RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

İsviçre’nin tanınmış markalarından Raymond Weil’in CEO’su Elie Bernheim ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

ABONE OL
27 Nisan 2015 Pazartesi 17:09 | Son Güncellenme:
6 dakika okunma süresi
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

İstanbul’a yeni modelinizi tanıtmak için geldiniz. Nabucco Cello Tourbillon’u sizden dinleyebilir miyiz?
Yeni modelimiz, Nabucco koleksiyonuna ait. Nabucco koleksiyonunu sekiz yıl önce oluşturduk ve bu sene eşi benzeri olmayan Tourbillon hareketine sahip bu modelimizi saat tutkunlarının beğenisine sunduk. Dünya saat piyasasında eşi bulunan bir model değil bu. Müzikle birebir bağlantısı olan, ilhamını müzikten alan bir saat. Tasarımında viyolonsele dair ilginç detaylar bir araya geldi.

Neden viyolonsel? 
Çünkü yıllarca viyolonsel çaldım ve hala da fırsat buldukça çalmaya devam ediyorum. Saate baktığınızda 3 ve 9 rakamları arasında kemanın dört yayını fark edeceksiniz. Viyolonsele dair birçok öğeyi buluşturduk. Bu modeli bu kadar özel kılan da bu özellikler.


Müzik, özellikle de viyolonselin bu saatin oluşumunda etkisi büyük. Raymond Weil ve müzik arasındaki bağdan bahsedebilir misiniz?
Markanın müzik dünyasıyla her zaman yakın bir ilişkisi vardı. Müzik markanın DNA’sında var. Tüm dünyada birçok müzik etkinliğinin sponsorluğunu üstlendik bugüne kadar. Koleksiyonlarımızın isimlerinin her zaman müzikle bir bağlantısı oldu. Bizi rekabette farklı kılan da bu özelliğimiz. Yakın zamanda Gibson gitarlarıyla bir işbirliğine imza attık. Müziğin efsane isimlerinden Frank Sinatra anısına çıkardığımız Sinatra modelimiz var. 

Müzik sizin aileniz için çok önemli. Anneniz profesyonel bir piyanist değil mi?
Evet, annem oldukça tanınan bir piyanist. Ben viyolonsel ve piyano çalıyorum. Çocuklarım da enstrüman çalmak konusunda oldukça hevesliler. Müzik, bizim aile kimliğimizin yanı sıra marka kimliğimizin de belirleyici özelliği.
Raymond Weil’in 1976 yılında kurulduğunu öğrenmek beni oldukça şaşırttı, çok daha eski bir marka olduğunu düşünüyordum. 
Birçok insan böyle düşünüyor.

Bu algıyı yaratmayı nasıl başardınız?
Tutkunun payı çok büyük. Önümüzdeki yıl 40. yaşımızı kutlayacağız ki bu diğer saat markalarıyla kıyaslanınca hiçbir şey değil. Ama bugün sektörde oldukça etkiliyiz. Bağımsız bir aile şirketi olmamıza rağmen 40 yılda eşsiz bir marka yaratmayı başardık. 

Markanın tarzını birkaç cümleyle tanımlamanızı istesem…
Ulaşılabilir fiyatlara sahip modern ürünler sunmayı seviyoruz. Ve bunu yaparken saatlerimizin tasarımından ve kalitesinden ödün vermiyoruz. 

Raymond Weil’i diğer markalardan farklı kılan diğer özellikler neler?
Markamızı farklı kılan stil ve zarafet… Rekabetin oldukça fazla olduğu bu sektörde büyümeyi başarıyoruz, çünkü farklı yaşta birçok insana hitap ediyoruz. Genci yaşlısı, kadını erkeği herkes bizde kendine hitap eden bir model bulabiliyor. Sadece belirli bir kitleye hitap eden niş bir marka değiliz. Ve ürünlerimizin kalitesi de kesinlikle yadsınamayacak bir özellik. 

Saat tercihleri ülkelere göre farklılık gösteriyor mu?
Evet, kesinlikle. Global düşünmemiz gerekiyor, ama daha sonra çıkardığımız koleksiyonları farklı bölgelere uyarlamalıyız. Türkiye’de rağbet gören saatle başka bir ülkede tercih edilen saat aynı olmuyor. 

