PANDEMİ VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM MESELESİ

Pandemi süreci, dijital dünyamızı bir hayli etkiledi. Gelin, bu dijital dönüşüm meselesini birlikte inceleyelim.

ABONE OL
05 Mayıs 2020 Salı 19:55 | Son Güncellenme:
5 dakika okunma süresi
PANDEMİ VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM MESELESİ

İnsanoğlu her şarta, her koşula, her ortama, aklınıza gelebilecek her ama her şeye alışabilir. “Ben yapamam, hayatta olmaz” dediği her şeyi yapabilir. Yeter ki, uygun şartlar oluşsun. İçgüdüsel olarak yapımız, varoluşumuz böyle.

Pandeminin ilk günlerinden bugüne çok şey değişti. Nihayet büyük çoğunluk, yaşadığımız olayı tüm gerçekliğiyle idrak edebildi ki, bence en zor kısım da buydu. Ardından kabul sürecine geçenler arasında ayrışmalar başladı. Bir yanda isyan edenler ve şikayet kültürünü benimseyenler oldu. Diğer yanda, “Tamam, vaziyet bu. Hayatımı bu şekilde nasıl devam ettirebilirim?” diye düşünüp harekete geçenler. Bu dönemde aklı selim kalabilmek, kimse için kolay olmadı elbet. Bir tarafta çevremizden, yakınlarımızdan duyduğumuz hastalık haberleri, diğer yanda eğer şanslıysak, sadece televizyon ekranlarından ve sosyal medya hesaplarından okuduklarımız...

BOCALAMA DÖNEMİ

İtiraf etmek gerekiyor ki, yaşam şeklini, lifestyle kareler ve video’lar ile sunan ve insanları “influence” etmek isteyenler bu dönemde bocaladı. Türkiye’de ilk vakanın görüldüğü gecenin sabahında, “Evde de şık olmanızı sağlayacak eşofmanlar için sayfayı yukarı kaydırın” minvalinde hikayeler ile tüketmenin dayanılmaz baskısını takipçilerinin omuzlarına yıkan ‘influencer’lar oldu. Pek çok büyük şirket, 2020’yi nasıl zarar almadan kapatabileceklerini hesaplamaya başlamışken; online alışveriş siteleri sponsorlu reklamları ile Instagram’ı her açtığımızda aklımızı çelmeye çalıştı. Ve elbette, ‘influencer’lar bir kez daha kazandı; o ekranlar yukarı kaydırıldı, ürünler sepetlere eklendi...

ASIL KAZANANLAR

Bu madalyonun sadece görünen yüzü. İşin perde arkasında yaşananlar pek de öyle değil. Emin olduğum bir şey var; o da bu sektörün 100 metre koşucularının değil, maraton geçmek isteyenlerin yanında saf tutuyor olması. Uzun vadede takipçileriyle, okuyucuları ile iletişimde kalan; onları dinleyen ve ihtiyaçlarına cevap arayan ‘influencer’lar ile markalar, her şeyden önce takipçilerinin ve tüketicilerinin gönül bağını kazanıyorlar. Ve bu gönül bağı, krizler gelip geçtikten sonra da baki kalıyor. 

DİJİTAL DÖNÜŞÜM MESELESİ

Şimdilerde sazı eline alan herkes, dijital medyanın değişim ve dönüşüm içinde olduğundan dem vuruyor. Pek tabii, bu değişim/dönüşüm dediğimiz şey pandemi ile başlamadı. Ama yaşamakta olduğumuz süreç; sektörü, markaları, ‘influencer’ları ve bilumum bazı insanları şöyle bir sarstı. Tabii, herkes sarsıntıyı eşit derecede hissetmedi ama hissedenler için yeni bir dönemin başladığı aşikar.

