MODERN TASARIMLARIYLA DİKKAT ÇEKEN BOMBERG TRENDLERE KARŞI YOL ALIYOR

Modern saatleri ve iddialı reklam kampanyalarıyla kısa sürede oldukça popüler bir markaya dönüşen Bomberg, Günsal Saat ile Türkiye pazarına giriş yaptı. Uzun yıllar saat sektöründe çalıştıktan sonra farklı bir atılım yapmak isteyerek kendi markasını hayata geçiren Rick de la Croix ve markanın CEO’su Giancarlo Mantuano ile Bomberg’i konuştuk.

9 Temmuz 2015 Perşembe 09:52 | Son Güncellenme:
8 dakika okunma süresi

Farklı duruşu ve modern tasarımlarıyla dikkat çeken Bomberg, kısa bir süre önce Günsal Saat ile Türkiye pazarına girdi. Sektörün tüketicilerin ihtiyacına cevap vermediğini düşünerek kendi markasını hayata geçiren Rick de la Croix, “Fiyat olarak rakiplerimiz var, ama tasarım ve pazarlama olarak yok” diyecek kadar iddialı. Sosyal medyada oldukça etkin olan marka, cesur reklam kampanyalarıyla da büyük ses getiriyor. Bomberg Saat Yönetim Kurulu Başkanı Rick de la Croix ve markanın CEO’su Giancarlo Mantuano ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. 
BOMBERG SAAT YÖNETİM KURULU BAŞKANI
RICK DE LA CROIX

Uzun zamandır saat sektöründe çalışıyorsunuz. Kendi markanızı kurmaya nasıl karar verdiniz?
Yaklaşık 20 yıl saat sektöründe çalışıp, fabrika ve dağıtım ağında müthiş başarı hikayelerinin parçası olduktan sonra farklı bir atılım yapmak istedim. Tüketici trendleri değişiyor ve son beş yılda sektörün tüketicilerin isteklerini dinlemediğini ve karşılayamadığını fark ettim. Bağımsızlığın bir seçenek olduğunu kendime kanıtlamamın, sektördeki ihtiyacı karşılamanın ve saatçilikle heyecan veren hayat tarzını yeniden yaratmanın zamanı gelmişti. 


Bomberg’in DNA’sını nasıl tarif edersiniz?
DNA’mız son derece basit: “Trende karşı yol al.” Bomberg’in mesajı oldukça farklı. Provokatif ve bozucu ol! Bırakalım yeniden saatler konuşsun ve markayı anti-komformist pazarlamayla tasarımlara uygun bir şekilde konumlandıralım.
Saat sektöründe rekabet oldukça fazla, ama siz rakiplere odaklanmıyorsunuz. Bu yaklaşımınız hakkında neler söylemek istersiniz?
Saat sektöründe olup bitenlerden etkinlemiyorum. Renkler ve şekiller hakkında fikir üretmek için moda, müzik ve mimariye bakıyorum. Beni heyecanlandıran ve motive eden saatin artık sadece zamanla ilgili olmaması, kişinin karakteristik tarzına kimlik katan bir aksesuar olması. Fiyat olarak rakiplerimiz var, ama tasarım ve pazarlama olarak yok. “Star Trek”te Kaptan Kirk’ün söylediği gibi “Daha önce hiçbir insanın olmadığı yerde…” Biz de daha önce hiçbir saat markasının söylemeye cesaret edemediği bu cümleyi söylüyoruz. Hoşlanın ya da hoşlanmayın, Bomberg ile tüketicilerin zihninde yer edinmeliyiz ki bunu başarıyoruz, bunu aynı zamanda satın almaya dönüştürmeliyiz. Üç senenin sonunda AAA dağıtımcılardan ve perakandecilerden oluşan uluslararası bir ağ kurduk. Gidecek çok yolumuz var ve hakkımızda konuşulması yeterli değil. Dağıtım alanımızı büyütmemiz, daha büyük bir talep ve farkındalık yaratmamız gerekiyor.

Bomberg saatleri modern ve keskin hatlarıyla dikkat çekiyor. Tasarımlar müşteri profilinizi etkiliyor olmalı…
Açıkçası pazarlamamız ve ürünlerimizle kimliği belirlenen bir müşteri profilimiz var. Şu anda güçlü karakter ve liderlik özellikleri taşıyan, ne istediğini ve amacına nasıl ulaşacağını bilen erkeklere hitap eden bir markayız. Kadınları da unutmak istemiyorum, önümüzdeki sene ilk kadın koleksiyonumuzu göreceksiniz. Size bu koleksiyonun çok ses getireceğini ve bizim cinsiyet ayrımı yaptığımızı düşünenleri utandıracağını söyleyebilirim.
Günsal Saat ile bir ortaklığınız var. Türkiye’den beklentileriniz neler?
Günsal Saat takımı Bomberg ailesine katıldığı ve birlikte çalışmak için bize güvendiği için çok gururluyum. Türkiye pazarında markaya bir yer olduğuna ve uzun soluklu ortak bir iş yapabileceğimize inandıklarını gösteriyor. Profesyonellerle çalıştığınız zaman, başarmak için ortak bir istek varsa ve hedefler netse sadece güven duymalıyız. Şahsen bu yeni ortaklık beni son derece heyecanlandırıyor. Türkiye benim için insanların hayattan keyif almayı sevdikleri yerlerden biri. Yaşam tarzı çok önemli ve İstanbul gibi şehirler trendsetter’lar tarafından ziyaret edilen ikonik yerler arasında. Türkiye’ye başarıya ulaşmak için önceliklerim arasında yer veriyorum. 
BOMBERG SAAT CEO’SU 
GIANCARLO MANTUANO