Türkiye pazarı hakkında neler söyleyebilirsiniz? 
2007-2008 yıllarında Türkiye pazarı oldukça gelişti. Dünya ekonomisi zorlu süreçlerden geçse de, Türkiye’de çok genç bir kitle var ve gelişme potansiyeli de oldukça fazla. Geliştiğimiz ve gelişmeye devam etmek istediğimiz bir pazar burası. Buradaki temsilcimiz Günsal Saat ile uzun yıllardır devam eden başarılı bir yol arkadaşlığımız var. Ayrıca Türkiye kalpten sevdiğim bir ülke, çünkü bir Türk’le evliyim. 

Estetik mi teknik mi? Saat seçiminde hangisinin rolü daha fazla sizce?
Bu, tamamen tüketicinin profiliyle bağlantılı. Saat mekaniğine tutkun olan birçok insan var ve onlar saatin görünümünden önce hareketlerine bakıyorlar. Burada bahsettiğim çok özel bir müşteri kitlesi. Bizim müşterilerimiz ise hem yaratıcılığı çok önemsiyor, hem de saatin teknik özelliklerinin kalitesine güveniyor.

Sizin gözde bir modeliniz var mı?
Sürekli değişiyor diyebilirim. Satış ortaklarımıza tanıttığım bir modeli ben bir süredir kullanıyor oluyorum ve bir sonraki etaba geçmiş oluyorum..

Röportaj: Ayça BARUT TANMAN
Fotoğraflar: Ertan DEMİRBİLEK   

EN ÇOK OKUNANLAR

070 Shake, Stili ve Müzikal Evrimiyle Dior'a Yeni Bir Soluk Getiriyor
070 Shake, Stili ve Müzikal Evrimiyle Dior'a Yeni Bir Soluk Getiriyor

070 Shake, Stili ve Müzikal Evrimiyle Dior'a Yeni Bir Soluk Getiriyor

2 dakika okunma süresi
İstanbul'un En Yeni Mekanları
İstanbul'un En Yeni Mekanları

İstanbul'un En Yeni Mekanları

48 dakika okunma süresi
Napoli Kraliçesi'nin Mirası
Napoli Kraliçesi'nin Mirası

Napoli Kraliçesi'nin Mirası

3 dakika okunma süresi
Aralık 2025'te Kaçırılmaması Gereken Sergiler
Aralık 2025'te Kaçırılmaması Gereken Sergiler

Aralık 2025'te Kaçırılmaması Gereken Sergiler

14 dakika okunma süresi
2025 Fashion Awards: En İyi Kırmızı Halı Görünümleri
2025 Fashion Awards: En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

2025 Fashion Awards: En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

EN ROMANTİK GÜNÜN MİMARI VİOLA CHAN
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

EN ROMANTİK GÜNÜN MİMARI VİOLA CHAN

AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ

DELFINA DELETTREZ FENDI İSTANBULDAYDI
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

DELFINA DELETTREZ FENDI İSTANBULDAYDI

ASLI PEHLİVANLARIN LÜKSLERİ
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

ASLI PEHLİVANLARIN LÜKSLERİ

MÜZİĞİNİN ZİRVESİNDE NİLÜFER
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

MÜZİĞİNİN ZİRVESİNDE NİLÜFER

GALERİ SELVİN 30 YILI GERİDE BIRAKIYOR
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

GALERİ SELVİN 30 YILI GERİDE BIRAKIYOR

YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN

İDİL FIRAT ALEM ÖZEL RÖPORTAJI
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

İDİL FIRAT ALEM ÖZEL RÖPORTAJI

FİKRET ORMAN KIZLARI ONUNLA GURUR DUYUYOR
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

FİKRET ORMAN KIZLARI ONUNLA GURUR DUYUYOR

ŞAMPİYON BABALAR
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

ŞAMPİYON BABALAR

BERRİN OKÇU İLE GEÇMİŞE YOLCULUK
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

BERRİN OKÇU İLE GEÇMİŞE YOLCULUK

İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR
RAYMOND WEIL’İN MÜZİK TUTKUNU CEO’SU ELIE BERNHEIM

İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR