Markası: BETTERDAYS

Pelin Kaya ve Ayşe Brav'ın Yeni Markası: BETTERDAYS

Pierpaolo Piccioli'den Valentino'ya Veda

Pierpaolo Piccioli'den Valentino'ya Veda