Bomberg, diğer markalara göre oldukça yeni olmasına rağmen kısa sürede oldukça popüler oldu. Markanın kısa sürede elde ettiği bu başarının sırrı nedir?
Ürünlerinin eşsizliği, provokatif iletişim ve aynı zamanda oldukça tecrübeli olan bağımsız İsviçre saat dağıtım grubunun bir parçası olması.
Bomberg saatlerinin özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Bomberg saatleri kendisi olmaktan korkmayan erkeklere hitap eden alışılmışın dışında saatler.
Bomberg saatleri oldukça maskülen. Kadın koleksiyonu da çok yakında geliyor sanırım…
Önümüzdeki sene Basel Fuarı’nda oldukça şaşıracaksınız.
Markanın en çok satan modeli hangisi?
Kol saatinizi cep saatine dönüştüren patentli bayonet sistemiyle BOLT-68 kesinlikle bizim en çok satan koleksiyonumuz.
Markanın reklam kampanyaları oldukça cesur…
Bomberg, tasarımlarıyla olduğu gibi iletişim şekliyle de farklı. Kampanyamız markanın DNA’sını kusursuz bir şekilde yansıtıyor. Mesaj çok net: “Bomberg takmak sadece bir saat takmak değildir, bir hayat tarzını benimsemektir, bir ruh halidir, bir var oluş biçimidir. Bir kulübe ait hissedersiniz kendinizi.”
Sosyal medyaya olan yaklaşımınız hakkında neler söylemek istersiniz?
Dünya genelindeki pazarlama bütçemizin yüzde 50’sini sosyal medyaya ayırıyoruz. Bu, Bomberg için kilit bir iletişim aracı. Bizim hedef müşterilerimiz sosyal medya kullanıcıları. Trendsetter’lar, benzersizlik peşindeler, hızlılar ve eğer günümüzde başarılı olmak istiyorsanız ana iletişim stratejiniz olarak sosyal ağları kullanmanız gerekiyor.
Bomberg’in geleceğe yönelik planlarını kısaca anlatabilir misiniz?
Ufukta çok şey var. Güçlü hırsları olan çok genç bir markayız. Mütevazi kalmalıyız, bu daha başlangıç noktası ve yapılacak çok iş var. 
Marka kısa bir süre önce Türkiye pazarına girdi. Beklentileriniz neler? 
Türkiye güçlü potansiyeli olan genç bir ülke. Tüketiciler yeniliklere çok açık. Muhteşem bir başlangıç yaptık, Günsal Saat ile emin ellerdeyiz ve beklentilerimiz çok yüksek... 

Röportaj: Ayça BARUT TANMAN
Fotoğraf: Ertan DEMİRBİLEK

EN ÇOK OKUNANLAR

Özge Gürel ile Dubai Keşfi

Özge Gürel ile Dubai Keşfi

16 dakika okunma süresi
Mayıs Ayı Burç Yorumları

Mayıs Ayı Burç Yorumları

20 dakika okunma süresi
Deva Cassel'ın En İyi 10 Stil Görünümü

Deva Cassel'ın En İyi 10 Stil Görünümü

1 dakika okunma süresi
Arzu Nesnesi: Hailey Bieber'ın Rhode Telefon Kılıfı

Arzu Nesnesi: Hailey Bieber'ın Rhode Telefon Kılıfı

1 dakika okunma süresi
Ipekyol x Elie Saab İş Birliği

Ipekyol x Elie Saab İş Birliği

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

İDİL FIRAT ALEM ÖZEL RÖPORTAJI

İDİL FIRAT ALEM ÖZEL RÖPORTAJI

GIS PROJECT 2017 İLHAM VEREN ROL MODELLER

GIS PROJECT 2017 İLHAM VEREN ROL MODELLER

DELFINA DELETTREZ FENDI İSTANBULDAYDI

DELFINA DELETTREZ FENDI İSTANBULDAYDI

BERRİN OKÇU İLE GEÇMİŞE YOLCULUK

BERRİN OKÇU İLE GEÇMİŞE YOLCULUK

BU YAZ KİM, NE OKUYOR?

BU YAZ KİM, NE OKUYOR?

GELİNLİK TASARIMCISI GALIA LAHAV: “SOPHIA LOREN’İ GİYDİRMEK İSTERDİM”

GELİNLİK TASARIMCISI GALIA LAHAV: “SOPHIA LOREN’İ GİYDİRMEK İSTERDİM”

SERRA KASLOWSKİ "TUTKU DOLU BİR HAYAT"

SERRA KASLOWSKİ "TUTKU DOLU BİR HAYAT"

İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR

İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR

YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN

YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN

EMMA SHAPPLIN İLE KAPADOKYADA

EMMA SHAPPLIN İLE KAPADOKYADA

GÜL AĞIŞIN LUG VON SIGA HİKAYESİ

GÜL AĞIŞIN LUG VON SIGA HİKAYESİ

AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ

AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