LONDRA'DA YAŞAYAN BEYEFENDİ CONSEPT’İN KURUCULARI ALİ ŞAMLI VE GORAN SVILAR

Londra’nın Chelsea Kral Yolu üzerinde bulunan, ConSept butik mağazası tıpkı Alâeddin’in sihirli lambası gibi... Bu büyülü markanın kurucuları ise iki Londralı beyefendi Ali Şamlı ve Goran Svilar... İkilinin, Londra’da başlayan ve büyüyen hikayelerini dinlemek üzere bir araya geliyoruz.

ABONE OL
14 Ekim 2015 Çarşamba 10:25 | Son Güncellenme:
13 dakika okunma süresi
LONDRA'DA YAŞAYAN BEYEFENDİ  CONSEPT’İN KURUCULARI ALİ ŞAMLI VE GORAN SVILAR

Londra’nın Chelsea Kral Yolu üzerinde bulunan, ConSept butik mağazası tıpkı Alâeddin’in sihirli lambası gibi... İçinde o kadar değerli ve farklı ürünler var ki! Eksantrik mobilyalar, mini avizeler, egzotik takılar, modern ev eşyaları, lüks kozmetik markalarından, ünlü modacılardan ve ressamlardan gelen eserler... Hermès, Karl Lagerfeld, Versace, Baccarat’ın tasarım ürünleri yanı sıra belki de dünyada eşsizlikleriyle sadece size ait olacak ürünler aklınızı başınızdan alıyor. Uzun yıllar dünyanın sayılı lüks markalarıyla birlikte çalışan onlara danışmanlık ve tasarım hizmeti veren markanın kurucuları ise iki Londralı beyefendi Ali Şamlı ve Goran Svilar... İkili adeta ConSept markasıyla lüks anlayışını baştan yorumluyor. İki girişimci olarak hayata dair her şeyi hissetmek istediklerini bu sebeple cadde üzerinde bulunan butik mağaza anlayışından asla vazgeçmeyeceklerini anlatan ikilinin, Londra’da başlayan ve büyüyen hikayelerini dinlemek üzere bir araya geliyoruz. 


Tasarımlarınızı lüks perakende segmentine taşımaya nasıl karar verdiniz ve butik mağazacılıkta ısrarcı olmanızın nedenleri neler? Diğer yandan başarınızın ardında kendinize güven duymanız ve emin adımlarla yürüyor olmanızın payı nedir? 
ALİ ŞAMLI: Biz uzun zamandır lüks markalarla çalışıyoruz. Başka markalarla işbirliği yapmak ve tasarım anlayışımızı onlarla paylaşmanın lüks perakende sektörü açısından parlak bir fikir olduğunu düşündük. Diğer yandan tabii ki başarımızın sırrı kendimize duyduğumuz güvenden dolayı kaynaklanıyor. Bugün geçmişe dönüp baktığımızda her ikimizin de geçmişinde dünyaca tanınan lüks markalarla oluşturduğumuz deneyimler mevcut.

 

Tüm bunların yanı sıra işimize tutkuyla sarılmış iki insanız. Neden konsept mağazada ısrarcı olduğumuza gelecek olursak, dünya globalleştikçe, her şey daha çok zincir markacılığa ve zincir mağazalara dönüşüyor. Bizim hedefimiz bunu biraz kırmak ve heryerde bulamayacağınız, özenle seçilmiş, çok fazla eşi olamayan veya limitli olarak üretilmiş ürünleri, markaları bir araya getirmek. Hayatın içinde olabilmeniz için caddelerde olmanız gerekiyor. Butik mağazada olmanın faydası ise bu noktada ortaya çıkıyor. Butik mağazamızda itinayla seçilmiş, belirli sayıda ürünle ya da markayla basit bir şekilde çalışabiliyorsunuz. Müşterilerinize özenle geliştirilmiş, içinde taze fikirler barındıran ürünleri tedarik edebiliyorsunuz. Ayrıca hayatı farklı açılardan değerlendirebiliyor eksik açıları (moda, iç mimari, kozmetik, lüks konut gibi) tamamlayabiliyorsunuz. 

