BOYNER CMO’SU CHARLOTTE GRAM ANDERSEN MARKADAKİ DEĞİŞİM SÜRECİNİ ANLATTI

“Boyner Grubu çok dinamik bir şirket ve hep böyle olmuş. Boyner’in değişim sürecinde son hız ilerliyoruz. Geçen yıl, stratejiyi oluşturma yılı idi ve bu yıl tüm harika planlarımızı gerçekleştiriyoruz.”

ABONE OL
28 Nisan 2016 Perşembe 14:15 | Son Güncellenme:
9 dakika okunma süresi
BOYNER CMO’SU CHARLOTTE GRAM ANDERSEN MARKADAKİ DEĞİŞİM SÜRECİNİ ANLATTI

 

Türkiye’nin köklü markalarından Boyner’de bir süredir değişim rüzgarları esiyor. Moda algısını arttırmak için bir yenilenme sürecine giren Boyner’in CMO’su olarak görev yapan Charlotte Gram Andersen, 25 yılı aşkın süredir perakende sektöründe çalışan deneyimli bir isim. Charlotte Gram Andersen ile Boyner’deki değişim sürecini, yeni koleksiyonları ve gelecek projeleri konuştuk.


Birçok farklı ülkede büyük markaları temsil ederek çalıştınız. Bugüne kadar kariyerinizdeki önemli olaylardan bahsedebilir misiniz?
25 yılı aşkın süredir perakende sektöründeyim. Bu süre zarfında kariyerimde, mağazacılıkta değişimi arzulayan ve sektörde bir ivme kazanmayı amaçlayan markaları ve işletmeleri yeniden yapılandırma fırsatını çok kez yakaladım. Bununla birlikte bence en büyük başarım, ekibimdeki yetenekleri bulmak, kendi kariyerlerinde yükselmelerini sağlamak için onlara yol göstermek ve onları eğitmek olmuştur; bu bence diğer her şeyi geride bırakıyor. 


Moda dünyasında çalışmaya nasıl başladınız? İsteyerek mi, yoksa tesadüfen mi?
Çocukluğumdan beri tasarımla ilgili her şey ilgimi çekmiştir. Durmadan dikiş diker, örgü örer kıyafetler yaratırdım. Odamı ve mobilyalarımı boyar ve ailemin evini yeniden düzenlerdim. Bunları halen de yapıyorum! Yani, kendimi mağazacılıkta bulmak, tasarım, markalaşma ve farklılaşmada uzmanlaşmak benim için pek de bir sürpriz olmadı. 


Farklı ülkelerde çalışmanın faydaları neler?
Çok büyük faydalarını sayabilirim. Zihninizi hem profesyonel hem de kişisel olarak geliştiriyorsunuz, ben de tam olarak bundan başka bir şey isteyemezdim. Bence farklı ülkelerde yaşamanın avantajını kullanabilmek için öncelikle o ülkeye özel kültürel birçok farklılığı anlamanız gerekli. Böylelikle deneyimlerimle sentezleyerek işimi en iyi şekilde ortaya koyarım. Yaşamış olduğum şehirlerden tüm bu deneyimleri edinmenin, hayatın bana verdiği bir armağan olduğuna inanıyorum. Ve bu deneyimleri yeni bir bakış açısı yaratmak için moda geçmişim ile harmanlıyorum.

 


Boyner için çalışmaya nasıl başladınız?
Boyner bir yenilenme sürecindeydi. Markanın en önemli hedefi moda algısını arttırmaktı. Bu da yeni markalar yaratma ve mevcut markaların doğru karışımlarla koleksiyonlarını oluşturma süreci anlamına geliyordu. Boyner merkez ofisi bu dönüşümü yeni bir yetenek ile yönetmeye karar vermişti. O zaman, benim de büyük mağazacılık ve koleksiyon oluşturma hakkında önemli bir deneyimim olduğundan, insan kaynakları departmanı internet üzerinden benimle iletişim kurdu. Vizyonumuz, profesyonel bakış açımız ve önceliklerimiz mükemmel bir uyum sağladı. Yunanistan ve Arap ülkelerindeki deneyimim bu işe seçilmemde çok büyük bir rol oynadı. Ve sonunda markalar ve ürünler hakkında farklılaştırma ve yenileme stratejileri, ürün sunumunda mükemmellik, giyim ve giyim dışı marka ekibi arasında işbirliği ve koordinasyon sağlamak için işe başladım.


