TİNA'NIN HİKAYESİ

Nişantaşı’nda yıllardır var olan ve hep önünden geçtiğim Tina Jewellery’den içeri girdim ve bambaşka bir dünya ile karşılaştım. Markanın hikayesini tasarımcısı Esra Moreno’dan dinlemeye ne dersiniz?

ABONE OL
8 Mart 2018 Perşembe 10:37 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi
TİNA'NIN HİKAYESİ

Röportaj: Lara Mutlu - lara.mutlu@alem.com.tr

Üniversite yıllarından beri mücevher tasarımına merak saran Esra Moreno ile Tina Jewellery’nin hikayesini konuştuk.

Takı tasarımı yapmaya ne zaman, nasıl başladınız?
Mücevher tasarımına üniversite döneminde, tüm okul dışında arta kalan zamanlarımı geçirdiğim; annemin kurucusu olduğu Tina Jewellery’de başladım. O zamanlarda envanterimiz, ürünlerimizi elle çizdiğimiz bir defterde tutuluyordu. Annem burada da her zamanki titizliğini gösteriyor; ürünü yeteri kadar güzel çizilmiş bulmazsa silip tam anlamıyla benzer olana kadar tekrar tekrar çizdiriyordu. Ben zaman içerisinde kendimi geliştirdim ve mücevherlerin sahip oldukları ayrıntıları her geçen gün daha iyi görebilmeye başladım. Bir süre sonra olanları resimlemek yerine kendi hayalimdeki, kullanmaktan zevk alacağımı düşündüğüm tasarımları çizmeye başladım. 

Tina adı nereden geliyor?
Tina adı babamın, annemin gerçek ismi olan Christa adının Türkiye’de zor telaffuz edileceğini düşünüp onu Tina diye çağırmasıyla başlıyor. Annem de 1992 yılında kurduğu mücevher markasına kendi adıyla bütünleşen Tina Jewellery ismini veriyor.

Tasarımda nasıl bir stiliniz var?
Tasarımlarım, barındırdıkları fikir ve kusursuz detayları ile kolayca ayrıştırılabilir. Daha nadir olanın peşine düşen kadınların, kasalarda saklamak yerine, günün her saati kullanmaktan zevk aldıkları parçalar olmasını istiyoruz. Sonuçta adı üstünde mücevher çok kıymetli bir değer, ancak bu değerin yılda sadece bir-iki kez, belirli zamanlarda kullanılması bizce doğru değil. Biz “En değerli sensin” sloganını savunurken, en değerlinin de kişinin yaşamının her anında onunla birlikte, tüm pozitif enerjisini vermesinden yanayız. Tabii ki, insanın kasasında aile yadigârı olan veya koruma amaçlı tuttuğu parçalar olabilir ama kullanma alanı kısıtlı olduğu için kasada tutulan parçalar yanlış yatırımlardır.

Hangi materyallerle çalışıyorsunuz?
Nadir ve üst kalitede olan renkli taşlar, pırlanta ve altını birlikte kullanıyoruz. Bizim için en önemli kriter taşların suni bir işleme tabi tutulmamış olması. 

Sizce sizin tasarımlarınızı özel ve farklı kılan şey nedir?
Ürünlerimizle ilk defa karşılaşan kişilerden en sık duyduğumuz şeyler, “Bunlar Türkiye’de mi yapılıyor” ya da “Ürünleriniz çok farklı, başka hiçbir yerde bu kadar değişik tasarım görmedim” oluyor. Sanırım yarı Avrupalı, yarı Türk olmamız ve en önemlisi kadın olmamız tasarımlarımıza ayrıcalık katıyor.

Röportajın tamamı bu hafta ALEM'de...