 

 

Markanızın isminde yer alan “S” harfinin özel bir anlamı var mı?
Goran Svilar: Her ikimizin soy isimlerini ifade ediyor. Ayrıca “S” harfini yatay kullandık ve sonsuzluk kavramını ima etmek istedik. 


Her ikinizin özgeçmişinde dünya modası, tasarım, sanat ve mimari konularında sıra dışı deneyimler bulunuyor. Buradan yola çıkarak ConSept markasının gelişim sürecini bizim için özetler misiniz?
G.S.: Uzun yıllar lüks segmente hitap eden sektörlere yönelik çalıştık. Birbirimizin kariyerinde yer alan projeler küçük farklılıklar olsa da hemen hemen aynı. Benim geçmişinde iç tasarım ve yaratıcı çözümlere yönelik projeler bulunuyor. Bugün dünyada hatırı sayılır birçok tasarım stüdyosunun yanı sıra butik olarak çalışan stüdyolarla birlikte büyük markalar için çalıştım. Yıllar içinde edindiğim yüksek gelir sahibi müşterileri kitlesi, güçlü markalar ve çalıştığım dünyaca ünlü stüdyolar bizim için büyük bir data oluşturuyor. 


A.Ş.: Benim kariyerimin dönüm noktaları biraz daha farklı. Pazarlama ve lüks marka yönetimi üzerine eğitim aldım. Uzmanlık alanım moda ve parkende oldu. Diğer yandan satın alma üzerine birçok ünlü marka için kaliteli ve güvenilir müşteri servisleri kurdum. Armani, Gucci ve Thomas Goode gibi ünlü markaların müşterilerini farklı bir kullanıcı deneyimi ile tanıştırdım. Bugün tüm bu markalarda kazandığım deneyimlerimi ConSept markamıza taşıyorum.


Bahsettiğiniz deneyimlerinizin yanı sıra başka şirketleriniz de var ve farklı projelerde yer alıyorsunuz. Portfolyonuz da yer alan diğer emek verdiğiniz işleri anlatır mısınız?
A.Ş.: Daha önce sözünü ettiğimiz gibi tasarım, iç mimarlık, emlak ve Concierge alanında birçok projemiz mevcut. Yüksek gelir grubuna hitap eden ürünler ve projeler üretiyoruz. Biz konstrüksiyon ve iç dekorasyon çözümleri de sunuyoruz. Bu anlamda hizmet veren şirketlerin çözüm ortağıyız diyebiliriz. Projelerimize sadece lüks segmentte müşterileri bulunan şirketleri davet ediyoruz. Çünkü yaptığımız işler ancak bu segmentin yatırımlarıyla hayata geçecek projeler. 


Daha önce Hermès, Karl Lagerfeld, Versace, Baccarat gibi birçok benzeri dünya markası ürünleri mağazanızda bulunduruyorsunuz. Markanız nelerden besleniyor? Markanızın vizyonundan söz eder misiniz? Diğer markalardan sizi farklı kılan özelliklerinizi anlatır mısınız?
G.S.: Öncelikle bizim yaptığımız en iyi şeyin güçlü ve sağlıklı ilişkiler kurmak olduğunu söyleyebiliriz. Güvene dayalı her zaman daha iyisini isteyen bir ilişki… Müşterilerimizin taleplerini tatmin etmek adına asla durmadan çalışıyoruz. Ancak sunduğumuz hizmetler ya da ürünler her an ulaşabilir değil. Hiç yorulmadan, tutkuyla pazarda bulunmayan ve eşsiz tasarımlar üretiyoruz. Birçok ülkede yararlanılamayan kaynakları keşfediyor ve müşterilerimizin ne istediklerini dikkate alarak seçimler yapıyoruz. 


