MÜCEVHER SEKTÖRÜNÜ NELER BEKLİYOR?

Alanında uzman isimler, mücevher sektörünün geleceğini yorumladı.

1 Temmuz 2020 Çarşamba 15:55 | Son Güncellenme:
5 dakika okunma süresi

OSMAN GEYLAN – GİLAN İKİNCİ KUŞAK TEMSİLCİSİ

“Lüks sektöründe pandemiden ötürü değişmeyen bir nokta olduğunu düşünüyorum: Kişisel deneyimleme.”

Lüks sektöründe pandemiden ötürü değişmeyen bir nokta olduğunu düşünüyorum: Kişisel deneyimleme. Lüks, her zaman bireysel deneyimler yaşatan bir sektör olduğu için burada kişiye özel deneyimler sunulmaya devam edecek. Üretimin durması, Kapalıçarşı’daki atölyelerin durması ile alakalı bir durum olarak değerlendirilebilir fakat bağımsız mücevher tasarımcıları gibi biz de tasarımlarımıza bu dönemde daha fazla zaman ayırabildik ve birebir tasarımlarımızı yaratmaya devam ettik. Bu dönemde tasarıma verilen önemin meyvesi olarak da Bespoke (Kişiye Özel Tasarım) projemizi hayata geçirdik. 

GÖKÇE ATUK- TIFFANY & CO. TÜRKİYE TEMSİLCİSİ

“Pandemiden dolayı daha sade ama daha değerli olana ilgi artacak diye düşünüyorum.”

Dünyada yaşanan bütün krizler insanların kendi özüne dönmesini, gerçek değerleri takdir edip benimsemelerine yol açmıştır. Bu anlamda da yaşanan pandemiden dolayı daha sade ama daha değerli olana ilgi artacak diye düşünüyorum. Sadece gösterişe dayalı, şov amaçlı birçok parçayı satın almaktansa gerçek tasarım değeri taşıyan, sanatsal bir değere sahip olan mücevheratı kullanmak kişiye daha fazla mutluluk ve güven verir. Tiffany’nin bir sloganı ile bitirmek istiyorum: “Less is more.” Sade ve yalın olanın her zaman daha güzel ve değerli olduğunu ifade eden bir slogan.

SİNEM SAK- BULGARI TÜRKİYE SATIŞ DİREKTÖRÜ

“Düğün odaklı mücevher alışverişlerinde bir azalma olmadı; tersine insanların bu konuda daha da özenli davrandıklarını söyleyebilirim.”

Aslında düğünler değil; düğün organizasyonları ertelendi ancak çoğu çift evliliklerini gerçekleştiriyor. Kimileri aile arasında, sosyal mesafeli ufak kutlamalar planlarken, kimileri ise sadece çift olarak bu özel günü kutlamayı tercih ediyor. Düğün bir insanın hayatındaki dönüm noktalarından biri, elbette insanlar bu kadar özendikleri, aylar öncesinden titizlikle planladıkları organizasyonu iptal etme zorunluluğundan ötürü ciddi bir hayal kırıklığı yaşıyor ancak buna karşılık düğünün kendi kontrollerinde olan kısımlarında da tüm seremonilere sahip çıkıyorlar. Alyans seçimi, tektaş yüzük hediyeleri de bunlardan biri. Bu nedenle düğün odaklı mücevher alışverişlerinde bir azalma olmadı; tersine insanların bu konuda daha da özenli davrandıklarını söyleyebilirim.

BEGÜM SARUHAN- C/UNIQUE MARKA VE İLETİŞİM DANIŞMANI

“Dijital platformlarda sunulan içerik artık daha hızlı olmak zorunda.”

Dijital alanı içerik olarak lüks sektörden daha kapsamlı dolduracak başka bir sektör yok. Covid-19 ile birlikte lüks tüketim de diğer sektörlerde olduğu gibi büyük oranda dijital kanallar aracılığıyla hedef kitlesiyle buluştu. Markalar dijital kanallardan sundu, tüketici memnuniyetle bunu karşıladı. Ama bu eskisinden daha hızlı bir süreci başlattı; dijital platformlarda sunulan içerik artık daha hızlı olmak zorunda. İçerik çok daha tüketici odaklı, hassas ve samimi olmalı. Sektör uzun süredir bireysel müşteri memnuniyeti, özelleştirilmiş hizmet ve ürün ile yepyeni deneyim yaratma becerisi içinde ilerliyor. Bu stratejiler inovatif dijital kanallarla ve taktiklerle gelişecek, büyük mücevher evleri tarihleri ve geleneklerinin yine ön planda olduğu ama çok daha yaratıcı hikayelerle müşterilerine ulaşacak. 

Lara MUTLU – lara.mutlu@alem.com.tr 

 

 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

Özge Gürel ile Dubai Keşfi

Özge Gürel ile Dubai Keşfi

16 dakika okunma süresi
24 Nisan'daki Akrep Burcu Dolunayında Burçları Neler Bekliyor?

24 Nisan'daki Akrep Burcu Dolunayında Burçları Neler Bekliyor?

10 dakika okunma süresi
“Kimler Geldi Kimler Geçti” Dizisi Hakkında Her Şey

“Kimler Geldi Kimler Geçti” Dizisi Hakkında Her Şey

3 dakika okunma süresi
Arzu Nesnesi: Hailey Bieber'ın Rhode Telefon Kılıfı

Arzu Nesnesi: Hailey Bieber'ın Rhode Telefon Kılıfı

1 dakika okunma süresi
Ipekyol x Elie Saab İş Birliği

Ipekyol x Elie Saab İş Birliği

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Boucheron'un Couture Koleksiyonu

Boucheron'un Couture Koleksiyonu

Boucheron'dan İkonik 20.Yıl Kutlaması

Boucheron'dan İkonik 20.Yıl Kutlaması

Boucheron'un Yeni Yıl Kutlaması

Boucheron'un Yeni Yıl Kutlaması

Karl Lagerfeld Müzayedesi

Karl Lagerfeld Müzayedesi

Altın Küre Ödülleri'nin En İyi Mücevher Görünümleri

Altın Küre Ödülleri'nin En İyi Mücevher Görünümleri

Audrey Hepburn'ün Kolyesi Christie's Müzayedesi'nde

Audrey Hepburn'ün Kolyesi Christie's Müzayedesi'nde

Mücevher Hikayesi: SIMandROZ

Mücevher Hikayesi: SIMandROZ

Bulgari'nin Yeni Kreatif Direktörü: Mary Katrantzou

Bulgari'nin Yeni Kreatif Direktörü: Mary Katrantzou

Nadir Çantalar Christie's Müzayedesinde

Nadir Çantalar Christie's Müzayedesinde

Adler'in Ustalık Eseri: Pembe İnciler

Adler'in Ustalık Eseri: Pembe İnciler

Tiffany & Co.'nun “Tiffany Wonder” Sergisi

Tiffany & Co.'nun “Tiffany Wonder” Sergisi

İkonik Saatlerin Gizemli Hikayeleri

İkonik Saatlerin Gizemli Hikayeleri