Marka için daha dinamik bir yaklaşım planlıyor musunuz?
Boyner Grubu çok dinamik bir şirket ve hep böyle olmuş. Boyner’in değişim sürecinde son hız ilerliyoruz. Geçen yıl, stratejiyi oluşturma yılı idi ve bu yıl tüm harika planlarımızı gerçekleştiriyoruz.


Geldiğinizden beri neler değişti?
Mağazada satılacak ürünleri seçerken moda bakış açımızı birinci önceliğimiz yaptık. Mağazalarımızın yerleşimini yeniden düzenliyoruz, Boyner için yeni bir mağaza konsepti yarattık ve ilk örneği olan İstinye Park içindeki mağazamız ile yılın ikinci yarısında müşterilerimizin karşısına çıkacağız. Ayrıca özel markalarımız da bir dönüşüm süreci geçirdi. Bunun yanı sıra bazıları uluslararası olan birçok marka ile anlaşmalar yapıldı. Bu markalar yalnızca Boyner içerisinde satışa sunulacak. Ek olarak harika ve çok trendy koleksiyonlar yarattık. Aynı zamanda, müşterilerimize mükemmel bir alışveriş deneyimi sunmak için mağazalarımızın konseptini değiştiriyoruz. 


Boyner Fresh için Ayşe Boyner ile birlikte çalıştınız ve Boyner Fresh modaseverler arasında çok popüler oldu. Başarısı sizi şaşırttı mı?
Kesinlikle şaşırtmadı! Türk kadını modayı çok seviyor ve Ayşe Boyner’in moda konusunda gözü çok iyi! Boyner Fresh konseptinin geleceğinde Ayşe Boyner konsepte yepyeni markalar ekleyecek ve harika ürünler kazandırmaya devam edecek. Yani bir moda tutkunu iseniz, sizin için Boyner Fresh reyonları mutlaka ziyaret etmeniz gereken en önemli adres! 


House of Camellia hakkında neler söylemek istersiniz?
House of Camellia’yı feminen ve modayı yakından takip eden iş kadınları için yarattık. Burada Türkiye’de fazla seçenekleri olmadığını öğrendim ve müşterilerimiz tarafından bu kadar iyi karşılanmasından çok mutluyum. Şimdi müşterilerimizin çoğu bunun en gözde markaları olduğunu ileri sürüyor ve bundan harika bir şey olamaz! Türkiye’de bizim House of Camellia koleksiyonumuz ile yaptığımızı önerebilen yeterli marka yok. Önümüzdeki sezonlarda onu daha ve daha iyi yapacağımıza söz veriyorum, daha gelecek çok şey var! 


Boyner’in müşteri profilini nasıl tanımlarsınız?
En son yenilikleri arayan, modayı takip eden, güzel ürün ve markalara sahip olmak isteyen, sadece mağaza değil online alışverişi de güvenli ve keyifli bir şekilde yapmak isteyenler olarak tanımlayabilirim.


Diğer ülkeler ile karşılaştırdığınızda, Türk kadını ve modaya olan ilgileri hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Türk kadını modaya ve özellikle ürün olarak ayakkabılara bayılıyor. İyi giyinmek ve iyi hissetmek istiyor. Ayrıca feminen tarzlardan daha çok hoşlanıyor. Bu da elbiseler ve renklere olan aşklarını açıklıyor.


İnternet üzerinde satışlar dünya çapında büyüyor. Boyner’in internet satışlarındaki durum nedir, aynı trend takip ediliyor mu? 
Kesinlikle. Boyner.com inanılmaz bir hızla büyüyor. Geçen seneye göre yüzde 280 büyüdü.