A.Ş.: Lüks segmente hitap markaları yakından tanıyoruz. Bu markaların kitlesine sunduğu anlayışı ve marka değerine dikkat ederek, karşılıklı güven ilişkisiyle çalışıyoruz. Bu güne kadar edindiğimiz deneyimlerden oluşan datamız ve iletişim halinde olduğumuz markalar bize kıdem ve öncelik sağlıyor.

 

 


Lüks markaların yanı sıra ünlü simalar için de danışmanlık hizmeti veriyorsunuz. Genellikle müşterileriniz sizi nasıl buluyor?
A.Ş.: Kulaktan kulağa ya da tavsiye üzerine müşterilerimiz bize geliyor. Bizim için önemli olan da çalıştığımız isimlerin bizi devamında başka tanıdıkları kişilere önermesi, tavsiye etmesi. Bunun geleneksel pazarlama yöntemlerinden daha güçlü bir iletişim modeli olduğunu düşünüyoruz.


Tasarımcı iş birlikleri arasında başarılı ürünler ConSept Fashion Mug oldukça beğenildi. Fashion Mug’ların üzerini süsleyen isimler Tom Ford, Donetella Versace, Anna Wintour, Miuccia Prada, Karl Lagerfel'de var. Ürünler mağazamızın tasarımları ve dünyada yalnız burada satılıyor. Ali Şamlı ve Goran Svilar imzası taşıyan başka ne tür ürünlerin heyecanı içindesiniz?
A.Ş.: ConSept Fashion Mug çok beğenildi. Bu ürün için çok yetenekli bir illüstratör ile çalıştık. Aramızda çok mükemmel, yaratıcı bir sinerji oluştu ve herkesi mutlu eden bir sonuç ortaya çıktı. ConSept bu ürünler için “must-have” (gerçekten gerekli) anlayışı ile hareket etti. Şimdilerde ConSept Fashion Mug ile bağlantılı olacak “ConSept Fashion range” konseptli proje üzerinde çalışıyoruz. 


ConSept tıpkı Aladdin’in sihirli lambası gibi, içinde çok değerli tasarımları barındırıyor. ConSept mağazamızı ziyaret ettiğimizde hangi parçaların özellikle kaçırılmamasını öneriyorsunuz?
G.S.: Biz çok geniş tasarımcı grubuyla çalışıyoruz. Öte yandan mağazamızda geniş bir ürün yelpazesi yok. Çünkü tasarımcıların sınırlı sayıda ürünlerini mağazamızda bulabilirsiniz. Dolayısıyla şunu da unutmamalısınız ki her mağazaya adım attığınızda bir sonraki gelişinizde aynı ürünleri orada bulamayabilirsiniz. 


Eğer ConSept’ten baştan aşağı giyinmek isteyen isimler ne tür yardımlar alıyor? 
A.Ş.: Müşterileri listemiz içinde birçok ünlü isim yer alıyor ve bu isimlerin birçoğunun stillerine ConSept ürünleri katkı sağlıyor. Çoğu zaman onların stiline yönelik opsiyonlar sunuyoruz ve kararlarında etkileyici oluyoruz. Ancak genellikle bu yardımları talepler üzerine gizli tutuyoruz. 


İki Londralı beyfendi olarak kendi giyim tarzınız adına neler söylemek istersiniz? 
A.Ş.: Çoğunlukla üzerime oturan fit gömlekler ve dar paça jean tercih ediyorum. Tasarım ürünü olan spor ayakkabılar favorim. Aksesuar tercihimi ise son derece sade, kemer ve saat ile kısıtlı.
G.S.: Ben daha çok Londra rahatlığını ve Paris şıklığını mix ediyorum diyebilirim. Genellikle fit siyah pantolonları botlarla kullanıyorum. Renkli t-shirt’ler ve blazer ceketler sıklıkla tercih ettiğim parçalar. 