EN ÇOK OKUNANLAR

Pedro Pascal'ın En İkonik Moda Seçimleri
Pedro Pascal'ın En İkonik Moda Seçimleri

Pedro Pascal'ın En İkonik Moda Seçimleri

1 dakika okunma süresi
Jimmy Choo'dan İkonik Koleksiyon
Jimmy Choo'dan İkonik Koleksiyon

Jimmy Choo'dan İkonik Koleksiyon

2 dakika okunma süresi
Barış Arduç ve Tuba Büyüküstün'ü Bir Araya Getiren “Dehşet Bey”den İlk Kareler
Barış Arduç ve Tuba Büyüküstün'ü Bir Araya Getiren “Dehşet Bey”den İlk Kareler

Barış Arduç ve Tuba Büyüküstün'ü Bir Araya Getiren “Dehşet Bey”den İlk Kareler

1 dakika okunma süresi
Z Kuşağı'nın Yeni Tutkusu: Logolu Göz Altı Maskeleri
Z Kuşağı'nın Yeni Tutkusu: Logolu Göz Altı Maskeleri

Z Kuşağı'nın Yeni Tutkusu: Logolu Göz Altı Maskeleri

2 dakika okunma süresi
78. Cannes Film Festivali'nde Ödüller Sahiplerini Buldu
78. Cannes Film Festivali'nde Ödüller Sahiplerini Buldu

78. Cannes Film Festivali'nde Ödüller Sahiplerini Buldu

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Rosella Karabacak ile Sofraların Ruhuna Yolculuk
Rosella Karabacak ile Sofraların Ruhuna Yolculuk

Rosella Karabacak ile Sofraların Ruhuna Yolculuk

Dingin Bir Güç: Ecem Özkaya
Dingin Bir Güç: Ecem Özkaya

Dingin Bir Güç: Ecem Özkaya

Kahkaha, Deneyim ve Akış: Moshe Aelyon
Kahkaha, Deneyim ve Akış: Moshe Aelyon

Kahkaha, Deneyim ve Akış: Moshe Aelyon

Ece Nayman: Gücünü Renklerden Alan Bir Moda Yolculuğu
Ece Nayman: Gücünü Renklerden Alan Bir Moda Yolculuğu

Ece Nayman: Gücünü Renklerden Alan Bir Moda Yolculuğu

Neslihan Şen ile Çırağan Sarayı'nın Dönüşüm Hikayesi
Neslihan Şen ile Çırağan Sarayı'nın Dönüşüm Hikayesi

Neslihan Şen ile Çırağan Sarayı'nın Dönüşüm Hikayesi

Pelin Akil ile New York'ta Hayatın Ritmini Konuştuk
Pelin Akil ile New York'ta Hayatın Ritmini Konuştuk

Pelin Akil ile New York'ta Hayatın Ritmini Konuştuk

Kalpten Hikayeler: Selim, Alp, Melike Sarı Katipoğlu
Kalpten Hikayeler: Selim, Alp, Melike Sarı Katipoğlu

Kalpten Hikayeler: Selim, Alp, Melike Sarı Katipoğlu

Sinem Güngör Işık, Funda Filibeli ve Pelin Altuniş'ten Çarpıcı İş Birliği
Sinem Güngör Işık, Funda Filibeli ve Pelin Altuniş'ten Çarpıcı İş Birliği

Sinem Güngör Işık, Funda Filibeli ve Pelin Altuniş'ten Çarpıcı İş Birliği

Mitolojiden Yapay Zekaya: Emre Yusufi'nin Sanat Yolculuğu
Mitolojiden Yapay Zekaya: Emre Yusufi'nin Sanat Yolculuğu

Mitolojiden Yapay Zekaya: Emre Yusufi'nin Sanat Yolculuğu

Kalpten Hikayeler: Siena Ada, Melodi Elbirliler Türkmen
Kalpten Hikayeler: Siena Ada, Melodi Elbirliler Türkmen

Kalpten Hikayeler: Siena Ada, Melodi Elbirliler Türkmen

Kalpten Hikayeler: Atlas, Zeynep Tuğçe Bayat Elçin
Kalpten Hikayeler: Atlas, Zeynep Tuğçe Bayat Elçin

Kalpten Hikayeler: Atlas, Zeynep Tuğçe Bayat Elçin

Zümrüt Yezdani Kedik ile Disiplin, İlham ve Sürdürülebilirlik Üzerine
Zümrüt Yezdani Kedik ile Disiplin, İlham ve Sürdürülebilirlik Üzerine

Zümrüt Yezdani Kedik ile Disiplin, İlham ve Sürdürülebilirlik Üzerine