Elif Karakışla ile Melissima Üzerine Sohbet

Melissima'nın kurucusu ve CEO'su Elif Karakışla, botoksa alternatif olabilecek bir serumun piyasaya sürüldüğünün müjdesini veriyor.

YAZAR: Nazlı Sancaklı
6 Kasım 2023 Pazartesi 17:13 | Son Güncellenme:
11 dakika okunma süresi

1. Elif Karakışla kimdir? Bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

Elif Karakışla, Boğaziçi Üniversitesi – '99 İşletme Bölümü mezunu, 16 yıl önce dünyada rakibi ve muadili bulunmayan bir güzellik merkezi modeli olarak Melissima'yı kurmuş ve dünyanın en güçlü medikal kozmetik markalarını bünyesine katmış, başarılı, tutkulu ve mutlu bir kadın girişimcidir. Bize, üniversitede hocalarımız girişimci olmak, kendi markamızı yaratmak ve ülkeye istihdam kaynağı olabilmeyi sürekli aşılamışlardı. Sanıyorum aşı tuttu.

Bugün; Türk kadınına istihdam sağlamaktan ve birçok global dermokozmetik markasının Türk pazarına girerek ülkemize yatırım yapmasına vesile olmaktan ve 25.000 danışanıyla çok büyük bir aile olarak kabul ettiğim Melissima'nın kurucusu olmaktan büyük onur duyuyorum. Eşim, Barbaros Karakışla, hem hayat, hem Melissima'da yol arkadaşım. Kendisi Robert College, Boğaziçi Üniversitesi İşletme Fakültesi ve Boğaziçi Üniversitesi MBA mezunudur. Melissima'nın operasyon, finans ve hukuk departmanları kendisine bağlıdır. Soluksuz geçen 16 yıl; seyahatlerle, yoğun eğitimle ve pek çok fedakarlıkla dolu bir zaman dilimi oldu. Ancak; bugün dünya dermokozmetik devlerinin en üst düzey yönetim kadroları, Türkiye'ye gelip bu benzersiz güzellik merkezi modelini inceliyorsa; bu gerçekten benzersiz bir iş yaptığımız içindir. Hayatımın ilk 40 yılında hayallerimin pek çoğuna ulaştım. Her sabah yatağından, "Bugün bizim için hangi hediyeler mümkün?" diyerek kalkan, mutluluk seçimiyle çevreye ilham olan güçlü bir profil olduğuma inanıyorum.

2. Sizce dermokozmetik ürünler, medikal estetik, kozmetik dermatoloji veya estetik cerrahinin yerini tutabilir mi?

Kişilerin ihtiyacına yönelik proaktif planlama yapmak esastır. Öncelikli cildinin durumu, genetik faktörleri göz önüne alarak 25'li yaşlardan itibaren bir bakım haritası çizmeli. Çok iyi bakılan ciltlerde estetik müdahale ihtiyacı elzem olmazken, hızlı yıpratılmış ciltlere sahip kişiler ne yazık ki doğru ve kolay çözümün neşter olduğunu düşünüyor. Halbuki biz çok iyi gözlemliyoruz ki; benzer ameliyatları geçiren iki kişinin, cildine iyi bakanı bir yıl sonra çok daha doğal, dinamik ve sağlıklı görünürken; hiç bakmayan kişide bu işlemler suni ve eğreti duruyor. Ten güzelliğinin önüne hiçbir şeyin geçemeyeceğine inanlardanım. Bu sebeple dermokozmetik bakımın medikal estetikten asla bağımsız olamayacağının altını her zaman çizerim. Kişiler birkaç senede bir ameliyat olurum, diyerek medikal ev protokollerini ihmal etmemeliler.

3. Medikal estetik ve/veya kozmetik dermatolojinin yerini tutabilecek bir protokolde hangi ürünler yer almalıdır?

Benc kozmetik tarafından Türkiye'ye ithal edilen Alman MBR markasını artık hepimiz tanıyoruz. Melissima'da merkezlerimizde ya da online platformda gerçekleştirdiğimiz cilt analizinin ardından, cildin ihtiyaçlarına göre düzenlediğimiz protokollerde MBR ürünlerini sık kullanıyoruz ve birçok ürünü estetik işlemleri ertelemek ya da işlemin evde devam rutini olarak işlevselliğini artırmak için çok tercih ediliyor. Şimdi bir yeni markamız daha var: MSB (Medical Spirit of Beauty - Güzelliğin Medikal Ruhu) Bu Alman markası da yine Benc kozmetik tarafından Türkiye'ye sunuluyor. MSB markasının Alpha - Trophox 112 isimli ürün serisi, ameliyatsız yüz gerdirme sevenlerin kolaylıkla favorisi olacak. Bilim insanları bu marakayı geliştirirken yarattıkları Alpha - Trophox 112 Serumun ise BOTOKSA ALTERNATİF bir serum olduğu dile getiriyorlar. Bu serum, kırışık önleyici ve mevcut derin kırışıklıkları hafifletici bir üründür. Özellikle, alında, göz çevresinde ve dudak kısmında ki (dikey) çizgiler konusunda mucizevi sonuçlar veren bu ürünün içerisinde güçlü farklı bileşen bulunmaktadır.

İçeriğinde bulunan;

ⓇSyn-Ake isimli bileşen, kas hareketlerini sınırlar.

ⓇSyn-Hycon bileşeni, cildin kendi Hyaluron sentezini yenilerken; ciltteki kolajeni ve dermis hücrelerini korur ve yapılandırır.