İş dışında neler yaparsınız, ne tür aktiviteler size rahatlatır?
A.Ş.: Eğer Londra’daysam mutlaka spor salonuna giderim. Spor yapmak enerjimi dengeliyor ve rahatlamamı sağlıyor.
G.S.: Genellikle yakın arkadaşlarımla dışarı çıkarım. Onlarla birlikte olmak da spor yapmak gibi enerjiyi dengeleyen ve sizi pozitif tarafa çeken bir rahatlama yöntemi…


Yakın gelecekte ne tür planlar var, hangi projeler üzerine çalışıyorsunuz?
A.Ş.: Biz her zaman yeni markalara ve ortaklıklara açığız ve bu tür çalışmalara ağırlık veriyor olacağız. Dolayısıyla bu durum her zaman müşterilerinizi heyecanlandırıyor ve bizi farklı kılıyor. Bunun yanı sıra önümüzdeki altı ay içerisinde daha fresh bir görünüm için ConSept mağazasının giriş katını yenileyeceğiz.

EN ÇOK OKUNANLAR

Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap
Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap

Nazlı Kayı ile 5 Soru 5 Cevap

5 dakika okunma süresi
6 Adımda Sivilcelerle Vedalaşın
6 Adımda Sivilcelerle Vedalaşın

6 Adımda Sivilcelerle Vedalaşın

1 dakika okunma süresi
Fit Ramazan Tatlıları
Fit Ramazan Tatlıları

Fit Ramazan Tatlıları

5 dakika okunma süresi
Selma Çilek Çiftçi'den Dubai Rehberi
Selma Çilek Çiftçi'den Dubai Rehberi

Selma Çilek Çiftçi'den Dubai Rehberi

7 dakika okunma süresi
İlham Veren Düğünler
İlham Veren Düğünler

İlham Veren Düğünler

1 dakika okunma süresi
Göz Altı Morluklarına Veda Etme Vakti
Göz Altı Morluklarına Veda Etme Vakti

Göz Altı Morluklarına Veda Etme Vakti

1 dakika okunma süresi
Yaz Tatili için En İdeal Rotalar
Yaz Tatili için En İdeal Rotalar

Yaz Tatili için En İdeal Rotalar

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ
AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ

AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ

BU YAZ KİM, NE OKUYOR?
BU YAZ KİM, NE OKUYOR?

BU YAZ KİM, NE OKUYOR?

ŞAMPİYON BABALAR
ŞAMPİYON BABALAR

ŞAMPİYON BABALAR

DELFINA DELETTREZ FENDI İSTANBULDAYDI
DELFINA DELETTREZ FENDI İSTANBULDAYDI

DELFINA DELETTREZ FENDI İSTANBULDAYDI

EMMA SHAPPLIN İLE KAPADOKYADA
EMMA SHAPPLIN İLE KAPADOKYADA

EMMA SHAPPLIN İLE KAPADOKYADA

İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR
İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR

İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR

GELİNLİK TASARIMCISI GALIA LAHAV: “SOPHIA LOREN’İ GİYDİRMEK İSTERDİM”
GELİNLİK TASARIMCISI GALIA LAHAV: “SOPHIA LOREN’İ GİYDİRMEK İSTERDİM”

GELİNLİK TASARIMCISI GALIA LAHAV: “SOPHIA LOREN’İ GİYDİRMEK İSTERDİM”

MÜCEVHERİN DAHİ İSMİ SEVAN BIÇAKÇI
MÜCEVHERİN DAHİ İSMİ SEVAN BIÇAKÇI

MÜCEVHERİN DAHİ İSMİ SEVAN BIÇAKÇI

BERRİN OKÇU İLE GEÇMİŞE YOLCULUK
BERRİN OKÇU İLE GEÇMİŞE YOLCULUK

BERRİN OKÇU İLE GEÇMİŞE YOLCULUK

EN ROMANTİK GÜNÜN MİMARI VİOLA CHAN
EN ROMANTİK GÜNÜN MİMARI VİOLA CHAN

EN ROMANTİK GÜNÜN MİMARI VİOLA CHAN

YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN
YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN

YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN

ASLI PEHLİVANLARIN LÜKSLERİ
ASLI PEHLİVANLARIN LÜKSLERİ

ASLI PEHLİVANLARIN LÜKSLERİ