DUYGUSAL YEME İLE BAŞA ÇIKMANIN ETKİLİ YOLLARI

25.03.2020 17:33:13

Bağışıklık Sığınağı Süper Besinler

Hepimiz evlerimize kapandık ve hareketsiziz. Kaygı seviyemiz ise oldukça yüksek. Bundan dolayı duygusal yeme atakları çok fazla yaşıyoruz. Ancak bu süreçte vücudun çok daha fazla temiz beslenmeye ihtiyacı olduğunu unutmayalım. Aldığımız her fazla kalori bağışıklık sistemimizi düşürecek ve bizi ruhen çok daha fazla yoracaktır. Artan kilolarla depresyona girip mutsuz olacağımıza bu süreçte evimizde sağlıklı yemekler pişirmek önceliğimiz olmalı. Sadece bağışıklığı korumak için değil hem ruh, hem de bedenin iyiliği için kaliteli beslenmeye daha çok dikkat etmemiz gerekiyor.

Bunları Yapmayın

Konfor yaratan gıdalar dediğimiz ve sadece sahte iştahı baskılayan çikolatalar, cipsler, hamur işleri, tatlı veya tuzlu bütün basit karbonhidrat grupları vücuttaki iltihaplanmayı artırır ve bağışıklığı düşürür. Vücudu kısır döngüye sokmayın, yeme ataklarına sürüklemeyin.

Fazla miktarda tüketilen tuzlu, kavrulmuş kuruyemişler vücuttaki yağlanmayı artırarak lipoinflamasyona neden olur. Vücutta enerji dengesi bozulur ve yağ depolanmaya devam eder. Dolayısıyla evde bulunduğunuz sürece kuruyemiş tercihiniz çiğ olanlardan yana olsun sınırınız hep bir avuç da kalsın.

Birçoğunuzun evine makarna, pirinç, beyaz un stokladığını biliyorum. Bu tarz basit karbonhidratlar makro, mikro besin öğesi ve posa alımında yetersizlikleri doğurur. Hem daha az doymanıza hem de bağışıklık sisteminin baskılanmasına neden olur. Fırına kekler, börekler sürmek yerine fit kek, bol sebzeli integral makarna hazırlayın.

Çok fazla işlenmiş yiyecek tüketmekten kaçının. Evde bol bol vaktiniz var iken hazır ürünlerin yerini ev yapımı doğal ve sağlıklı yemekler tüketin. Yemek pişirmeye vaktim yok bahanesi kalmadı bu durumu avantaja çevirip iyi beslenme alışkanlıkları inşa edelim.

Bağışıklık Dostu Gıdalar

Kemik Suyu; Soğuk algınlığı, grip, nezle gibi durumlarda mikroplarla savaşmada vücuda oldukça yardımcıdır. Kendinize bol limonlu ve baharatlı kemik suyundan çorbalar hazırlayarak hem içinizi ısıtır hem de bağışıklığınıza destek olursunuz.

Elma Sirkesi; Gün içinde salatalarınıza, çorbalarınıza, sularınıza ve bazı sebze yemeklerinize muhakkak elma sirkesi ekleyin. Böylelikle vücut direncinizi artırırsınız.

Çörekotu Yağı; Günde 1 tatlı kaşığı kadar çörekotu yağı tüketmeye özen gösterin. Bakteriyal ve viral enfeksiyonlarla savaşmada oldukça etkilidir.

Baharatlar; Zerdeçal, zencefil, kimyon, karabiber, acı pul biber, sumak, kekik ve nane karışımını tüm yemeklerinize, çorbalarınıza, yoğurdunuza ve kefirinize ekleyebilirsiniz. Baharatların bir araya geldiklerinde oluşturdukları sinerjik etkilerinden faydalanın ve bağışıklık sistemini aktif tutun.

Bitki Çayları; Mürver çekirdeği, kuşburnu, nar çiçeği, ıhlamur, hatmi, yeşil çay ve adaçayı gibi çayları özellikle bu dönemlerde daha fazla tüketin. İçerisine limon dilimleri ekleyebilir veya tarçın ile demleyebilirsiniz.

Rengarenk meyveler; Antioksidan deposu, bağışıklık dostu kırımızı, mor ve turuncu meyvelere bol bol yer verin. Nar, böğürtlen, mandalina, portakal, greyfurt, kivi gibi meyveleri günde 2 porsiyon kadar tüketebilirsiniz. Meyveleri ani şeker artışını önlemek adına bütün halde tüketin, meyve suyu olarak içmeyin.

Sağlıklı Protein Kaynakları; Kuru baklagil, balık, yumurta, yoğurt, kefir ve süt kaliteli protein kaynaklarındandır. Haftada en az iki gün balık, bir  gün baklagil, her gün yumurta, günde iki, üç porsiyon kadar yoğurt veya kefir veya cacık veya sütü muhakkak tüketin.

Sebzeler; Mevsiminde olan lahana, mor lahana, brüksel lahanası, kereviz, pırasa, karnabahar, enginar, ıspanak, kuşkonmaz, pazı ve pancar gibi rengarenk sebzeleri, maydanoz, tere, roka, nane, turp gibi koyu yapraklı yeşillikleri her öğününüzde muhakkak bulundurun. Vitamin ve mineral kaynağı sebzelerle hafif beslenerek vücudu yormadan dengeli beslemiş olursunuz.

Bolca su; Gün içinde susuzluk hissi oluşmadan bol bol su içmeye çok dikkat edin. Günde en az iki litre su tüketerek vücuttan zararlı mikroorganizmaları atabileceğinizi unutmayın. Sularınıza bir avuç maydanoz, nane, elma sirkesi ve taze zencefil rendesi ekleyerek bağışıklığınızı güçlendirebilirsiniz.

Fermente Gıdalar; Bağırsak sağlığı vücut direncinde oldukça etkilidir. Kombucha, kefir, yoğurt, ayran, sirke, turşu ve kımız gibi fermente besinlere yaşamınızda bol bol yer verin. Tatlarını sevmiyorsanız kefirin içine bol baharat ekleyebilir, kombuchayı tarçın ile demleyebilir, sirkeyi salata soslarınıza ekleyebilirsiniz.

Takviye Ürünler; Gerekli takviye ürünler konusunda muhakkak doktorunuza danışan. Özellikle propolis, C vitamini, Beta glukan ve multivitamin bu dönemde oldukça kıymetlidir.

BAĞIŞIKLIK SAVAŞÇISI YEŞİL DEV

1 dolu dolu avuç ıspanak

1 adet havuç

Yarım yeşil elma veya 1 dilim ananas veya 1 kivi

1 kereviz sapı

1 küçük pancar 

1 parmak taze zencefil

Yapılışı; Tüm malzemeleri katı meyve sıkacağında sıkın üzerine yarım limon sıkıp tüketin. Dileyenler biraz chia ve/veya keten tohumu ekleyebilir.

PAYLAŞ