ⓇHyaCare adlı içerik Hidrolize Hyalüron olup, nem beslenmesine yönelik çalışır. Hydrolik - 5 bileşeni ise nemin yoğun bir şekilde bağlanmasını sağlar.

4. Bu serum hakkında biraz daha detaylı bilgi aktarır mısınız?

Çok yüksek konsantrasyonda, aktif bileşenlerinin hücre yenilenmesini ve kırışıklıkların derinliğini azaltmayı sağlayan Alpha-Trophox 112 serum, MSB'nin geliştirdiği Alpha- Trophox AC3 Repair Complex ile formüle edilmiş yaşlanma karşıtı bir üründür. Bu serum; cildin, gözle görülür biçimde kendini yeniden yapılandırmasını gözle görülür biçimde sağlar. Hücre aktivitesini ve cildin kendini tamir etme mekanizmasını tetikler. Doku oluşumunu destekler. Kırışıklıkların derinliğini belirgin olarak azaltır.

5. Bahsettiğiniz ürün serisinde; cildi başka hangi alanlarda destekleyen ürünler bulunmaktadır?

Glyco Peel Med Yüz Temizleyici; etkili, küçük moleküllü glikolik asit; yaklaşık 10 asit içeriğine sahip son derece saf, cilt dostu bir meyve asidi jelidir. Çizgileri ve kırışıklıkları çok etkili bir şekilde azaltır, ölü deri döküntülerini giderir. Cildin yapısını düzeltir. Etken maddenin emilimini artırır. Yeni hücre oluşumunu harekete geçirir.

6. Bildiğimiz kadarıyla aynı kozmetik grubunun bir diğer markası da vegan olması ile öne çıkan 21 Trans-Dermal... Bu marka hakkında kısa bir özet ile sonlandıralım röportajımızı dilerseniz...

Evet vegan ve alerjen içermeyen bir marka... Size markayı anlatmadan önce; markanın tıbbi araştırmalar ışığında ve yüksek teknoloji kullanarak yarattığı muhteşem bir bileşenden bahsedeyim: ReNew21, aslında, "yüz bakımında bir devrim" olarak tanımlayabileceğimiz, hücre yenileyici, mükemmel bir peptid kompleksidir. Hemen hemen tüm cilt tiplerinde ve durumları kullanılabilir ve cilt tarafından kolaylıkla tolere edilir. 21 Trans-Dermal ise adeta bu yükselen trendlerin vücut bulmuş hali ve bu nedenle "21. yüzyılın kozmetik markası" olarak da anılıyor. Yüksek teknoloji ile doğanın eşsiz bir kombinasyonu olan 21 Trans-Dermal ürünleri; cildin işlevini korur ve bakım yapar. Öte yandan; bu ürünlerin tamamı sürdürülebilirdir ve sürdürülebilir üretim aşamalarından geçerek nihai tüketici ile buluşur. Çevreye duyarlı olduğu kadar saygılı ve doğa dostu olan bu marka; dünyanın doğal kaynaklarını sorumlulukla kullanmaya özen gösterir. Minimum düzeyde karbon ayak izi bırakmaya dikkat eden 21 Trans-Dermal, bu vesileyle toplumsal fayda da sağlamaktadır.

EN ÇOK OKUNANLAR

2024 MET Gala En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

2024 MET Gala En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

1 dakika okunma süresi
Mayıs Ayı Dizi Önerileri

Mayıs Ayı Dizi Önerileri

15 dakika okunma süresi
En Çok Sevilen Adidas Sneaker Modelleri Nelerdir?

En Çok Sevilen Adidas Sneaker Modelleri Nelerdir?

6 dakika okunma süresi
2024 Miami Formula 1 Grand Prix'sinde Neler Oldu?

2024 Miami Formula 1 Grand Prix'sinde Neler Oldu?

1 dakika okunma süresi
2024 MET Gala'nın En İyi Saç ve Makyaj Görünümleri

2024 MET Gala'nın En İyi Saç ve Makyaj Görünümleri

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Eğitim Maratonu

Eğitim Maratonu

Sürdürülebilir Kozmetik İçin Başvurular Başladı

Sürdürülebilir Kozmetik İçin Başvurular Başladı

Ece Tuncel, Merve Özkaynak, Aysun Yıldız Güngör ve Aslı Özdel ile Annelik Serüveni Üzerine

Ece Tuncel, Merve Özkaynak, Aysun Yıldız Güngör ve Aslı Özdel ile Annelik Serüveni Üzerine

TOG Bazar: Kadınlar Güçlendikçe, Dünya Değişecek

TOG Bazar: Kadınlar Güçlendikçe, Dünya Değişecek

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ve BCA Global, Çocuklar İçin Bir Arada

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ve BCA Global, Çocuklar İçin Bir Arada

ATMA Derneği'nin Rotası: Gaziantep

ATMA Derneği'nin Rotası: Gaziantep

Titanic Deluxe Golf Belek'te Eğlenceli Bayram

Titanic Deluxe Golf Belek'te Eğlenceli Bayram

Şehirde Gündelik Rutininize Yogayı Ekleyin

Şehirde Gündelik Rutininize Yogayı Ekleyin

Bütünsel Cilt Bakım Serisi: Caudalie

Bütünsel Cilt Bakım Serisi: Caudalie

Four Seasons Hotel Sultanahmet'in Hıdırellez Kutlaması

Four Seasons Hotel Sultanahmet'in Hıdırellez Kutlaması

Sürüş Deneyimi: BYD ATTO 3

Sürüş Deneyimi: BYD ATTO 3

Tommy Hilfiger'ın Yeni Marka Yüzü: Melissa Vargas

Tommy Hilfiger'ın Yeni Marka Yüzü: Melissa Vargas