Boyner için gelecek planlarınız nelerdir, gündemde yeni projeler var mı?
Çok fazla planımız var; bazı stratejileri planlayıp harekete geçirdik bile! Müşterilerimiz bunları yakın zamanda deneyimleme fırsatını yakalayacak. Perakendenin doğasında her zaman değişim var, hiçbir zaman hiçbir şey aynı kalmıyor ve kalmayacak! Perakende ve tasarım dünyasına bu nedenle aşığım. Ne o ne de ben asla yerimizde duramıyoruz!

 

Röportaj: Ayça BARUT TANMAN

EN ÇOK OKUNANLAR

21 Eylül'de Balık Burcunda Dolunay Gerçekleşiyor
21 Eylül'de Balık Burcunda Dolunay Gerçekleşiyor

21 Eylül'de Balık Burcunda Dolunay Gerçekleşiyor

11 dakika okunma süresi
En İyi 10 Nemlendirici Krem
En İyi 10 Nemlendirici Krem

En İyi 10 Nemlendirici Krem

1 dakika okunma süresi
10 Adımda Sonbahara Giriş
10 Adımda Sonbahara Giriş

10 Adımda Sonbahara Giriş

1 dakika okunma süresi
Sonbaharın Öne Çıkan Stili: Breton Çizgiler
Sonbaharın Öne Çıkan Stili: Breton Çizgiler

Sonbaharın Öne Çıkan Stili: Breton Çizgiler

1 dakika okunma süresi
Cemre Baysel ve Aytaç Şaşmaz Hakkında Merak Edilenler
Cemre Baysel ve Aytaç Şaşmaz Hakkında Merak Edilenler

Cemre Baysel ve Aytaç Şaşmaz Hakkında Merak Edilenler

3 dakika okunma süresi
Met Gala 2021'in En İyi Kırmızı Halı Görünümleri
Met Gala 2021'in En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

Met Gala 2021'in En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

1 dakika okunma süresi
2021 MTV Video Müzik Ödülleri'nin Öne Çıkan Kırmızı Halı Görünümleri
2021 MTV Video Müzik Ödülleri'nin Öne Çıkan Kırmızı Halı Görünümleri

2021 MTV Video Müzik Ödülleri'nin Öne Çıkan Kırmızı Halı Görünümleri

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

EN ROMANTİK GÜNÜN MİMARI VİOLA CHAN
EN ROMANTİK GÜNÜN MİMARI VİOLA CHAN

EN ROMANTİK GÜNÜN MİMARI VİOLA CHAN

BU YAZ KİM, NE OKUYOR?
BU YAZ KİM, NE OKUYOR?

BU YAZ KİM, NE OKUYOR?

YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN
YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN

YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN

İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR
İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR

İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR

AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ
AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ

AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ

MÜZİĞİNİN ZİRVESİNDE NİLÜFER
MÜZİĞİNİN ZİRVESİNDE NİLÜFER

MÜZİĞİNİN ZİRVESİNDE NİLÜFER

SERRA KASLOWSKİ "TUTKU DOLU BİR HAYAT"
SERRA KASLOWSKİ "TUTKU DOLU BİR HAYAT"

SERRA KASLOWSKİ "TUTKU DOLU BİR HAYAT"

GALERİ SELVİN 30 YILI GERİDE BIRAKIYOR
GALERİ SELVİN 30 YILI GERİDE BIRAKIYOR

GALERİ SELVİN 30 YILI GERİDE BIRAKIYOR

MÜCEVHERİN DAHİ İSMİ SEVAN BIÇAKÇI
MÜCEVHERİN DAHİ İSMİ SEVAN BIÇAKÇI

MÜCEVHERİN DAHİ İSMİ SEVAN BIÇAKÇI

ASLI PEHLİVANLARIN LÜKSLERİ
ASLI PEHLİVANLARIN LÜKSLERİ

ASLI PEHLİVANLARIN LÜKSLERİ

GIS PROJECT 2017 İLHAM VEREN ROL MODELLER
GIS PROJECT 2017 İLHAM VEREN ROL MODELLER

GIS PROJECT 2017 İLHAM VEREN ROL MODELLER

İDİL FIRAT ALEM ÖZEL RÖPORTAJI
İDİL FIRAT ALEM ÖZEL RÖPORTAJI

İDİL FIRAT ALEM ÖZEL RÖPORTAJI