TASARIMCI SOHBETİ: ÖZLEM ÜREGÜL

Beden olumlama hareketini benimseyen ve kıyafetlerin her bedende güzel olduğunu savunan Özlem Üregül ile kısa bir süre önce hayata geçirdiği markasını konuştuk.

ABONE OL
28 Ağustos 2018 Salı 14:56 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi
TASARIMCI SOHBETİ: ÖZLEM ÜREGÜL

Ayça Barut Tanman – ayca.tanman@alem.com.tr / Fotoğraflar: Pınar GEDİKÖZER

Özlem Üregül, yakın çevresindeki arkadaşlarının büyük beden kıyafetler bulmakta zorlandığını görünce bu alana yönelmiş. Modanın tüm bedenler için var olması gerektiğini savunan Üregül, vücuduyla barışık, cesur ve şık kadınlar için Sofi & Sofi markasını hayata geçirmiş. Üregül ile evinde buluştuk ve henüz çok yeni olan markasının heyecanına ortak olduk.

Kendi markanızı hayata geçirmeden önce İngiltere’de tecrübe kazanmışsınız. Oradaki deneyimlerinizden bahsedebilir misiniz?

Evet, İngiltere’de bir yandan okurken bir yandan da moda sektörüne nasıl girebilirim diye düşünmeye başladım. İlk adımım London Fashion Academy’de moda eğitimi almak oldu. Moda sektörünü, işlerin A’dan Z’ye nasıl işlediğini burada öğrenmiş oldum. Sonrasında ise Next mağazalarında satış asistanlığından depo asistanlığa kadar farklı birçok departmanda çalıştım. Mağazada çalışmak çok farklı bir deneyimdi. Müşterilerin ne istediğini, neden beğenip beğenmediğini ilk siz görüyorsunuz. Markaların önemli feedback’lerinden birinin de satış asistanları olduğunu düşünüyorum. Daha sonra Birmingham’da yaklaşık bir yıl butik bir giyim markasında ürün seçimi ve satış departmanında çalıştıktan sonra İstanbul’a döndüm.

Sofi & Sofi’nin hikayesi nedir?

Sofi & Sofi bir felsefeden yola çıkarak oluştu. Marka olarak ‘Body Positive’ yani ‘Beden olumlama’ hareketini benimsedik. Tasarımlarımızla bu bilinci insanlara yansıtmak amacım. Güçlü kadınlardan ilham alıyoruz. Büyük beden modeli ve ‘body activist’ olan Ashley Graham örneğin, güzelliği ve kendine güveni ile birçok kadına ilham kaynağı. Bir diğeri ise iki milyon takipçisiyle ‘body activist’ Tess Holiday. Beden olumlama hareketi ‘normal’ kabul edilenin neden ‘normal’ olduğunu sorgulayan, her türlü bedenin aslında normal olduğunu vurgulayan, kendini olduğun halinle sevdirecek bir felsefe. Bunun için marka olarak giysilerimizin kumaşlarını, renklerini, modellerini özenle seçtik. Tasarımlarımızla kendine güvenen, bedenini ve kendini daha çok sevdiren, insanı olduğu gibi rahat ve şık hissettiren tasarımlar yapmak amacımız.

Tasarım yaparken nelerden ilham alıyorsunuz?

Tasarımlarımızı yaparken, günlük yaşantılardan, trendlerden ve akımlardan ilham alıyoruz. Örneğin artık yalnızca kusurları örten değil daha cesur kıyafetler tercih ediliyor. Biz de bu yönde ilerliyor olacağız.

RÖPORTAJIN TAMAMI ALEM'DE.

EN ÇOK OKUNANLAR

Netflix'te Mutlaka İzlenmesi Gereken En İyi 56 Film
Netflix'te Mutlaka İzlenmesi Gereken En İyi 56 Film

Netflix'te Mutlaka İzlenmesi Gereken En İyi 56 Film

23 dakika okunma süresi
Kelebekler Vadisi Hakkında Bilmeniz Gerekenler Her Şey
Kelebekler Vadisi Hakkında Bilmeniz Gerekenler Her Şey

Kelebekler Vadisi Hakkında Bilmeniz Gerekenler Her Şey

13 dakika okunma süresi
2025 Wimbledon'da Stilleriyle Öne Çıkan Ünlüler
2025 Wimbledon'da Stilleriyle Öne Çıkan Ünlüler

2025 Wimbledon'da Stilleriyle Öne Çıkan Ünlüler

1 dakika okunma süresi
Kilo ve Marka Zorbalığı
Kilo ve Marka Zorbalığı

Kilo ve Marka Zorbalığı

6 dakika okunma süresi
Khloe Kardashian'da Hangi Estetik İşlemler Var?
Khloe Kardashian'da Hangi Estetik İşlemler Var?

Khloe Kardashian'da Hangi Estetik İşlemler Var?

4 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Moda Haftasının Perde Arkasında Yaşananlar
Moda Haftasının Perde Arkasında Yaşananlar

Moda Haftasının Perde Arkasında Yaşananlar

Fendi'de Yeni Dönem
Fendi'de Yeni Dönem

Fendi'de Yeni Dönem

Selma Çilek'in Favori Sokak Stilleri
Selma Çilek'in Favori Sokak Stilleri

Selma Çilek'in Favori Sokak Stilleri

Gücünü Doğadan Alan Bir Marka: Atelier Tenera
Gücünü Doğadan Alan Bir Marka: Atelier Tenera

Gücünü Doğadan Alan Bir Marka: Atelier Tenera

Gül Ağış ile Moda Sektöründe Dijitalleşme
Gül Ağış ile Moda Sektöründe Dijitalleşme

Gül Ağış ile Moda Sektöründe Dijitalleşme

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'da Son Gelişme
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'da Son Gelişme

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'da Son Gelişme

Enerjine Göre Simgeni Seç: Zeynep Tosun X Nordia
Enerjine Göre Simgeni Seç: Zeynep Tosun X Nordia

Enerjine Göre Simgeni Seç: Zeynep Tosun X Nordia

Selma Çilek'in Paris'ten Favori Sokak Stilleri
Selma Çilek'in Paris'ten Favori Sokak Stilleri

Selma Çilek'in Paris'ten Favori Sokak Stilleri

Aquazzura İlhamını Bond Kızları'ndan Alıyor
Aquazzura İlhamını Bond Kızları'ndan Alıyor

Aquazzura İlhamını Bond Kızları'ndan Alıyor

Arzu Kaprol'ün Yeni “Nude” Koleksiyonunu Keşfettik
Arzu Kaprol'ün Yeni “Nude” Koleksiyonunu Keşfettik

Arzu Kaprol'ün Yeni “Nude” Koleksiyonunu Keşfettik

Dolce Gabbana Alta Moda: “A Family Affair”
Dolce Gabbana Alta Moda: “A Family Affair”

Dolce Gabbana Alta Moda: “A Family Affair”

Tommy Hilfiger'ın Sürdürülebilir Koleksiyonu
Tommy Hilfiger'ın Sürdürülebilir Koleksiyonu

Tommy Hilfiger'ın Sürdürülebilir Koleksiyonu