YENİ DÖNEM

Peki, nedir bu yeni dönem? İşin aslı, dönem yeni ama formül eski: Empati, lafta olmayan gerçek samimiyet, dilbilgisine saygı, doğru Türkçe kullanımı ve telaffuzu, modadan ekonomiye; politikadan coğrafyaya her konu hakkında en azından temel bilgilere ve bir fikre sahip olma, kendini mütemadiyen yenileyip geliştirme ve tabii ki, en önemlisi adını altın harflerle yazmamız gereken yaratıcılık. Tüm bunlar olunca, bugün ‘influencer’lık biter, yarın bir yenisi gelir. Tıpkı zamanında blogger’lığın, ‘influencer’lığa evrilmesi gibi. Kısaca mecralar değişir ama üretken ve yaratıcı isimler var olmaya devam eder. 

Lara MUTLU – lara.mutlu@alem.com.tr

 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

2021 Nisan Ayı Burç Yorumları
2021 Nisan Ayı Burç Yorumları

2021 Nisan Ayı Burç Yorumları

23 dakika okunma süresi
Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap
Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap

Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap

5 dakika okunma süresi
Astrolojik Aşk Rehberi: Koç
Astrolojik Aşk Rehberi: Koç

Astrolojik Aşk Rehberi: Koç

25 dakika okunma süresi
Süper Modellerden İlhamla Jean Giyme Rehberi
Süper Modellerden İlhamla Jean Giyme Rehberi

Süper Modellerden İlhamla Jean Giyme Rehberi

1 dakika okunma süresi
Göz Altı Morluklarına Veda Etme Vakti
Göz Altı Morluklarına Veda Etme Vakti

Göz Altı Morluklarına Veda Etme Vakti

1 dakika okunma süresi
6 Adımda Sivilcelerle Vedalaşın
6 Adımda Sivilcelerle Vedalaşın

6 Adımda Sivilcelerle Vedalaşın

1 dakika okunma süresi
'Nail Art' Önerileri: Altın Tırnaklar
'Nail Art' Önerileri: Altın Tırnaklar

'Nail Art' Önerileri: Altın Tırnaklar

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

2021 Ocak Ayı Burç Yorumları
2021 Ocak Ayı Burç Yorumları

2021 Ocak Ayı Burç Yorumları

Prens Harry & Meghan Markle Oprah Winfrey'in Konuğu
Prens Harry & Meghan Markle Oprah Winfrey'in Konuğu

Prens Harry & Meghan Markle Oprah Winfrey'in Konuğu

Regé-Jean Page Kimdir?
Regé-Jean Page Kimdir?

Regé-Jean Page Kimdir?

Prens Philip Aramızdan Ayrıldı
Prens Philip Aramızdan Ayrıldı

Prens Philip Aramızdan Ayrıldı

Meghan Markle ve Prens Harry Bebeklerinin Cinsiyetini Açıkladı
Meghan Markle ve Prens Harry Bebeklerinin Cinsiyetini Açıkladı

Meghan Markle ve Prens Harry Bebeklerinin Cinsiyetini Açıkladı

2021 Yılına Astrolojik Bakış
2021 Yılına Astrolojik Bakış

2021 Yılına Astrolojik Bakış

78.Altın Küre Ödülleri'nin Kazananlar Listesi
78.Altın Küre Ödülleri'nin Kazananlar Listesi

78.Altın Küre Ödülleri'nin Kazananlar Listesi

Kraliçe II Elizabeth'in Pandemi Önlemi
Kraliçe II Elizabeth'in Pandemi Önlemi

Kraliçe II Elizabeth'in Pandemi Önlemi

Prens Harry'den Açıklama
Prens Harry'den Açıklama

Prens Harry'den Açıklama

Meghan Markle Bebek Beklediğini Açıkladı
Meghan Markle Bebek Beklediğini Açıkladı

Meghan Markle Bebek Beklediğini Açıkladı

Kitty Spencer Dolce & Gabbana'nın Marka Elçisi Oldu
Kitty Spencer Dolce & Gabbana'nın Marka Elçisi Oldu

Kitty Spencer Dolce & Gabbana'nın Marka Elçisi Oldu

Prens Harry'ye Göre “The Crown” Dizisi
Prens Harry'ye Göre “The Crown” Dizisi

Prens Harry'ye Göre “The Crown” Dizisi