TÜRK TASARIM MARKALARININ BULUŞMA NOKTASI

Geçtiğimiz yıl bir ilke imza atarak 75 Türk markasını aynı çatı altında toplayıp farklı bir konseptle yola çıkan Gizia Gate’in Marka Yönetim Danışmanı Kerem Fildişi’yle bir araya geldik. Fildişi, önümüzdeki günlerde yeni markaların da aralarına katılacağının sinyallerini verdi.

Mağaza mağaza gezmek yerine beğendiğimiz tasarımcıların ürünlerinin tek bir yerde sergilenmesine olanak sağlayan Gizia Gate, birinci yaşını kutladığı şu günlerde Bora Aksu, Dice Kayek, Mehtap Elaidi gibi önemli tasarımcıların en yeni parçalarını müdavimleriyle buluşturmaya devam ediyor. Bu heyecanlı serüvene ortak olan marka yönetim danışmanı Kerem Fildişi  Gizia Gate’in adeta bir süpermarket hızıyla sık sık yenilendiğinin altını çiziyor ve bakın neler anlatıyor...


Gizia Gate ile  bir araya gelmeniz ne zamana dayanıyor?  
Yaklaşık iki yıldır sektörden uzakta bir dinlenme süreci içerisindeydim. Moda ve Türk tekstili içerisinde uzun yıllar biriktirmiş olduğum deneyim ve tecrübelerimi tek bir marka için değil, çok markalı bir platform olan Gizia Gate’e aktarma fırsatını bana öneren kişi, Gizia Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Kutlu oldu. Marka yönetim danışmanı olarak, Gate’in altıncı ayında operasyona dahil olmak kısmet oldu. Son altı aydır da çok güzel işler yapıyoruz. 


Tasarımları neye göre belirliyorsunuz? 
Özgün tasarım, yüksek kaliteli malzeme ve üretim gücü, markaları belirlerken önceliklerimiz arasında geliyor. Tabii ki markaların koleksiyonların teslim tarihlerindeki disiplinleri ve her aşamadaki profesyonel yaklaşımları da oldukça önemli. 


Genç tasarımcılara da olanak sağlıyor musunuz?
Yaratıcı her tasarım markasını değerlendirmeye alıyoruz. giziagate.com üzerinden yapılan her marka başvurusu mutlaka inceleniyor. İstanbul Moda Akademisi ile de gelecek vadeden yeni markalar ve isimler için sıkı bir iletişim halindeyiz. 


Gizia Gate’i farklı yapan yönler neler? 
Gizia Gate’te gündüzden geceye uzanan birçok koleksiyon yer alıyor. Her bir parça tasarım markalarının koleksiyonları içerisinden özenle seçiliyor. Hazır giyim markaları dışında RB Living, Atelier Rebul ve Urart’a kadar uzanan bir yelpazede Türkiye markalarını bünyemizde gururla taşıyoruz. Özel hizmetler ise bildiğiniz gibi lüks mağazacılıkta artık çok önemli. Biz de ziyaretçilerimize tasarım markalarımızın birçok modeli için renk, beden opsiyonları sunuyoruz. Hatta zaman zaman ufak model değişiklikleri ile demi-couture hizmeti de veriyoruz. Bunu yaparken uygun fiyat, hızlı üretim ve teslimat ile büyük fark yaratıyoruz .Bu sistemin sağlıklı işleyebilmesi için farklı bir departman büyük titizlikle çalışıyor. 


Gizia Gate’in markalaşma sürecini değerlendirir misiniz? 
Türk moda markalarını hiç de adil olmayan rekabet koşulları ile birçok global markanın karşısına çıkarttık. Büyük bir özgüven ve inançla bu misyonu üstlendik. Bianeller, sergiler ve festivallerle işbirlikleri yaparak şehir dinamiklerine entegre etmeye çalıştığımız Gizia Gate, her geçen gün daha da güçlenecek. Amacımız, tasarım ve moda ile ilgili herkes için bir ikmal noktası olmak. 


Türkiye’de veya yurt dışında başka mağaza açma planlarınız var mı?
Gizia Gate çok yeni bir oluşum. Öncelikle Nişantaşı mağazası kendi anayasasını oluştursun istiyoruz. Biz bu süreci yaşarken özellikle yurtdışından birçok teklif alıyoruz. Hedefimiz 2018’de Gizia Gate’in yurtdışındaki ilk mağazasını açmış olmak. 


Fashion Week’le yeni bir işbirliğiniz var mı?
Gizia Gate  olarak, taşıdığımız tasarım markalarının bir çoğunun Fashion Week kapsamında showları olacak. Geçtiğimiz sezon, dünyada moda devleri tarafından son yıllarda büyük bir trend olan ‘see now, buy now’ akımını ilk kez Türkiye’de başlattık. Seçtiğimiz tasarım markalarının birkaçını, hemen defileleri sonrasında mağazada özel bir konsept içerisinde  satışa sunduk. Modaseverler bu koleksiyonları yakından inceleyerek sipariş verebildi ve  herkesten önce de sahip olma şansını yakaladılar. Bu sezon da sürpriz birkaç isimle ‘Shop The Show’ yani ‘Şovda gördüğünü satın al’ projesini tekrar edeceğiz. 


Türk kadını en çok hangi tarz parçalara yönelmeyi seviyor? 
Türk kadını da, her bilinçli tüketici gibi yüksek kalite ile üretilmiş, ezber bozan, üzerinde fark yaratan detaylar bulunan parçaları seçiyor. Yapılmayanın neredeyse kalmadığı moda endüstrisinde biz Gizia Gate olarak, ziyaretçilerimize sık sık yenilenen kapsül koleksiyonlar sunarak çok çeşitli seçenekler oluşturuyoruz. Adeta bir süpermarket gibi sürekli yenileniyoruz. 


Modanın içinde biri olarak siz stilinizi nasıl tanımlarsınız? 
Stilimi göze batmayan, sakin ve spor olarak tanımlamam doğru olur. Daima çok amaçlı kullanabileceğim, basic parçaları seçiyorum. Satın aldığım her ürünün öncelikle bana konfor sağlaması ve yaşam modelime uyumlu olmasına dikkat ediyorum. Sezonun belirgin trendlerini taşıyan, aşık olduğum parçalara ise hala hayır diyebilmiş değilim.